Oris-tråden

Stemmer som @Jone sier :)

Utrolig hyggelige nyheter at merket er tilbake i Norge, og stas at det er en av Tidssonens sponsorer som tar de inn.

Mer informasjon vil komme fortløpende, men man antar at merket vil være på plass på senvåren:)

EDIT: VÅR, ikke høst.
 
Redigert:
Thank you, Ace Jewellers!

346CF476-3C6C-475D-84F6-7A68A8E3ACAF_zpsogprjikx.jpg
 
Syns egentlig kvaliteten virker ganske bra. solide endeledd, som ikke slarker. push-button clasp som på en Omega. Claspen er veldig slank, men virker godt bygd. Bra motstand i knappene. Ingen hurtigjustering, men fem mikrojusteringshakk. Alt i alt fornøyd, men har bomma litt på innkortinga, så må jobbe litt der.
 
Det høres veldig bra ut :) Tror nok jeg blir nødt til å legge inn en bestilling. Den ser jo utrolig tøff ut på lenke!
 
Hvordan synes folket at sixty five bærer? Synes den er utrolig lekker, og vurderer den opp mot en LLD... Det som taler imot Orisen er at den er bare 40mm.... Har 21cm håndledd, så redd den kan bli litt liten....
 
Hvordan synes folket at sixty five bærer? Synes den er utrolig lekker, og vurderer den opp mot en LLD... Det som taler imot Orisen er at den er bare 40mm.... Har 21cm håndledd, så redd den kan bli litt liten....

En av grunnene til at jeg solgte min var at den ble for liten. Syns den bærer smått for å være 40. Dette blir forsterket av at den har en vintage-preget tropic strap som taper fra 20-16. Den ble litt større på en 20mm nato.

Min neste klokke skal være med 22 lugs og rundt 41-43.
 
8L64YKz.jpg


Etter et års tid halvhjertet jakt på en Aquis ble denne lansert og aquis-planene definitivt lagt på hylla i påvente av at 65 skulle komme på markedet. Av økonomiske grunner klarte jeg ikke å henge meg på med en gang, og har sett med misunnelse på alle unboxingene og salgsannonsene som har svisjet fra FSOT til SOLGT. Men nå, endelig, har jeg fått min egen. Happy days. :D

sBdOIDW.jpg
 
8L64YKz.jpg


Etter et års tid halvhjertet jakt på en Aquis ble denne lansert og aquis-planene definitivt lagt på hylla i påvente av at 65 skulle komme på markedet. Av økonomiske grunner klarte jeg ikke å henge meg på med en gang, og har sett med misunnelse på alle unboxingene og salgsannonsene som har svisjet fra FSOT til SOLGT. Men nå, endelig, har jeg fått min egen. Happy days. :D

sBdOIDW.jpg
Gratulerer! Flott!:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hansur
OMG - Oris er den nye Omega.

Hvorfor gjøre så stort nummer av anti-sjokk og juveler er en gåte. Uten dato (som var designets STERKESTE side) - og kompenserer med grapefruktfarget pip og tupp.

Nope. Fail - i mine øyne.