Oris-tråden

Oris samarbeider med Topper Jewellers og de skal lage denne limiterte utgaven i 100stk uten dato:


Oris-Divers-Sixty-Five-Topper-watch-1-1.jpg


http://www.ablogtowatch.com/oris-divers-sixty-five-topper-edition-watch/

2199USD med lenke og gummireim + 100USD i frakt.
PS! Det er mulig å velge nummer.. :D
Grisekul! Håper bare at skiven er mattet ned litt ift den andre sorte, som ble litt for blank for min del. Oris har virkelig truffet med design og ikke minst pris.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Ganske fort etter at jeg fikk tak i Oris 65 begynte jeg å bli litt misfornøyd med remmen. Forsåvidt behagelig, men alt for lang og smal og dessuten syns jeg ikke den passer helt til kassen. Bestilte lenken til, og må si at jeg har aldri hatt en klokke der jeg syns lenken er så til de grader mye bedre (visuelt) enn remmen. Tudor BB er i nærheten, men den kler godt nato imo. Lenken til Oris 65 er heller ikke forferdelig dyr, så anbefaler alle med en 65 på gummi å skaffe lenken. Også lenken smalner veldig fra kassen til låsen, og den gjør det i "steg", noe som er litt uvant, men veldig behagelig. Det passer dessuten veldig godt til en 100m diver. Dette er ikke en klokke for marianergropen, og lenken signaliserer det samme.

8posikl.jpg


Har jeg lyst på den uten dato også? Ja! :p
 
Jeg har bare sett Oris 65 (40mm og 42 mm) på bilder. Men synes begge ser flotte ut. Synes nok utgaven med 40mm ser mest tiltalende ut. Hva sier dere som eier 40mm utgaven? Lever den opp til forventningene?
 
Jeg har bare sett Oris 65 (40mm og 42 mm) på bilder. Men synes begge ser flotte ut. Synes nok utgaven med 40mm ser mest tiltalende ut. Hva sier dere som eier 40mm utgaven? Lever den opp til forventningene?
Absolutt. Jeg har hatt et par forskjellige divere i det siste, men dette er nok den som har vært nærmest bullseye. Alt er subjektivt naturligvis, men størrelsen, skiven og ikke minst kronen er perfekt. Jeg falt pladask for fonten på 3,6,9,12 første gang jeg så bilder av denne, og er fortsatt forelsket. Akkurat passe balansert mellom lekent og diskret. Og fint med det høye buede glasset og den tynne bezelen. Jeg har ikke de tykkeste håndleddene, så 40mm er absolutt stort nok, og på lenken ligger den perfekt på håndleddet. På gummirem not so much. (se post lenger opp.)

Alt i alt har den virkelig levd opp til forventningene mine, og den fikk meg til å innse at 40mm er nok. Kan naturligvis ikke garantere at jeg kommer til å beholde den for alltid, men ingen diver har vært nærere keeper-status i min samling. :)


Ps: er punkt jeg synes ofte blir oversett er kronen. Noen divere har kroner som er en pain å skru inn og ut, vanskelig å treffe riktig posisjon med og som er tunge å håndtrekke. Kronen på Oris65 er noe av det mest behagelig jeg har vært borti. Det hjelper naturligvis at det ikke er kronebeskyttere, men den skrus ut og inn som en lek, er veldig enkel å få tak på for å stille tid/dato og også for å håndtrekke litt for å komme i gang. Ti poeng til Oris for den.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321 og Amund
@Hansur - så bra. Da må det bli en slik en når den dukker opp på bruktmarkedet en dag. Bra å kunne få et så trivelig ur for en relativt billig penge:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hansur
Kul dagvisning! Størrelsen tør jeg ikke lenger se meg blind på. Det er flere år siden jeg trodde 47mm ble i største laget, men jeg har den da fortsatt. Om denne bærer like lett som en 372 derimot, det betviler jeg. Noen som vet høyden på den?