Oppbevaring

Vanvittig..
Mener man får en ganske stilig Scatola winder for flere klokker for ikke så altfor mange hundrelappene mer hos Bjerke.

Er nok som Anders sier lurere å kjøpe slikt i utlandet. Har sett en del billig på eBay, men kvaliteten er kanskje der etter(?). Det er ihvertfall vanskelig å vurdere kvalitetsfølelsen når man ikke har mulighet til å kikke på produktet med egne øyne.
 
Her kommer ett forsøk på bilde av klokkeboksen.. har desverre ikke digitalkamera :(

BTW: Noen her som kan si om den Seiko Quartz klokken er noe spennende? En av farfars sine gamle klokker.. viser dag og dato..
 
Den har noe Gummi matriale rundt seg.. vanskelig å beskrive.. sikkert for å dempe evt støt.., står ett skilt på forsiden som sier "RS design" Fant denne siden: http://www.riktersvendsen.no
Går man på kataloger og velger rs design 2007 og blar til side 44 ser man den..
 
IMG_1027.jpg



IMG_1030.jpg





Själv letar jag efter en box/något som är betydligt lättare att ta med på resa.
 
Meget stilig!

Har lurt på en sånn sylinder-formet klokkeboks av skinn/stoff jeg. Virker greie når det kommer til vekt og transport.
dsp_img_4228.jpg
 
Har nå også vært innom Thune en tur.
Jeg vet at smak og behag kan diskuteres i det uendelige,- men de "billige" eskene / boksene, så faktisk litt kjipe ut (IMHO). Den dyre, var helt klart overpriset, og vel så det !

Jeg googlet litt på ordet "watchboxes" og fant en rekke produsenter / leverandører, bl.a. innen EU, med produkter til svært hyggelige priser.

Har ikke prioritert slike oppbevaringsesker / -bokser, men kan jo være "greit å ha" ! ;)

BullR : Om du får flere for salg, kontakt gjerne meg !
 
Kjøpte en Scatola del Tempo winder tidligere i vinter med plass til seks automatiske ur på winder i tillegg til fire plasser til vanlige ur. Lekker som en flyvemaskin, og kostet nesten like mye. Men nå har jeg i alle fall en grense på hvor mange ur jeg kan ha i samlingen min, ikke mer enn seks automatiske i tillegg til fire andre - "trur eg" :mrgreen:
 
Jeg har hatt gleden av å ta en kasse (winder) fra Scatola del Tempo i nærmere øyensyn, - fantastisk stykke møbel og håndtverk ! Ta gjerne med din på neste GTG....en slik flott sak bør kunne beskues "live" ! :D
 
BRIO1368 skrev:
Jeg har hatt gleden av å ta en kasse (winder) fra Scatola del Tempo i nærmere øyensyn, - fantastisk stykke møbel og håndtverk ! Ta gjerne med din på neste GTG....en slik flott sak bør kunne beskues "live" ! :D

Skal vurdere det, men Scatolaen er rimelig stor og uhåndterelig...
 
Hei.

Jeg er helt ny her på forumet, hadde egentlig ment til å kjøpe meg en Tag Heuer Carrera Tachymetre, men etter lesning her får jeg mange andre idèr.
__

Jeg er og ny i "klokkeverden", jeg leser dere skriver om bokser, og windere, hva er forskjellen?
 
Hei og velkommen.

En winder er en motorisert klokkeholder som sørger for at mekaniske ur med automatisk opptrekk holdes gående. Man kan si at en winder simulerer din håndbevegelse som ellers hadde trukket opp uret dersom det hadde vært i bruk.
 
Anders skrev:
Sist jeg var i Bangkok fant jeg utrolig mange flotte trebokser til en billig penge. Burde kjøpt et par.

Tror det er penger å tjene på å finne seg noe slikt når man er ute og reiser. Slike varer er ikke så voldsomt etterspurte i Norge vil jeg tro, da blir gjerne prisen satt litt vilkårlig.

Er selv i BKK av og til. Hvor fant du disse boksene?

Ellers er det et skremmende utvalg av fake klokker der borte... Rart at ingen slår ned på det.