Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Medlem
16. juli 2013
Innlegg
7.612
Sted
Noreg
Hva synes puristene om den nye serien? Jeg for min del kan like de godt, og mikro-rotor er sexy!
image.png
image.png
image.png
 
Hmm. For meg ble dette verken fugl eller fisk. Jeg liker den slanke og pene 1940-kassen, men synes ikke den passet med det røffe inntrykket crown guarden gir.
 
  • Liker
Reaksjoner: Longhairdontcare
Vet ikke helt...

Panerai bør i større grad stikke fingeren i jorda, og stoppe mens leken er god, føler jeg. De har noen udødelige modeller, og designelementer, som de bør verne om bedre enn de gjør, og ikke pumpe ut nye modeller som verken blir det ene eller det andre.

Dette er mine umiddelbare tanker når jeg ser disse, men jeg har tatt feil før.
 
Hmmm... Var unektelig temmelig lekker på øverste bilde der det nesten ser ut som skiven er mørk blå. Mikrorotor er også lekkert, selv om det antakelig "fordyrer" klokken med 25-30K ift urverk uten dette.

Likte det godt designmessig. Likevel er jeg dog enig i dette med hverken fugl eller fisk..

Så tja fra meg
 
  • Liker
Reaksjoner: andres og Preacher
Nei fra meg. Kult med mikrorotor, men jeg synes selve klokke ser uproposjonert ut. Ser ut som skiva er for stor, noe som går på bekostning av kasse og bezel. Blankpolert crownguard liker jeg heller ikke, men det blir jo en personlig smakssak.

Også henger jeg meg litt på det flere nevner;
Springbars er slapt. Skruer, evt barett mer egen utløser er mer forseggjort. Om det er noen forskjell i ytelse er jeg ikke sikker på.

Den burde også hatt høyere grad av vanntetthet, det er nettopp der mye av DNA'et ligger.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Likte veldig godt klokken ved første øyekast. Minirotor er utrolig lekkert (og antageligvis mindre støyende enn p9000). Er det en sunburst-dial eller lyver det nederste bildet noe?
 
Det er bare å beklage! Hvor er det blitt av Panerai's "røffe" historiske bakgrunn og DNA?
Jeg har fått inntrykk av at for hvert år det kommer nye modeller, tas det ett eller flere steg mot mer lettsolgte "moderne" ur.
Ikke mye PAM med 30m waterresistant!
Nei, de nye modellene falt dessverre ikke i min smak!
 
Det er bare å beklage! Hvor er det blitt av Panerai's "røffe" historiske bakgrunn og DNA?
Jeg har fått inntrykk av at for hvert år det kommer nye modeller, tas det ett eller flere steg mot mer lettsolgte "moderne" ur.
Ikke mye PAM med 30m waterresistant!
Nei, de nye modellene falt dessverre ikke i min smak!

Du tror ikke det har noe med konkurranse i markedet å gjøre? Nå ut til et bredere publikum og andre kjøpere enn hardcore Paneristi? Mulig jeg misforstår, men blir Panerais historiske bakgrunn og DNA borte selv om de lanserer modeller som avviker en del fra dette (så lenge de selvsagt ikke slutter å produsere slike modeller også)?
 
  • Liker
Reaksjoner: OJ82 og Preacher
Det manglet en småprat-om-Panerai-tråd, så da endret jeg en av mine til nettopp dette formål.

Det dukket opp en nyhet fra Panerai i feeden min i IG, og jeg må si jeg likte den!
Vis vedlegg 18446 Vis vedlegg 18447
Dette er jo den 3dj. "Mike Horn" Panerai'n, jeg må si at den første av disse synes jeg best om (ikke bare pga at Børge Ousland også er med på denne):
panerai-luminor-arktos-gmt-stainless-steel-amagnetic-mike-horn-germany-2005-a.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher