Overseas vs Nautilus vs Royal Oak

Har virkelig forelsket meg i nye Overseas. 41mm syns jeg er mye bedre enn 42,4. Og nå med inhouse verk. På tide på en av de tre store spør du meg. Og hurtig reimskifte er jo rått. Skiva syns jeg og er flott på den nye. Hadde valgt sølvskiva. Safir baklokk er også flott da. At VC er en av få(3?) urmerker fra 1700 tallet er også stilig. Er vell bare de og Blancpain og Breguet så vidt jeg vet fra 1700 tallet? Og så er denne modellen kanskje litt sjeldnere og enn PP og AP. Litt stiv pris på nye Overseas men ser de ligger på Jomashop til 14 000 dollar. Ca. 115 000 NOK. Så det er nok mulig å få de billigere enn 216 000 ,- i Norge. Eventuelt kjøpe brukt. Sjelden de kommer for salg i Norge men. Og er jo fortsatt en ny modell. Litt bekymret for denne claspen da, er den sånn som åpner seg hele tiden tro? Erfaringer?

IMG_2099.JPG
 
Den ene gikk veldig dårlig. 11 sekunder for sent en dag, 25 sekunder for fort en annen dag. Ingen konsistens. Var "ny", så var ikke servicebehov som gjorde det.

Den andre stoppet plutselig og måtte til Sveits. Fikk aldri noen god forklaring på underliggende årsak. Bare en faktura på 13-14 tusen.

Den tredje stoppet også. Kjent problem: chronoen kunne ikke gå når dato skiftet. Merkelig problem egentlig siden denne var piggyback Chrono på.
Dette hørtes dårlig ut ja på en klokke som lissom skal høre til de tre store. Må passe må allslags da, chronoen kan ikke gå når dato skiftet? Trygt...
 
jeg har også testet nye overseas - fine greier. hadde personlig valgt brun. kommer du over en ny i ønsket farge for mindre enn 150 laken så kjør på!

har forøvrig også nettopp prøvekjørt en nos royal oak 5402, og den kommer høyt opp på ønskelista.

Jeg var innom Tidemann og testet nye overseas, lenka var VELDIG bra. Utrolig stilig med hurtig reimskifte. De hadde ikke inne blå, men fikk sett på hvit og brun. Begge så fantastiske ut @Telemarkshelten
 
  • Liker
Reaksjoner: Telemarkshelten
Jeg var innom Tidemann og testet nye overseas, lenka var VELDIG bra. Utrolig stilig med hurtig reimskifte. De hadde ikke inne blå, men fikk sett på hvit og brun. Begge så fantastiske ut @Telemarkshelten
Hadde de den nye inne på Tidemann? Skulla nesten tatt meg en tur kun for å kikke på den:) Høres veldig bra ut iallefall. Og konge at man får med 2 originale reimer intillegg til lenka. Holder en knapp på hvit skive foreløpig. Selve claspen da? Virket den bra? Ikke en som åpner seg av ingenting?
 
claspen er safe, og åpner seg ikke utilsiktet


Hadde de den nye inne på Tidemann? Skulla nesten tatt meg en tur kun for å kikke på den:) Høres veldig bra ut iallefall. Og konge at man får med 2 originale reimer intillegg til lenka. Holder en knapp på hvit skive foreløpig. Selve claspen da? Virket den bra? Ikke en som åpner seg av ingenting?