Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Driver og sonderer rundt en Panerai 424 California og ser den leveres med og uten dato.
Er vel den 'nye' som kommer uten dato, men ser på Chrono24 at nye selges også med dato fremdeles ...
Hvorfor ble denne komplikasjonen droppet på de nye ? Er det for og være enda mer lojal mot den originale ?
Uansett, et megafet klokke.
 
Driver og sonderer rundt en Panerai 424 California og ser den leveres med og uten dato.
Er vel den 'nye' som kommer uten dato, men ser på Chrono24 at nye selges også med dato fremdeles ...
Hvorfor ble denne komplikasjonen droppet på de nye ? Er det for og være enda mer lojal mot den originale ?
Uansett, et megafet klokke.
Grisekul er den! Angrer litt på at jeg solgte min med dato:(
Drømmer nå om å få inn igjen en 249 eller en 448 , som er enda mer "autentisk".
 
  • Liker
Reaksjoner: Wangensten og Phenix
Grisekul er den! Angrer litt på at jeg solgte min med dato:(
Drømmer nå om å få inn igjen en 249 eller en 448 , som er enda mer "autentisk".
Ikke enkelt og 'se' forskjell på disse tre inkl 424.....Er vel eta i 249,kontra inhouse p3000 i 448. Mer patina på 448 også. Blå hender er vel også mer 'rett' kontra gullhender som 424 har. Liker disse meget godt også ! Syns 448 trumfer 249 ?
Men for meg hadde nok en 424 med dato passet best p.t.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
Til dere som kan panerai: hvorfor har de tatt pam 111 ut av produksjonen? Og hva skal erstatte den ut fra det sortimentet vi ser i dag?
 
Ser ut til at Panerai går mer og mer mot inhouse verk og begrenset produksjon av ur med ETA.
Så jeg tror nok du kan se på det omtrent slik:

PAM 111 => 510 (inhouse)
PAM 112 => 560 (inhouse)

Eneste ETA-alternativ for 111 og 112 er nok disse modellene:

PAM 000 => 1000
PAM 005 => 1005
 
  • Liker
Reaksjoner: Dado og Preacher
Jo, enig ift 510-111, men det er et "problem" med det, de har kuttet ut sandwich skiven 510...
 
Største "problemet" er at Panerai lager så mange varianter av Radiomir og Luminor. Kjenner på at mitt "impulskjøp" av 372 med plexi for noen år siden var helt greit men det som er fint er at tidlige Panerai med Tritium ikke er hverdagskost. Disse er få og vanskelig å få tak i. Inhouse verk eller ikke - de gamle er eldst. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Dado
IMG_9066.JPG

Er det andre som har samme problem med sine remmer? Denne var fint tilpasset i begynnelsen, men nå er det en 1-2mm glippe. Har dere evt tips til leverandører hvor dette problemet er mindre/fraværende?
 
Redigert:
Kevin/Adeeos, Simona f.eks, eller Greg Stevens, Rob Montana... mange gode leverandører.

Cluet her er kanskje at du må unngå å gjøre remmen våt, og skjer det, så må du for all del ikke tørke den ved hjelp av varme, men heller i normal romtemperatur og over litt tid.
 
Tips til spenne til denne reima? Synes denne blir litt for "fin".

Reima er 24/22

A2C75455-9147-437B-9041-7CE34CE9A6A6_zpskch2ogfl.jpg
 
@larskp86 da høres det ut som litt dårlig kvalitet på skinnet. Tror du får bedre kvalitet med noen av de jeg nevnte.
 
Skinnet er utrolig mykt og behagelig men kanskje for mykt, og litt dårlig kvalitet ja. Skal prøve en av dine forslag som neste. Takk @DJM
 
Vis vedlegg 24500
Er det andre som har samme problem med sine remmer? Denne var fint tilpasset i begynnelsen, men nå er det en 1-2mm glippe. Har dere evt tips til leverandører hvor dette problemet er mindre/fraværende? Denne var forøvrig kjøpt fra Mays Berlin
@larskp86 Slikt skal selvsagt ikke skje. Om mulig, ville jeg klaget og bedt om ny rem. Ville nok ikke brukt dem som neste leverandør av rem. Er nok, som @DJM skriver, dårlig kvalitet på skinnet.
 
Dessverre synes det som om Panerai har nådd toppen av popularitet.
I et desperat forsøk på å komme tilbake, har det iløpet av de siste par årene vært lansert mye "rart".
Flere modeller har 30 m WR, som i mitt hode er fjernt fra det opprinnelige DNA.
Et annet eksempel er vedlagte bildet på en annen raritet.
20170117_083233.png
 
Panerai er det nye Omega når det kommer til variasjoner over samme tema ;)

Når det er sagt, så synes jeg lanseringene på SIHH 2017 har vært meget gode!
 
  • Liker
Reaksjoner: BRIO1368