Overseas vs Nautilus vs Royal Oak

Medlem
23. juni 2014
Innlegg
36
Hei Klokkefolket!

Hva syntes dere om nye VC Overseas Simple Date vs Nautilus vs Royal Oak?

Personlig er jeg veldig pirret av Overseas og liker spesielt at man så enkelt kan bytte mellom lenke, alligator og gummi. Det som er enda hyggeligere er at alle 3 er inkludert i prisen som er 216 000.

Hva vill dere valgt av de 3 (stål, dato) og hvorfor ?
 
Yes Nautilus er Royal Oak er jo vi godt kjent med. Det jeg EGENTLIG lurer på er vel om det er flere enn meg som syntes nye Overseas er mer tiltalende enn de to andre ? :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Telemarkshelten
  • Liker
Reaksjoner: Telemarkshelten
Med en blå Overseas med lenke, gummi og alligator har man en fantastisk klokke for alle anledninger. Men til 216k:eek: Er det det som blir prisen i Norge? Jeg ser at det opereres med $19.900 veiledende flere steder og på nettet ser jeg at den finnes til $16.500. Så 216k høres i overkant dyrt ut.

Royal Oak synes jeg også er en nydelig klokke. Nautilus skjønner jeg meg ikke helt på:oops: men det gjorde jeg ikke med Royal Oak før heller så det er mulig det kommer.

Tror imidlertid ikke valget mellom disse tre blir noen aktuell problemstilling med det første selv om jeg har lekt med tanken på en brukt Overseas ved et par anledninger.
 
Har snust på alle, prøvd alle. Jeg ville gått for 15400 hvis jeg fikk valget. Den nye VC Overseas, bra at de har tatt i bruk in-house, men det er noe rart med kassen, og litt for mange indikatorer på urskiva.

Nautilus er for tynn for min smak. Royal Oak er akkurat passe robust, og urskiva er bare <3
 
Hadde nok heller gått for en Overseas Chrono, og hatt 60-70 løk til overs :)
For den er intet mindre en nydelig!

Både hvit og sort er like flott.

Vis vedlegg 12382 Vis vedlegg 12383 Vis vedlegg 12384 Vis vedlegg 12385 Vis vedlegg 12386

Spørs om det blir noe særlig til overs hvis du går for den nye Overseas chronoen ;)
Så vidt jeg kan se må du legge på ca $9000 i forhold til den "vanlige".
Vacheron-Constantin-Overseas-Chronograph-Calibre-5200-9.jpg
 
Glemte å spesifisere at det skulle være brukt, viste det kun med bilder.
Liker ikke datovinduet på den nye. Bryter fullstendig med symmetrien, og gir den et 'billig' uttrykk. IMHO :)

Jeg skjønte nok at du mente brukt;) men jeg tror nok også at den nye chronoen med in-house urverk blir vesentlig dyrere enn den gamle. Dette kan sikkert de som har oversikt over de norske prisene bekrefte eller avkrefte. Forøvrig enig med deg i plassering av dato vinduet, men ellers synes jeg det er en svært vellykket modell:)
 
Jeg liker godt den nye Overseasen, og den ser litt nettere ut enn chronoen. Om du har solide never synes jeg den gamle VC Overseas chrono er meget vellykket.

Rent personlig: Nautilus > RO > Overseas.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen og uret
Glemte å spesifisere at det skulle være brukt, viste det kun med bilder.
Liker ikke datovinduet på den nye. Bryter fullstendig med symmetrien, og gir den et 'billig' uttrykk. IMHO :)
men at det er forskjellig størrelse på subdails på den gamle plager deg ikke?

On topic så støtter jeg @Anders Nautilus > RO > Overseas
 
For meg går det Nautilus>Overseas>RO, men om eg skulle handla sjølv ville eg gått for VC då man kan få dei til ein "grei" penge :p
 
Selv er rotoren i gull (som jeg syntes er helt fantastisk) og den reimbytte-funksjonen til Overseas det som bikker den over RO og Nautilus for meg. Man får på en måte 3 klokker i 1.