Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

@Påsan eg er ca 19,5 og 42 er passelig stort. 47mm er svært i submersible men det går jo vist en liker det. Eg synest 47mm i radiomir og enkelte luminorkasser bærer mindre i 47mm.
20190728_214336_HDR.jpg
 
Någon som vet vart jag får köpt ny del eller hela skruvmejseln snabbt? Knäckte toppen på min.
Önskar oem modellen med ”platt top”

Vis vedlegg 158264

Ordnet det seg? Panatime har, men går vel fort et par uker i posten. Ser de er out of stock på den OEM-typen, men går an å kjøpe settet om du ikke kan vente.
Jeg har kjøpt den 1.6 mm OEM fra dem før. Passer perfekt til skruene på Rolex-lenka.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ceramic
På leting etter min første Panerai har jeg plukket opp et par ting jeg finner særs tiltrekkende:
- Sandwich dial
- Sekundviser
- Innsyn bak
- Radiomir-kasse (tror jeg)

Hittil har jeg funnet 183 som et godt alternativ - er det noen andre modeller jeg har oversett i samme prisklasse?
 
  • Liker
Reaksjoner: Thom
Prøver å navigere meg i Paneraijungelen. De som fanger min interesse er PAM00372 og PAM00560 på grunn av deres renhet i skiven. Men hver av de har sine skavanker. PAM00372 har sine latterlige 100mm wr (har det alltid vært sånn mtp Panerais historie som militær dykkerklokke?) og PAM00560 med sin mangel på sandwichskive. Denne har heldigvis «riktig» wr og jeg tror det veier tyngst hvis jeg skal velge mellom modellene. Men er det noen modeller jeg overser, etter å ha saumfart nettsiden deres, som har samme clean skive, wr 300m og sandwichskive?

300m er vel en 90 talls greie og 560 har og 90 talls kasse. 372 er vel det som så langt er mest tro mot orginale 50/60 talls Rolex-Panerai. Når det er sagt lar det seg vel gjøre å finne 560 med Sandwich dial.
 
Någon som har svart rubber b type 1 att sälja?
Du får løs «tupp». En av få ting jeg faktisk har sluppet å bestille også. Hør med Bjerke, kanskje har du flaks du også.

Ingen lös topp. Men fick med en skruvmejsel :). Tip top service från Bjerke
 
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84
På leting etter min første Panerai har jeg plukket opp et par ting jeg finner særs tiltrekkende:
- Sandwich dial
- Sekundviser
- Innsyn bak
- Radiomir-kasse (tror jeg)

Hittil har jeg funnet 183 som et godt alternativ - er det noen andre modeller jeg har oversett i samme prisklasse?

PAM 190 har alt du spør etter i 45mm kasse. Men koster noen tusenlapper mer enn 183. For de ekstra pengene får du 8 dagersverk fra JLC, gullvisere og power reserve. Anbefales!

Noen ulike Radiomir-alternativer med sandwich:
PAM 210, 45mm, uten sekunderviser.
PAM 232, 47mm, uten sekundviser og innsyn, men gullvisere.
PAM 388, 45mm, automatic og dato
PAM 292, 45mm, kjeramisk kasse, uten innsyn

Min 190:
8F4AC521-1A7F-4D46-B20E-757A3DFAA285.jpeg
 
På tur i Piazza del Duomo - så måtte man jo innom denne butikken. Faktisk min bedre halvdel, som foreslo dette.

Hyggelig betjening, fikk kompliment for mitt ur som ikke var deres fabrikat!
Vareutvalget var upåklagelig, det samme kan ikke sies om min klokkekonto...
20190907_100133.jpg

Kjent inngangsparti for en paneristi.
20190907_100155.jpg

En fin trio.
20190907_100114.jpg

Helt klart en modell som frister.
20190907_100031.jpg

Beklager kvaliteten på bilder av ur, men vinkel og "panzer" glass var ikke den beste kombinasjonen.
 
På tur i Piazza del Duomo - så måtte man jo innom denne butikken. Faktisk min bedre halvdel, som foreslo dette.

Hyggelig betjening, fikk kompliment for mitt ur som ikke var deres fabrikat!
Vareutvalget var upåklagelig, det samme kan ikke sies om min klokkekonto...
Vis vedlegg 162258
Kjent inngangsparti for en paneristi.
Vis vedlegg 162257
En fin trio.
Vis vedlegg 162259
Helt klart en modell som frister.
Vis vedlegg 162260
Beklager kvaliteten på bilder av ur, men vinkel og "panzer" glass var ikke den beste kombinasjonen.
Heftig! Paneristiens mekka!:cool:
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Liten diskusjon blandt mine klokkefrender..


Skal modellnummeret, feks 372, sies
Tre-syv-to eller
Trehundre og-syttito...

Hva gjør dere?