Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Du skal komme til en "stopp". Jeg kjenner veldig tydelig at motstanden øker mot slutten, til et punkt der det ikke lenger føles riktig å bruke mer kraft for å fortsette. Så det høres ut som en tur til Bjerke kan være lurt...

Hmmm ja - her er det noe som ikke stemmer helt tror jeg. Jeg kommer aldri til "full" stopp - bare til en slags clutch som kicker inn og gir litt, men ikke mye motstand når jeg er svært nær slik bildet viser. Får krysse fingrene for at det ikke er noe veldig galt der ...
 
Fleste ser vel meir slik ut :)

Vis vedlegg 75470

Disse Egiziano var skapt for å gå over dykkerdrakten.
Har kjøpt en 60mm Egiziano "kit" for moro skyld en del år siden : syke greie.
Den bruker jeg bare på kraken jakt:D

20180201_234120.jpg

20180201_231830.jpg
 
Hehe tja. Ikke uforstående til at noen merker at det blir for stort. Heck - helt i starten var 233en min veldig stor. Tilvenning er key, men tja. Nydelig ur han skal kvitte seg med :/
 
  • Liker
Reaksjoner: Herman-007
Sitter med fingeren på avtrekkeren på en PAM438 Tuttonero, hva synes folket om denne?
Hvis du spør om min ærlige menig, så er jeg litt skeptisk. Men det er du som skal bære den og betale den, så ikke lytt for mye til hva andre sier :) Kjøp det du selv liker! Og mangfold er bra.

Konkret synes jeg keramikken er tøff, men
- den har imho "for mange tall på skiven"
- lenke?
- automatisk verk
- pris? Vanskelig gjensalg?

Personlig ville jeg valgt en 360 eller tilsvarende :)

5061912774_20eb54063f_b.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Vasbotten
Takk for gode innspill. Helt enig mtp rotete skive, er kanskje det som trekker mest ned. Synes lenken er kul, men den er selvfølgelig enda finere på rette skinnreimen. Jeg hater virkelig manuelt opptrekk, det er grunnen til at jeg solgte Pam`ene og Speedmasteren Pro`en jeg hadde tidligere, så auto er bare et pluss. GMT fremstår som helt verdiløs komplikasjon. Koster vel 95`på Bjerke nå, veil 135`. Den 360en ser jo helt rett ut. Men jeg har hatt flere klokker med pvd coating (Breitling Blacksteel, Tudor BB Dark, Steinhart:)) og erfaringen er at det aldri holder mål til vanlig bruk. Tenkte derfor keramisk kasse ville være tingen.
 
På ingen måter røyket noe som helst...;)
Jeg skjønner hvor du vil, og det er ingen enkel avgjørelse. Har vært i mitt eie ca 1 år, og penere klokke finnes ikke.
47mm på meg er helt i grensen, eller faktisk i overkant. Skulle gjerne ha hatt nøyaktig samme ur i 44mm, men det finnes jo ikke :(. Da får dna være dna, og alt det der......
....og bytte skjer selvfølgelig ikke uten mellomlegg :D.
Nå har jeg fått et interessant napp, men er fortsatt veldig usikker. Jeg må ned i 44mm, og kravet er gullviser og sandwich.
Ikke mye å velge i da, så noen "kameler" må svelges :eek:
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
Finnes det flere Luminor med keramisk kasse? Har sett Radiomir men frister ikke like mye.

Jeg har hatt 335 tidligere. Dette er en av de klokkene jeg har solgt som jeg savner aller mest :( Ikke mange av de i landet, så må nok utenlands for å få ta i en. Den anbefales. 10 dagers verk hvor jeg målte reserven til over 14 dager mens den lå i ro. Syns det er ganske rått
 
  • Liker
Reaksjoner: Vasbotten
Jeg tittet i vinduet på Bjerke Karl Johan i går. Der var det utstilt en Panerai som var meget flott, men jeg fikk ikke med meg referansen for modellen. Den hadde hvit skive, noe blålig med visere/tall og jeg tror modellnr var noe sånt som 1509, eller lignende.

Er det noen som aner hvilken modell jeg snakker om? Og ikke minst prisen? :)
 
Jeg tittet i vinduet på Bjerke Karl Johan i går. Der var det utstilt en Panerai som var meget flott, men jeg fikk ikke med meg referansen for modellen. Den hadde hvit skive, noe blålig med visere/tall og jeg tror modellnr var noe sånt som 1509, eller lignende.

Er det noen som aner hvilken modell jeg snakker om? Og ikke minst prisen? :)
Sjekk nettbutikken til Bjerke, og du mener sikkert 1950-serien.
 
  • Liker
Reaksjoner: darkcho
Får ikke Panerai Luminor Submersible 42mm (PAM682) helt ut av hodet.
Noen som kan si noe om hvordan denne bærer sammenlignet med Rolex Sub (maxi case)?

Panerai-Luminor-Submersible-1950-3-Days-Automatic-Acciaio-42-mm-PAM682-1.jpg