Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Fikk igjen min 312 etter at den har vært en tur sørover i Europa på service. Stusser på at der ble byttet urskive? Eg kan aldri huske å ha sett at den har vært skadet på noke vis og klokka har så vidt eg veit ikkje vært åpnet før. Er dette vanlig?
 
Fikk igjen min 312 etter at den har vært en tur sørover i Europa på service. Stusser på at der ble byttet urskive? Eg kan aldri huske å ha sett at den har vært skadet på noke vis og klokka har så vidt eg veit ikkje vært åpnet før. Er dette vanlig?

Nei, det der et ikke vanlig! Har den gått via Bjerke? I så fall bør de kunne svare på dette.....
 
@BRIO1368, Ikkje annet en at den var skadet. Det var veldig vanskelig å få noke svar på det då der egentlig kun kom en sms med ka som måtte gjerast, pris og svar ja/nei
.
Der skulle byttes glass då det var oppstripa. Men eg hadde aldri sett noke feil på skiva. Og helt ærlig så hadde eg gladelig beholdt litt patina på skiva om det var det som var problemet.

Den ser forøvrig helt fantastisk ut og er vel det en kan kalle strøken.
 
Redigert:
Fikk igjen min 312 etter at den har vært en tur sørover i Europa på service. Stusser på at der ble byttet urskive? Eg kan aldri huske å ha sett at den har vært skadet på noke vis og klokka har så vidt eg veit ikkje vært åpnet før. Er dette vanlig?

Det betyr at de har skadet tallskiven gjennom servicen. Det kan skje...
 
@Hammerfjord, eg måtte sjølvsagt betale for den.

Eg berre synest det var litt merkelig å bytte en såpass vital del endå den ikkje kan ha hatt synlig skade annet en mulig patinering

Da er det sånn at de har byttet den fordi den hadde patinering? På en 312... o_O
Disse er ikke så gammel at det blir mye patina tenker jeg og uansett er det ingen grunn til bytting.
I såfall skulle de spør deg FØR de bytter den.
Jeg hadde selv nektet å betale for den : som du sagt, klokken ble aldri åpnet før og tallskiven var bra, da burde de ikke bytte den.
Og hvis de bytter den, burde du ikke betale.
 
@Hammerfjord. Vel ja, eg vart litt overrasket når eg hentet klokken og det viste seg at skiven var byttet. Eg trur nok den ble skadet under service og så ble rekningen sendt min veg.

Nå var tanken å bytte/selge den til fordel for en annen Panerai så blei jo en litt vel kostbar service.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
@Hammerfjord. Vel ja, eg vart litt overrasket når eg hentet klokken og det viste seg at skiven var byttet. Eg trur nok den ble skadet under service og så ble rekningen sendt min veg.

Nå var tanken å bytte/selge den til fordel for en annen Panerai så blei jo en litt vel kostbar service.

Det var det jeg kom først til å tenke.
Sant nok om prisen og du burde klage: det der kan ikke begrunnes på noen måte.
Var den hos Panerai Sveits?
 
@Hammerfjord. Vel ja, eg vart litt overrasket når eg hentet klokken og det viste seg at skiven var byttet. Eg trur nok den ble skadet under service og så ble rekningen sendt min veg.

Nå var tanken å bytte/selge den til fordel for en annen Panerai så blei jo en litt vel kostbar service.
Det der skal du ikke betale. Punktum.
 
@MrMstone , klokka ble sendt til Amsterdam. Her er ihvertfall et bilde fra siste gangen den var i bruk før den blei sendt inn til service.
IMG-20171122-WA0001.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Dr. Fiddy
Målte PR til 62t mot oppgitt 56t på min Pam 1005.
En grei 1/2 dag over det som er oppgitt. Er det gjengs over for alle Pam at de leverer mer en forventet ?

9BC1026B-01B2-4052-9695-4AEF183C664D.jpeg
 
Målte PR til 62t mot oppgitt 56t på min Pam 1005.
En grei 1/2 dag over det som er oppgitt. Er det gjengs over for alle Pam at de leverer mer en forventet ?

Vis vedlegg 70286
Da jeg hadde 335 med 10 days PR reiste vi på ferie i 14 dager. Trakk opp klokken før jeg dro og da vi kom tilbake, gikk den fortsatt. Var svært positivt overrasket. 233 med 8 days PR går ca. 10 dager. Skal forsåvidt være samme verket mtp. PR men nå er den fra -06 og ikke vært på service, så den har kanskje tapt seg litt.

490D48FE-FC91-4A72-B843-966346A336A0.jpeg
 
En vakker dag, så blir også jeg eier av en Panerai. Det store spørsmålet er hvilken. Hva burde jeg velge, og hvorfor?