Oris-tråden

Medlem
22. feb. 2011
Innlegg
9.047
Sted
Erewhon
Oris er et merke som alltid har representert bang for The buck, og som må sies å gjøre mer og mer riktig i et sympatisk sortiment.
Derfor tenkte jeg det var praktisk med en egen tråd, der dette merket kan diskuteres og nyheter kan publiseres.

Jeg kan på ingen måte mest, og kan vel kun kalles initiativtaker til denne tråden.

Vi starter tråden med en fersk nyhet.
The Oris Carl Brashear Limited Edition, A Bronze Version Of The Divers Sixty-Five

http://www.hodinkee.com/articles/th...ition-base-on-the-divers-sixty-five-in-bronze

4be32f29b69947edab443cc4a2c9b2ee

afee3a00bccde40b4a295ced1b7b3948
 
Redigert:
Kjekt å ha egen Oristråd. :)

Synes ikke den der bronsegreia var noe særlig, da det ser ut som et hvilket som helst no name merke. Synes den ikke har noen identitet.

De bør holde seg til det de kan - og SixtyFive med lenke (ss rivet) dét kan de. Jeg vet at en SixtyFive kan påmonteres Rolex sin Oysterlenke ved å benytte riktige endeledd - men når den nedenfor kommer (februar?) - så skal jeg seriøst sjekke om det ikke blir min første Oris ever. :)

oris-divers-sixty-five-65-stainless-steel-bracelet-ace-jewelers.jpeg
 
Har også snust litt på Oris, og har veldig sansen for Sixty-Five, men hvor er det beste stedet for å kjøpe Oris?
 
Oris er uten tvil BFTB, og fortjener absolutt en egen tråd. Aquis modellenene og Sixty Five er det jo engod del avallerede her på sonen....:)
Er som @Entropy ingen Oris ekspert. Har vell kun hatt 1 i eige:

Skeleton var ikkje min greie, men kvaliteten var meget meget BRA!

Er som "alle" andre imponert over design på Sixty Five. Ser meget så bra ut. Mulig skiva er litt vell blank, men likevel et ur eg vurderer. Er og spent på den med blå skive. Kven plukker opp den første på sonen?


Skille



@dhk : Må jo utlands for å få Oris. @Kohe321 var vell nøgd med servicen frå Ace Jewelers? Noen har bestillt fra urverket, men det har visst tatt enormt med tid. Vet forresten ikkje om noen gadd vente lenge nok. @Todda?
 
Flott initiativ!

Så nyheten om Brashear-versjonen i dag morges, og i likhet med trådstarter tenkte jeg at den kanskje ikke levde helt opp til de tidligere sixty-fivene. Selv om jeg ikke er superfan av den med blå skive heller.

Jeg har sixty-five, og hvis det er sånn at det kommer en lenke til den kommer jeg til å kjøpe den så snart jeg får fingrene i den. Utrolig fornøyd med min, og selv om den bare var tenkt som beater har den fått fast plass i rotasjonen. Jeg syns Oris er litt hit and miss, men når de treffer, da treffer de veldig bra.

Her er min Oris, og min tidligere Oris:

DD176949-B766-4302-9D22-81E2C3A18084_zpscckblgqx.jpg


98B2FE98-6601-4D89-9C20-DC099AC22E3F_zpsadjjk4sg.jpg
 
Kjekt å ha egen Oristråd. :)

Synes ikke den der bronsegreia var noe særlig, da det ser ut som et hvilket som helst no name merke. Synes den ikke har noen identitet.

De bør holde seg til det de kan - og SixtyFive med lenke (ss rivet) dét kan de. Jeg vet at en SixtyFive kan påmonteres Rolex sin Oysterlenke ved å benytte riktige endeledd - men når den nedenfor kommer (februar?) - så skal jeg seriøst sjekke om det ikke blir min første Oris ever. :)

oris-divers-sixty-five-65-stainless-steel-bracelet-ace-jewelers.jpeg

Liker også 65 og synes den så veldig bra ut! Ikke så ulik Steinhart OVM, men 65 har et mye mer selvstendig uttrykk. I motsetning til Steinhart, som blir en Rolex-etterligning.

Synes også skiva til 65 gjør seg veldig godt (på bilder hvertfall, ikke sett den live). Får ikke den samme vintage wannabe følelelsen som med Steinhart OVM. Men den minste modellen i bildet her ser dog litt rar ut med så oransje lumedot på toppen. Er dette 42 mm og 40 mm?
 
Åja..hehe:oops:
Liker datoløsning bedre på den nye utgaven. Blir litt klemt inn i 3-tallet på den gamle.

Helt enig med deg! Og at de har gjort bakgrunnen sort i stedet for hvit er også en klar forbedring. Om noe skulle jeg ønske de hadde begrensa størrelsesoppgangen til 38mm, kanskje, men veit jeg er i mindretall der.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Bra initiativ!

Dette er også en ny spennende modell fra Oris.
Mer info her http://www.ablogtowatch.com/oris-110-years-limited-edition-watch-hands/

13073_01_110_7700_4081-set_ls.png
13074_01_110_7700_6081-set_ls.png
Denne 110-års jubileumsmodellen ble vel til en vanlig produksjonsmodell etter hvert. I hvert fall ligger den ute på Oris sine sider.

Her et bilde av baksiden:

14829_oris_calibre_111_gallery_11.jpg


Som avslører at Oris har laget et nytt inhouse caliber - cal. 111. Manuelt med 10-dagers gangereserve. Synes det ser lovende ut, og liker den relativt enkle finishen og at de ikke har fallt for fristelsen å pimpe med robotlagde geneva-striper for eksempel.

Dessverre er jeg ikke helt solgt på den store gangereserven på forsiden. Synes den er hakket mer vellykket på den hakket større Pro Pilot-modellen:

15832_0111177114163-0712272fc_325x511px.png