Padi

Jeg er fortsatt kjempe fornøyd med min og kommer til å beholde den. Mulig den blir litt stor for noen? Uansett veldig behagelig klokke og den ser bedre ut enn på bilder etter min mening
 
Hvilke andre lenker har du prøvd?
Denne, og den til Orient M-Force er de definitivt dårligste lenkene eg har prøvd:)

Jeg er nok kanskje bare dårlig vant altså.. ;) Mitt sammenlikningsgrunnlag er at Squale heritage og Certina ds action diver har bedre kvalitet på lenkene, men syntes absolutt ikke turtle-lenka er skranglete eller markant dårligere.. Jeg liker relativt stram lenke da.. Og det skal sies at jeg ikke har prøvd noe fra strapcode ennå..

Hvilke klokker i 5k-klassen har merkbart bedre lenke?
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Spørsmålet bør kanskje være hvordan SRP-lenka er i forhold til det som fulgte SKX. Jeg har ikke prøvd den men skulle tro den er markant bedre enn den gamle jubilee-lenka med hollow endlinks..?
 
Er lenka så ille?
Deployant har en review av Padi og skriver følgende om lenka:

The entire bracelet is magnificently designed and built. The links are solid, and feel very hefty. The sides of the links are polished, and the rest receives a matt finish. The links have no sharp edges, and the feel of a well eroded, smooth pebble remains. The deployant buckle and security clasp works very well, and as this is a dive watch includes the ability to expand so that it can go over the diver’s neoprene suit. And best of all, it is quite beautiful to look at.

Høres nå rimelig bra ut, eller?
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Nå har jeg pakket ut padien min, og jeg synes lenka er langt bedre enn ryktet tilsier.
Ikke like massiv som på Armida A1, men med en kraftigere lenke hadde jo klokken blitt utrolig tung.
Jeg tror dette blir bra! (har til og med funnet ut hvordan våtdrakt utvidelsen virker!)
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Onsdag kveld viste det seg at kona hadde prøvd å få tak i en Padi til meg i ukesvis - og endelig lyktes (Bjørklund, av alle steder, hadde 1 inne)!

Jeg synes ellers at lenka er veldig bra for å være Seiko i denne prisklassen. Den ser og kjennes ut som på en Sumo, bare bredere, og er av høyere kvalitet enn SKX-lenkene jeg har hatt (Super Oyster og Hammer fra Yobokies og Super Jubilee fra Strapcode).
 
Jeg er godt fornøyd med lenka på både Padi og 773. Ikke så god som på Steinhart'n min, men absolutt godkjent. Mye bedre enn MakoXL lenka mi som er noe skranglete ræl... Har 773 på NATO og PADI på orginallenken :) De har foresten Padi inne på Mestergull på Farmanstredet i Tbg.
 
Jeg måtte få av lenka så fort som mulig. Den gnager inn i håndleddet. Nå har jeg den på oysterlenke med mikrojustering fra Strapcode, og den er mye bedre.

IMG_20160818_213811.jpg
 
Synes det er veldig mange Padier som blir lagt ut for salg kort tid etter de er kjøpt.
Er den ikke så flott som folk tror ut i fra bildene?

Jeg så den hos urmaker Christensen for en tid tilbake. Ser ok ut, men tror den er i største laget som 'daily wearer' for mange av oss.
 
Noen som vet om forhandler i vestagder eller til nød austagder som har denne på lager? Bor i krsand så helst nærmest mulig
 
Litt langt til arendal bare for å prøve den på armen (om det ikke fører til handel da) :)
Noen i krsand som forhandler?
Hva koster den i arendal?