OP - den fargerike tråden

Han må vel strengt talt legge til moms i sin lille urhandelbutikk...?
Eller er jeg på bærtur..?

-Nå er det noen år siden dette var en aktuell problemstilling for meg, men jeg mener å erindre at ved bruktsalg (som dette jo er, host) må du kun innbetale moms på avansen din - så om uret kostet 56' hos Bjerke og selges for 69', så skal fyren betale inn 2600kr til statskassa for å holde kemneren lykkelig.
 
-Nå er det noen år siden dette var en aktuell problemstilling for meg, men jeg mener å erindre at ved bruktsalg (som dette jo er, host) må du kun innbetale moms på avansen din - så om uret kostet 56' hos Bjerke og selges for 69', så skal fyren betale inn 2600kr til statskassa for å holde kemneren lykkelig.
Ikke meningen å starte en diskusjon om moms her... og tenkte ikke på vanlig brukthandel som vi alle driver med på Finn i ny og ne.
Det var mer greia med egen butikk og storstilt salg av - i praksis - splitter nye klokker.
Men, det får bli hans sak
 
Noen med oppdatering på leveringstid?
Lian i Trondheim forventer det om tidligst 2. uker etter dialog med dem på lørdag(OP41). De vil sette dem i ruten så alle får prøve dem før de sporadisk starter å selge dem.. ;)

Bjerke venter jeg ennå svar fra, hørte med dem på lanseringsdagen. Men med liten historikk hos dem kommer jeg nok ikke fremst i køen...
 
  • Liker
Reaksjoner: Lilac
Hvis noen vurderer salg av OP 36 mm med blå 3-6-9 urskive, så ta kontakt. Er interessert i kjøp. :)

Velkommen til oss i TS.
Sjekk her: (Kjøp og salg)

Her kan du også legge inn egen annonse for "Ønskes Kjøpt". Det er her du vil nå flest.
Husk å være kritisk når du kjøper. Handler du brukt fra en TS-medlem med etablert forhold så er du tryggere enn på "populistiske fora".

Lykke til.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: haukeredet
Da har man fått forsøkt å søke om plass på ventelisten for en av de fargesprakende krabatene.

alltids tillitsvekkende når man under utfylling av skjema blir fortalt at de fleste får avslag, og at man ikke har noen grunn til å tro noe annet nå :mrgreen:
 
Da har man fått forsøkt å søke om plass på ventelisten for en av de fargesprakende krabatene.

alltids tillitsvekkende når man under utfylling av skjema blir fortalt at de fleste får avslag, og at man ikke har noen grunn til å tro noe annet nå :mrgreen:

Jeg tror det går helt fint, med mindre mye har forandret seg de siste to ukene. Hvilken farge prøver du på?
 
Jeg tror det går helt fint, med mindre mye har forandret seg de siste to ukene. Hvilken farge prøver du på?

Prøver meg denne, man skulle jo tro at den var såpass ordinær at køen ikke tok helt av.

2020-Rolex-Oyster-Perpetual-41-reference-124300-1.jpg
 
Jeg har brukt lang tid til å fordøye alle fargene og er fortsatt i tvil på hvem jeg ønsker. Lurer på om jeg må skaffe meg en OP 36mm.
Redd de "knæsje" blir litt voldsomst for meg, og i mangel på hvit skive tenker jeg kanskje på en turkis. Nå er ikke jeg noe moteikon, men vil en turkis skive være vanskelig med tanke på farger på gensere/skjorter?

Og for en som er opptatt av at klokken skal være lettlest, hvilken skive skiller seg ut med tanke på dette synes dere?
 
Jeg har brukt lang tid til å fordøye alle fargene og er fortsatt i tvil på hvem jeg ønsker. Lurer på om jeg må skaffe meg en OP 36mm.
Redd de "knæsje" blir litt voldsomst for meg, og i mangel på hvit skive tenker jeg kanskje på en turkis. Nå er ikke jeg noe moteikon, men vil en turkis skive være vanskelig med tanke på farger på gensere/skjorter?

Og for en som er opptatt av at klokken skal være lettlest, hvilken skive skiller seg ut med tanke på dette synes dere?

Om du ønsker en lettlest klokke er vel svart skive en sikker vinner? Selv om den kanskje er den «kjedeligste» i den nye fargerike kolleksjonen :)

Har noen status på om de nye OP41 rulles ut til kundene for tiden?
 
  • Liker
Reaksjoner: allak
Da har man fått forsøkt å søke om plass på ventelisten for en av de fargesprakende krabatene.

alltids tillitsvekkende når man under utfylling av skjema blir fortalt at de fleste får avslag, og at man ikke har noen grunn til å tro noe annet nå :mrgreen:


Da kom telefonen og det ble det ikke plass på ventelisten i denne omgang, disse var det ikke mulig å få tak i (selv med kjedelig skivefarge). Men jeg ble anbefalt å holde øye med Bjerke Pre-owned

"Man vet jo aldri hva som dukker opp der i tiden som kommer."

....:rolleyes:
 
  • Wow
  • Trist
Reaksjoner: Lilac og Grendel