Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Dessverre synes det som om Panerai har nådd toppen av popularitet.
I et desperat forsøk på å komme tilbake, har det iløpet av de siste par årene vært lansert mye "rart".
Flere modeller har 30 m WR, som i mitt hode er fjernt fra det opprinnelige DNA.
Et annet eksempel er vedlagte bildet på en annen raritet.
Vis vedlegg 24974
Kan man snu på hva som mulig er tilfelle? De har kommet langt og er populære, de kan tillate seg å lage "mye rart". De har ikke sluttet å produsere Pams med mye DNA. Dette er i tillegg, fordi dem kan, fordi det selger. Det er ikke et desperat forsøk på å komme tilbake. Klart du, jeg og mange som oss synes 30m WR og springbarretter er håpløst, men så er nok ikke typen "vi" den største kundegruppen (men den kuleste).
 
Kan man snu på hva som mulig er tilfelle? De har kommet langt og er populære, de kan tillate seg å lage "mye rart". De har ikke sluttet å produsere Pams med mye DNA. Dette er i tillegg, fordi dem kan, fordi det selger. Det er ikke et desperat forsøk på å komme tilbake. Klart du, jeg og mange som oss synes 30m WR og springbarretter er håpløst, men så er nok ikke typen "vi" den største kundegruppen (men den kuleste).
Veldig enig. Ikke det at jeg er die hard Paneristi, for det er jeg ikke, men jeg syns det er kult at de prøver å appelere til flere kundegrupper i motsetning til f.eks Rolex, der YM2 er den særeste mainstream klokka de har produsert etter min mening den seneste tiden. Panerai tar iallefall noen sjanser.

Vedlegget til @BRIO1368 er jeg enig er en en sær raritet og utenfor kanten og muligens mer enn der øyet tåler, men litt artig at de prøver. Ingen som hadde trua på Leonardo da Vinci da han sa det var mulig for mennesker/farkoster å fly heller. Ikke det at han klarte det, men han prøvde iallefall :rolleyes:

Uansett har de mye med DNA som kommer, spesielt da PAM00721 :) Denne skal jeg ha om mulig
CwDUeo2.jpg

Bildet stjålet av @GrandCarrera uten noen form for godkjennelse, så forventer en ørefik ;)
 
Redigert:
Fiffi detalj på et 'problem'
På klokker med rem uten foldespenne så blir det ofre litt merker/hairlines under klokken når man legger den fra seg med undersiden ned.
På min Pam 372 eksisterer ikke dette problemet. Den hviler faktisk på skinnremmen. Dette pga vinkelen på lugs'en. Når man legger den fra seg er det bare en myk konfrontasjon mot klokken man bare smiler av :)
Og ja , dette er nerdestoff :p Men det er slike detaljer man høster underveis som gjør limet sterkere for min del.
Kommer tilbake til neste nerdeting når den oppdages. ;)

IMG_3311.JPG
IMG_3313.JPG
 
Redigert:
2 nye reimer fra Toshi straps, meget fornøyd :)

IMG_2365.JPG


Meget god og personlig service fra Richard.

Han sendte mail etter at bestilling og betaling var mottatt, forsikret seg om at bestillingen var korrekt - og sendte mail når reimene ble postet. I tillegg kom det en hyggelig hilsen med reimene, i det hele tatt en utrolig trivelig kundeopplevelse mange nettbutikker kunne lært av!
 
Har samme erfaring. Fikk låne @Koffen sin 233. Utrolig flott klokke som satt meget behagelig på armen, selv om det kanskje ikke ser slik ut. Vurderte selv 111/112, men endte opp med 183 :)
Vis vedlegg 19400 Vis vedlegg 19401

Flyttet innlegget inn fra bildetråden.

Hva var det som talte mot 111/112? Har selv hatt 233, men som måtte vike for BLNR. Har nå litt lyst på Panerai igjen, men da en litt enklere modell enn 233. Har sett på masse bilder av 111 og 112, men aldri prøvd på armen.
Frykter kanskje at skiva på 112 kan bli litt for enkel, mens sekundviser på 111 skaper litt mer aktivitet.
 
Flyttet innlegget inn fra bildetråden.

Hva var det som talte mot 111/112? Har selv hatt 233, men som måtte vike for BLNR. Har nå litt lyst på Panerai igjen, men da en litt enklere modell enn 233. Har sett på masse bilder av 111 og 112, men aldri prøvd på armen.
Frykter kanskje at skiva på 112 kan bli litt for enkel, mens sekundviser på 111 skaper litt mer aktivitet.
Grunnen til at jeg endte opp med 183 fremfor 111/112 er at radiomirkassen sitter bedre på mitt spinkle 16,5cm håndledd. Har kun prøvd 111/112 på gtg og i butikk, så har ikke noe sammenligningsgrunnlag over tid. Personlig hadde jeg helt klart gått for 111 fremfor 112 mtp. sekundviseren, og 111 fremfor 005 pga. sandwich dial :)
 
  • Liker
Reaksjoner: MrFinale
Mulig dette spørsmålet har blitt tatt opp tidligere, men er det noen som har erfaring me hvordan Luminor ser ut på Jubilee-lenke? Og finnes det? Kanskje aller viktigst: er det noe å i det hele tatt vurdere?
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11
Bader dere med deres Panerai? Jeg skal til Maldivene på en kort ferie, og har lyst til å ha med min 372. Ville dere badet med denne, evt hvilke forholdsregler ville dere tatt? Har en 2014-modell.
 
  • Liker
Reaksjoner: jonska
Bader dere med deres Panerai? Jeg skal til Maldivene på en kort ferie, og har lyst til å ha med min 372. Ville dere badet med denne, evt hvilke forholdsregler ville dere tatt? Har en 2014-modell.

Ja, ta en trykktest og bruk gummireim så fungerer det utmerket. Panerai er til å bade med, med noen få unntak....

Det er sikkert noen lærreimer som tåler vann godt, men vått lær er det verste jeg vet :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Vestante
Sendte en forespørsel til Bjerke på hva et sett med nye baretter ville koste. (Den nye typen, springbars. 24MM)
Fikk til svar at de hadde to inne nå og at det kostet 200,- per stk. Er ikke dette en helt sinnsyk pris, eller det faktisk det det koster? Skjønner at man ikke kan sammenligne det med kina-baretter til 1$ for 50stk, men likevel. Noen som har alternative baretter å anbefale?
 
Bader dere med deres Panerai? Jeg skal til Maldivene på en kort ferie, og har lyst til å ha med min 372. Ville dere badet med denne, evt hvilke forholdsregler ville dere tatt? Har en 2014-modell.

Selvsagt! ....og gjerne med en skinnrem som er "preparert"...

Dessverre finnes det noen PAM som ikke liker å bli badet med.

Ha en fin ferie!
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
Tipper man ikke skal bade selv med splitter ny PAM om den f.eks. har snapback! :)