OWG March 2021 – én klokke i én måned! Tar du utfordringen?

Har ikke bestemt meg for hvilken som blir miss March.
IMG_20210224_125532 (2).jpg


Seamasteren har nesten konstant vært på lanken i snart to år. God å bære, lume som holder meg våken om natta :D , robust og nyyydelig. Ingen utfordring.

Citizen var på lanken daglig i mange år. God å bære (etter at Tidssonen lærte meg å koke reima, takk Tidssonen!), back light er ubrukelig, robust og har en viss tool sjarme. Litt utfordring når jeg våkner kl 5 om morran og må ha på lyset for å se tida.

Vostoken har også vært min beater i mange år. God å bære, robust, må trekkes (som jeg glemmer), må stilles (sakker nesten 5 min i døgnet), svak lume og jeg synes den er tøff. Enda litt mer utfordring.

Geneven er arvegods og overlevde daglig bruk i en periode i studietida. God å bære, lite robust, ikke vanntett må av i dusjen, ikke lume, men ser fantastisk ut! Enda større utfordring eller er det bare teit å risikere en skade på denne lille godbiten.

Casioen blei kjøpt for ca ett år sia og blei liggende i båten i sommer og i skuffen siden det. Mye mindre god å bære siden jeg liker lenker best, robust, vanntett, veldig bra backlight og Casio er kult, men blir ikke sittende å beundre denne som jeg gjør med Seamasteren. Utfordringa blir Seamaster savn og uvant reim, har flytta på klokka ca 15 ganger mens jeg skriver dette.

Jeg har ingen minner om denne Lorusen, men jeg må ha kjøpt og brukt denne klokka på 80 tallet. Så dukka den opp i en flyttekasse og fikk en gyselig plastikk reim fra Clas O. Urverket er en plastikk plugg som er dytta i en stål ramme. Vond å bære, klønete å ta av (føler meg som et dyr med poten i ei revesaks når jeg skal ta den av har mest lyst til å røske den av), ikke robust, ikke vanntett, ikke lume og utseende er greit på bilder, men på armen er det en fullstendig sjelløs plastikk klomp med like mye sjarm som en oppvaskbørste. Den største utfordringa.

Dette skal jo bare være en morsom greie, selv om jeg føler at jeg allerede har gjort for mye ut av det. Jeg har ikke lyst på premien så hvis jeg blir trukket ut kan det selges til inntekt for saka. Hadde det vært Omega stæsj hadde det vært noe annet.
Jeg er allerede en OWG (artig å lære nye språk) og jeg synes det er litt stusselig at jeg ikke bruker alle klokkene. Så greia for meg i tillegg til å støtte en god sak sammen med fellesskapet har på Tidssonen, blir å få en annen klokke enn Seamasteren i rotasjon.

Men hvilken? Ennå en stutt uke til å bestemme meg, men jeg trur Geneven og Lorusen er ute. Noen ønsker fra folket?
 
Minner om dette ikke er noe forsøk på en storstilt veldedighetsaksjon – men snarere er en morsom aktivitet for Tidssonens forummedlemmer hvor vi har lagt inn en komponent av veldedighet rett og slett fordi "hvorfor ikke" :)

Om medlemmer som ikke deltar i OWG eller utenforstående syns det er en god sak og har lyst til å bidra i innsamlingen – flott!

Men vi har et veldig avslappet forhold til det, og regner med at våre medlemmer ellers bidrar med sin støtte der de kan og har lyst.
 
Har bestemt meg for å la HydroConquesten få hvile litt, og prøve å bære denne en hel måned. Jeg hentet den på postkontoret i morges, og likte den godt nok til å ta sjansen. Den er en del mindre enn hva jeg er vant til, men jeg kjenner at jeg kan vende meg til det. Kan hende jeg må bytte rem til mer sportslige aktiviteter, men jeg har noen natoremer som skal passe.

Ref: SPB121J1
20210224_150103-01.jpeg
 
Dette må jeg bli med på! Valget faller kanskje noe traust på Speedmaster. Men mer allsidig klokke tror jeg knapt du finner. Kanskje er det den siste ekte toolwatchen til de store sveitsiske også.(brannfakkel?)
Passer iallefall fint i overraskende travel pappperm!
AC26B8B3-B863-472D-8A78-04584822FFDD.jpeg
 
Grunnet planlagt rotasjon i samlingen hadde jeg ikke et tydelig valg for denne utfordringen, kun en dressklokke. Med tanke på at den skal brukes hele måneden synes jeg ikke dressklokken egner seg, man må ha en som tåler et støt. Dermed begynte jakten på noe nytt uka her og det ble gjort et hastekjøp i går. Ens bruk for å overleve den neste måneden.
Når det er sagt er det en modell jeg har sett på i mange år. Seamaster serien til Omega synes jeg er rett og slett nydelig og allsidig i sitt bruk. Og spesielt den her og heldig var jeg at den med gummireim lå ut til salgs.
32745C19-C26F-40B4-A9DC-F94AE3727695.jpeg

Det er litt snodig å ha kjøpt sin første Omega etter å holdt på med denne hobbyen i snart 8 år. Men hittil kjennes det ut som en vinner. Gleder meg til å bruke denne den neste måneden.
 
Blir med om jeg klarer å bestemme meg for klokke.
Blir enten 4,5, eller 6-sifret sub, eller Daytona-C.
Sliter med å velge, og evt. å velge kriterier som jeg skal velge mest etter;
Lesbarhet/lume, hvor beater/ripevennlige de er (hvor mye riper er i de fra før), hvor bling de er, hvor kule/WIS de er, og om det er lenge siden jeg har brukt de.. Om jeg legger sammen alle faktorene, scorer de utrolig jevnt uansett, hehe.. :D