Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

@GrimReaper Var en stund siden jeg hadde kikket på jungelen av Panerai-modeller. Ser nå at Base Logo modellene i 44 mm med 3 dagers in-house manuelt verk også ville vært aktuelle om jeg skulle kjøpt igjen i dag. De ligger på 60k pluss. Her får du riktignok 100 m WR, men det holder for de fleste - i alle fall for meg som ikke bader med klokkene mine. Legger du på 10-15 lapper (914, 915) kan du smykke deg med 8 dagers reserve og 300 m WR. Spørs hvor "jålete" man skal være, men akkurat det spørsmålet faller nok på sin egen urimelighet :LOL:

Frøkna synes de er dønn like, men jeg kunne ikke vært mer uenig. Hva mener du?

4A692FDA-231D-455F-B9B1-33136FA033B0.jpeg

Frøkna synes de er dønn like, men jeg kunne ikke vært mer uenig. Hva mener du?

Vis vedlegg 248952
Altså, her har du en stor jobb foran deg ;)
Ulik modell - Radiomir vs. Luminor (nok til et langt foredrag)
Ulik størrelse
Ulikt urverk og gangreserve
Ulikt remfeste
Ulikt glass
Ulik skive
Sekundviser vs. ingen sekundviser
9-tall vs. ingen 9-tall
Crownguard vs. ingen crownguard
Osv osv...
Totalt forskjellige klokker!! Ligner ikke i det hele tatt :geek: Men enig med @TomB at reimene ligner litt:LOL:

Altså, her har du en stor jobb foran deg ;)
Ulik modell - Radiomir vs. Luminor (nok til et langt foredrag)
Ulik størrelse
Ulikt urverk og gangreserve
Ulikt remfeste
Ulikt glass
Ulik skive
Sekundviser vs. ingen sekundviser
9-tall vs. ingen 9-tall
Crownguard vs. ingen crownguard
Osv osv...
Totalt forskjellige klokker!! Ligner ikke i det hele tatt :geek: Men enig med @TomB at reimene ligner litt:LOL:
Du nevnte ikke viserne, 372 har vel gullvisere? Det er klart man trenger begge når det jo er to helt ulike klokker:) Vi støtter deg Thomas, hvis du var usikker;)

• Liker
Reaksjoner: Genta og eidehelg
Du nevnte ikke viserne, 372 har vel gullvisere? Det er klart man trenger begge når det jo er to helt ulike klokker:) Vi støtter deg Thomas, hvis du var usikker;)
Takk for støtten! Begge har gullvisere, selvom det kanskje ikke kommer så godt frem på bildet.

Remmene ser også like ut, men de er ikke det. Heldigvis lider jeg ingen nød på remfronten, @TomB :)

@eidehelg, du har skjønt det! Noen likheter finnes, men for en Paneristi er det flere forskjeller enn likheter:)

Skulle bare mangle @Thomas84. Jeg kan tross alt relatere til problemet ditt. Damer ser nok ikke forskjell på en tennisball og en basketball. Her i huset påstås det at disse er nesten helt like.
Vis vedlegg 248962
Men en sokk i feil skittentøyskurv skilles fort ut! Nei, vet du hva - disse klokkene er forskjellig!

Eg skjønner at eg er nok mykje meir impulsiv en fleste parten her inne når klokke skal handles :D.

Personlig er det nok Radiomir kassene som tiltaler mest for tiden.

Noen her inne som har noen erfaringer med PAM00683? :cool:

Ja. Liker den veldig godt! Perfekt for meg som ikke har labber til 47mm eller lommebok til 44mm modellen i gull :LOL:
Denne modellen var også veldig «hypa» når jeg eide den. Ser ut som det har roet seg da jeg har sett et par ligge til salgs leeenge.
Syntes riktignok nyprisen er for høy, men en pent brukt til 75-80 derimot:cool:(y)

Likte den også på lenke(Gjerne ikke «hard nok» paneristi da jeg ikke hater lenka)

Vedlegg

• D22C4886-1FFC-4D0C-A824-47A9851B4FFD.jpeg
    D22C4886-1FFC-4D0C-A824-47A9851B4FFD.jpeg
    148,8 KB · Visninger: 0
  • C03C1681-444A-4D52-B4A5-BF96EB9EF5FE.jpeg
    C03C1681-444A-4D52-B4A5-BF96EB9EF5FE.jpeg
    295,9 KB · Visninger: 0
  • 1F27298B-B717-45E9-A10F-68AE84B4B707.jpeg
    1F27298B-B717-45E9-A10F-68AE84B4B707.jpeg
    183,1 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: Timewarp og Suften