Oppbevaring

Jeg har masse erfaring med Pelicase, både personlig(frakte kamerautstyr) og fra forsvaret.

Er Pelicase og Pelican case samme merke? Ser de har forskjellig logo. Pelican har f.eks kun autorisert forhandler i USA og Australia, mens Pelicase virker som er mer tilgjengelig i Europa, og kan f.eks kjøpes i norske nettbutikker.

Er dog fullt mulig å kjøpe en Pelican case på nett hos autorisert forhandler i USA. Lurer på om det er kvalitetsforskjell :confused:

Jeg bestilte feil boks igår, så har kansellert bestillingen. Men en slik skal jeg ha! :mrgreen:

Er Pelicase og Pelican case samme merke? Ser de har forskjellig logo. Pelican har f.eks kun autorisert forhandler i USA og Australia, mens Pelicase virker som er mer tilgjengelig i Europa, og kan f.eks kjøpes i norske nettbutikker.

Er dog fullt mulig å kjøpe en Pelican case på nett hos autorisert forhandler i USA. Lurer på om det er kvalitetsforskjell :confused:

Jeg bestilte feil boks igår, så har kansellert bestillingen. Men en slik skal jeg ha! :mrgreen:

Hvis jeg ikke husker feil så er Pelican kofferter laget i USA for det amerikanske markedet (i teorien). Pelicase mener jeg blir laget av et selskap i Europa som heter Peli. Deres produkter er hovedsakelig for det Europeiske markedet (i teroien). Peli er forøvrig eit av Pelican - mener jeg.

Kvalieten skal være den samme. Jeg skal sjekke våpenkofferten min når jeg kommer iland. Den kommer ifra UK og har vært håndtert rimelig tøfft over tid. Men jeg er usikker på hvilket merke det er. Kvaliteten på kofferten er "outstanding". Selv om kofferten nå viser tegn på "wear and tear" så har verken børsa eller kikkertene tatt noen skade.

Frode.

Edit: Eller var det motsatt ??? Kansje det er Pelican som er eid av Peli??? Er jammen ikke sikker lenger.

d.s.

Er ikke helt sikker. Mener å huske jeg hadde Pelicase 1550, ettersom den var kjøpt i Norge. Har den desverre ikke lenger så kan ikke bekrefte dette 100 %.
Kompisen min hadde en identisk, kjøpt i USA, som het Pelican Case. Helt prikklik bare med forskjellig logo.

Tror ikke det, han sendte bilder av boksene på mail til meg hvertfall. Rart, må være litt tungvint for han.