Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Jeg skal i påsken på sykkeltur på Cuba, og vurderer i den forbindelse å ta med meg 372'en min på turen. Tanken er da at den sitter på hånden (på en gummirem) 24/7 hele oppholdet. Det vil si at den blir med på lanken under sykling på relativt humpete veier.

Vil urverket tåle den påkjenningen dette er hva gjelder støt/risting?

Jeg anser klokker som bruksredskaper og vil gjerne ha de med overalt de tåler bruken, men på den annen side er jeg heller ikke interessert i å ødelegge uret unødvendig.

Bildet kun for oppmerksomhet og fordi jeg vil vise frem smykket;)
IMG_0068.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: JD83 og Preacher
Jeg skal i påsken på sykkeltur på Cuba, og vurderer i den forbindelse å ta med meg 372'en min på turen. Tanken er da at den sitter på hånden (på en gummirem) 24/7 hele oppholdet. Det vil si at den blir med på lanken under sykling på relativt humpete veier.

Vil urverket tåle den påkjenningen dette er hva gjelder støt/risting?

Jeg anser klokker som bruksredskaper og vil gjerne ha de med overalt de tåler bruken, men på den annen side er jeg heller ikke interessert i å ødelegge uret unødvendig.

Bildet kun for oppmerksomhet og fordi jeg vil vise frem smykket;)Vis vedlegg 75040

Selvsagt vil 372'en tåle en slik sykkeltur, og mye, mye mer enn det!
Ha en fin tur!
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Uret tåler det nok, men selv så sykler jeg aldri med Panerai på armen. Det er rett og slett for ubehagelig med et såpass stort og tungt ur på armen, når det rister såpass - spesielt ved sykling i terreng.
 
Selvsagt vil 372'en tåle en slik sykkeltur, og mye, mye mer enn det!
Ha en fin tur!

Takk for det, Antok jo at det var svaret, men alltid kjekt å konferere med ekspertisen her inne :)

Spørsmålet er vel eller om 372’en håndterer klåfingrede cubanere :D:eek:

Ja, det er et annet spørsmål. Den er forsikret, så velger å ta den sjansen. Er så synd om muligheten for at kjipe ting kan skje, skal hindre meg fra å nyte de tingene jeg har mest mulig:):eek:

Uret tåler det nok, men selv så sykler jeg aldri med Panerai på armen. Det er rett og slett for ubehagelig med et såpass stort og tungt ur på armen, når det rister såpass - spesielt ved sykling i terreng.

Nei har tenkt litt på crown guarden, om kanskje den vil gnage veldig. Tenker jeg må kjenne litt på det på et par sykkelturer i forkant, om jeg er komfortabel med det eller ei!
 
Jeg skal i påsken på sykkeltur på Cuba, og vurderer i den forbindelse å ta med meg 372'en min på turen. Tanken er da at den sitter på hånden (på en gummirem) 24/7 hele oppholdet. Det vil si at den blir med på lanken under sykling på relativt humpete veier.

Vil urverket tåle den påkjenningen dette er hva gjelder støt/risting?

Jeg anser klokker som bruksredskaper og vil gjerne ha de med overalt de tåler bruken, men på den annen side er jeg heller ikke interessert i å ødelegge uret unødvendig.

Bildet kun for oppmerksomhet og fordi jeg vil vise frem smykket;)Vis vedlegg 75040

Har vært to ganger på Cuba. Spennende land og hyggelig folk! Svært dårlige veier = mye risting.

PAM372 tilsvarer vel ca 35 årslønner hos den gjennomsnittlige Cubaner.

God tur!
 
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84 og fredskijj
På samme måte som Rolex ikke kun kan produsere Submariner og Omega kun Speedmaster, må Panerai få "lov" til å lage noe annet enn 47mm ur med to visere.

Så jeg har bestemt meg for å like :)

Men som dere over; 30 m wr skulle de holdt seg for god til.
 
@Flippin, Mine lanker måler ca 21cm rundt. Eg sliter med enkelte 47 mm panerai.
Det blir veldig stort. Tøft er det dog, men realiteten er at eg hadde nok ikkje brukt den veldig ofte.