Oppdatert! MC/BIL- GTG

Hva med; Oslo-sætre i hurum- Drøbak-nesoddtangen-Lanternen på Bygdøy?
Stopp på hvert knutepunkt, på Bygdøy er det lett med parkering, god mat og går båt over til Aker brygge etterpå. Er jo kjekt å kunne avslutte med en kald øl og god middag?

Så absolutt, et meget godt forslag! Hadde ikke tenkt helt i de baner, men når du sier det så er jeg helt med. Droddlet litt rundt noe a la "Gumball TS edition" også. Kunne vært hyggelig å hilse på andre medlemmer som bor litt lengre unna. Man kunne f.eks møtes på halvveien i innlandet et sted på alt fra en campingplass til et hotell, alt etter som, og tatt en helaften med børst og klokker. En løs tankte enn så lenge.

Ellers så er jo forslaget ditt et TS Gumball verdig det også. Faktisk kanskje bedre..

Spottet årets første mc på E6 ved Alnabru idag. Kjørestilen tilsa at han hadde hastverk med og komme seg hjem til en varm dusj. Selv med dages godvær i hovedstaden skal jeg klok av skade fra ifjor holde meg i skinnet litt til før jeg tar frem plastraketten . Ble heftig forskjølet og måtte ta 2 kakaopauser iløpet av de ca. 30km turen ble. Vurderte faktisk å sette igjen sykkelen hos en kompis i byen for å ta taxi hjem også. Datoen var tolvte Mars 2011, og isen lå fortsatt på fjorden. Dog, fikk jeg tatt et gansje fint bilde av sykkelen under en røykepause (er røykfri i 10mnd nå:D) på Vippetangen, så helt klart verdt forkjølelsen sett i ettertid.
6780695082_b62cb49c80_b.jpg

Jeg har tenkt litt mer på eventuelle kjøreruter for en GTG, og kommet frem til at forslaget til prippa kanskje er det mest fornuftige fordi den også er bilvennlig for veteranbileierne samtidig som kald pils på brygga frister.

Det er jo heller ingenting i veien for at mc-folket tar seg egen tur ved annen anledning med et rutevalg som innnbyr til litt mer spenstig kjøring, selv om forelagte rute er meget svingete og fin. Forøvrig er det bare å komme med innspill ifht til dette.

Nå er det loppekassa for meg siden jeg har en stor dag foran meg imorgen. Vespamotoren skal monteres.:D:D

Forresten, er det noen andre Vespaentusiaster her inne?

Faren min er registrert her inne, men er ikke aktiv så ofte trur jeg. Han har en 66mod(husker ikke årsmodellen 100%) vespa 125cc, som er 110% strøken har vært med å pusse den opp, har tatt all karosseriarbeidet på den, samt hjulpet til å montere den sammen. Fy fader det er en strøken vespa, alt er byttet og alt er gått over, den står utstilt på vespa-museet på Fornebu, hvit av farge og regnr som begynner på "V". Meget artige scootere, og masse is av deler å få tak i, er jo en drøm å restaurere en vespa når man får handlet alt av originaldeler fortsatt, til en allright pris.

Jeg henger meg nok ganske sikkert på dette om det passer med dato osv.
Tips; oppdatér tittelen på tråden, for det var tilfeldig at jeg kom innom denne ettersom jeg ikke kjører MC.
Kan dog etter i dag stille med to 70-tallere med fire hjul.

Bil på mc-gtg, erru' gæern...?

Det blir som å gå på Rolex-gtg med Omega. Ingen ved sine fulle fem ville vel gjort noe sånt.

Hei, vent, jeg gjorde visst det i fjor engang. Det gikk jo bra det. Ble kjent med Greg, Mogens, Mathfjeld, Christian, Ebenz, Celter og mange andre her inne.

Bortsett fra at selve kjøreturen blir litt klønete om vi skal holde rekkene med en bil i følget, så går jo selve treffet fint uavhengig av hvordan man kommer seg dit.

Når er det Tidemann skal ha offisiell JLC-åpning med mulighet for multitafsing? (nytt ord notert for språkrådet) Er det litt for tidlig for MC-gtg? Husker ikke dato i farten. Det hadde i alle fall vært genialt om de som evt kommer langveis fra får med seg det i samme slengen.

Ser forresten for meg en gjeng i skinndress som brauter rundt inne i butikken :D

Når er det Tidemann skal ha offisiell JLC-åpning med mulighet for multitafsing? (nytt ord notert for språkrådet) Er det litt for tidlig for MC-gtg? Husker ikke dato i farten. Det hadde i alle fall vært genialt om de som evt kommer langveis fra får med seg det i samme slengen.

Ser forresten for meg en gjeng i skinndress som brauter rundt inne i butikken :D
OT:
Har du sykkel, Tore? Hvilken?
Jeg har ikke, altså. Men en 993 skulle jeg gjerne hatt.

Fader a mikke... har vi så lik smak? 35.72 og nå porsche smak? 993 skal inn her også. Helst targa 4s.

:cool:
Klarer meg med en 2S. 4wd er testet og ikke spes funksjonelt på disse angivelig, og jeg tror også det kompliserer drivverket unødig, og det fjerner visstnok noe av "purheten" ved styringen. Har jeg lest- jeg vet ikke. ;)

Skal ikke kuppe tråden, men jeg merker meg at prisene på 996 er farlig lave..kunne levd med en sånn og :eek:

OT:
Har du sykkel, Tore? Hvilken?
Jeg har ikke, altså. Men en 993 skulle jeg gjerne hatt.

En kawa-klassiker, i mine øyne i hvert fall. Førsteårs ZX7 (´96), totalrenovert av yours truly. Penske og Esp1-tech chassis. Har ikke vært så flink å ta bilder, så jeg fant bare dette fra i fjor:
indexphp.png

For øvrig må vel 911 være bilverdens Submariner! ..legende, ørsmå oppdateringerer..

+1

Forøvrig så var intensjonen min at vi faktisk skulle kjøre, ikke møtes i klokkebutikken seende ut som et ranslag tatt ut fra en fransk actionfilm.:D

Men, som sagt over er jo dette en glimrende mulighet for de som kommer langveis fra, om været tillater det. Det er jo ikke dermed sagt at tråden ikke kan omfatte flere gtg'er utover sommeren, hvor kjøreglede gis brorparten av fokuset. Med de fine bilene og Mc'ene jeg har sett her på forumet syns jeg disse bør gis litt oppmerksomhet også.;)

Begge hendelser vil jeg anta skjer i helgen? Kan vel foreslå for tidemann å ha sonensøndag?

Hvis mange nok melder seg på vil jeg tro det kunne vært positivt for både tidemann og oss syke:) lørdag er mc/bil gtg og søndag litt avslappende klokke-orgie.

Begge hendelser vil jeg anta skjer i helgen? Kan vel foreslå for tidemann å ha sonensøndag?

Hvis mange nok melder seg på vil jeg tro det kunne vært positivt for både tidemann og oss syke:) lørdag er mc/bil gtg og søndag litt avslappende klokke-orgie.

Gtg til helgen med tohjuling tviler jeg på.., selv om MC'n fikk værservicen forrige gang sola hadde en raptus for en uke siden. Må nok heller bli en bil gtg hvis folk gidder å finne fram godsakene på møkkete føre. Prippa, husker jeg riktig hvis jeg har lest at du har en veteran boble? Isåfall sitter jeg gjerne på hvis mulig:grin:, min egen bil er ikke verdig i gtg sammenheng desverre.

Nå må jeg ringe til mc oslo kjenner jeg, er vel to ukers ventetid på å få ut kjøretøyet etter lagring... Så rett på service lokalt, er vel kjøreklar rett over påske......