Oris-tråden

Tror neppe dette blir min siste Oris. :)

SzdraC9I.jpeg
 
Jeg tok like godt og sendte mail til Oris for å høre litt om Sixty-Five-versjonen med lenke.

Fikk svar med AD i Danmark, Henning Stæhr AS:

Thank you for your mail


We will start deliveries in feb for the 65 bracelet version


and yes you can bye the bracelet separately, but for the moment its in backlock we will have on stock in approx 3-4 weeks

Og prisen på lenken:
Ca 5000-5500 Nok
 
Redigert:
Oi, såpass! Takk for tipset. Sa de noe om tilgjengelighet?

Oppdatering: Jeg bestilte nettopp lenke fra Ace. 222 euro, pluss at jeg jo sikkert må betale litt moms og toll når den kommer da.

De sa at de ikke kunne love noe fordi de ikke visste sikkert selv ennå, men trodde de fikk dem inn i "mid to late febuary".

Edit: Hun sa også at pris på lenkeversjonen ble 1900 euro.
 
Oppdatering: Jeg bestilte nettopp lenke fra Ace. 222 euro, pluss at jeg jo sikkert må betale litt moms og toll når den kommer da.

De sa at de ikke kunne love noe fordi de ikke visste sikkert selv ennå, men trodde de fikk dem inn i "mid to late febuary".

Ok, ja, må vel betale 25% moms, men ender jo opp på ca halvparten (!) av den prisen jeg fikk fra Danmark. :) Du får poste her når du får den i hus. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Alinoe
Kjøpte en Aquis date i fjor, har ikke vært imponert over gangreserve ved praktisk/aktivt bruk, (opparbeidet maks
7-8 timer), reklamerte gjennom salgssted urverket.no, klokken ble sendt tilbake og venter nå 2ndre måned på retur.
Savner tilgjengelighet på alternative remmer utenom lenke og den obligatoriske sorte gummiremmen. (Snublet faktisk over en frisk orange orginal gummirem hos forhandler i Palma, har ikke funnet den på noen Oris sider).
 
Kjekt å ha egen Oristråd. :)

Synes ikke den der bronsegreia var noe særlig, da det ser ut som et hvilket som helst no name merke. Synes den ikke har noen identitet.

De bør holde seg til det de kan - og SixtyFive med lenke (ss rivet) dét kan de. Jeg vet at en SixtyFive kan påmonteres Rolex sin Oysterlenke ved å benytte riktige endeledd - men når den nedenfor kommer (februar?) - så skal jeg seriøst sjekke om det ikke blir min første Oris ever. :)

oris-divers-sixty-five-65-stainless-steel-bracelet-ace-jewelers.jpeg

Ang pris og når den er å få tak i. Synes selv denne var flott på lenke.

image.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Får bidra her med min nyankomne Oris Aquis Date 43mm.

Har bestilt ny lenke til den også, den kom på 251euro inkl. frakt fra Tyskland.
Gleder meg til å prøve den med lenke da den i mine øyne er en av de mest visuelt attraktive lenkene som finnes :)
image.png
 
Får bidra her med min nyankomne Oris Aquis Date 43mm.

Har bestilt ny lenke til den også, den kom på 251euro inkl. frakt fra Tyskland.
Gleder meg til å prøve den med lenke da den i mine øyne er en av de mest visuelt attraktive lenkene som finnes :)
Vis vedlegg 762
Gratulerer:) ikke mye ro i boksen din om dagen;)
 
Håper virkelig det blir det fremover ;)
Men man blir miljøskadet her, å når man i tillegg ikke eier impulskontroll så blir det litt utskiftinger ja......

Tanken er jo at denne skal bli med meg til varmere strøk i mai, så får man se hva som skjer med de planene :)
Nå var den også forholdsvis rimelig men må virkelig si at den hadde forsvart en prislapp som kunne vært både 3 og 4 ganger høyere....

Gratulerer:) ikke mye ro i boksen din om dagen;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Newbie
Hadde nok hatt en aquis i boksen om den ikke hadde integrert lenke... Fåes de kun med keramisk bezel? Personlig liker jeg ikke keramisk bezel, aller helst vil jeg ikke ha insert, men en ren stål bezel.
 
Hadde nok hatt en aquis i boksen om den ikke hadde integrert lenke... Fåes de kun med keramisk bezel? Personlig liker jeg ikke keramisk bezel, aller helst vil jeg ikke ha insert, men en ren stål bezel.
Du har jo exp2? Nå må du ha en skikkelig flamboyant keramisk bezel;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Jone
Du har jo exp2? Nå må du ha en skikkelig flamboyant keramisk bezel;)
Fant orisen med stål bezel, den kan absolutt være noe å vurdere, men den har fortsatt integrert lenke.

Exp2 har jeg ja, men keramisk bezel klarer jeg ikke å like, prøvd flere ganger. Sitter å vurderer hva det neste blir. Tror jeg heller mot pam312, men vi får se.

Edit: Min electric blue har også stål bezel, liker det godt! Men den er til salgs.
 
Jeg får bidra med litt Oris-love..

Det jeg setter mest pris på med Orisen min, er at jeg faktisk bruker den i alle situasjoner der jeg vanligvis ikke ville turt å bruke en klokke. Mye snakk om badeklokker her på TS, men tviler på at mange bruker en Sub eller en PAM en hel dag med saltvann og sol og sand og unger og det som verre er, for å være helt ærlig.

Min er 40mm-utgaven, selv om jeg nok har over snittet stort håndledd, og med gummireim er den omtrent som en del av kroppen - den er virkelig ikke i veien på noen som helst måte. Volleyball, badmington, klatring i trær, bæring av greiner, steiner og buskas, bading og andre sommeraktiviteter - null problem, og selv om urverket ikke akkurat er klokkekunst på sitt ypperste, liker jeg at det er innsyn i en så robust badebeater.

Med andre ord er jeg veldig begeistret for denne klokken, selv om den kanskje ikke ser veldig bra ut på armen min og til tross for at den ikke har den største siklefaktoren her på TS ;)

image_zpsaesfewxw.JPG

Screen Shot 2016-01-31 at 14.17.40.png

image_zpspwwntctf-3.JPG

image_zps2hdfyeqz.JPG