Omegakafe – Løst og fast om, ja dere vet...

De største markedsførings budsjetter har i mange år vært Rolex etterfulgt av Breitling.
Omega ligger etter så langt jeg vet.

Et av verdens største klokkemerker driver markedsføring??
Nei dæven....
Hvis du ikke liker det, får du finne deg en independent, og betale hva det koster. FPJ. kanskje?

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Var innom Urmaker Lian for å se på en del ting, blant annet nye AT og PO 39.5, samt for å sikle litt på en DJ41 og en Breitling Aerospace +++ Lang historie kort; sannheten er at etter besøket var det pina meg bare én klokke som stod i hodet på meg... Den må inn igjen snarest...

På siden, er PO 39,5 innafor for menn?

Jada Omega lager jo alltid noen ti-talls rare varianter av klokkene sine, men heldighvis har de ikke sluttet å produsere de klassiske variantene ;)

Den ser jeg, men 55 000 får meg til å ønske at 300m'en min fortsatt var i hende. Må vel gå an å svinge litt rabatt på denne, kan ikke være modellen som selger best i disse stekepannetider.

Mange klokker som er innafor for menn er 40mm.
Er det noen som ser forskjellen mellom en 39,5 og 40mm klokke?
Det blir 0,25mm mindre på kantene:rolleyes:

Kommer mye an på markedsføringen, kjenner jeg. For å ta rolexeksemplet, OP i 39mm er automatisk "herremodellen" i serien som tidligere har hatt herremodeller helt ned i 34mm (air king), men for SD og sub er situasjonen en annen. Derimot dersom Sub kom i 40, 42 og 44 modell der 40 millimeteren ble kalt "unisex" på nettsidene, så ville jaggu de fleste gått med 42 eller 44

• Liker
Reaksjoner: Moviken og GrimReaper
På siden, er PO 39,5 innafor for menn?

Vell..... Litt både og.... Selv liker jeg PO veldig godt, men jeg ser på PO 45,5 som den ekte... Når de da begynner å krympe så er de liksom ikke en ordentlig PO.... Det blir med disse som med en Panerai på 39mm...

Nå er det jo de nyere modellen som er krympet. Dermed er det ikke en "ekte" PO det er snakk om, men en flott Omega. Dermed; Liker du den, så er det innafor!

8

Kommer mye an på markedsføringen, kjenner jeg. For å ta rolexeksemplet, OP i 39mm er automatisk "herremodellen" i serien som tidligere har hatt herremodeller helt ned i 34mm (air king), men for SD og sub er situasjonen en annen. Derimot dersom Sub kom i 40, 42 og 44 modell der 40 millimeteren ble kalt "unisex" på nettsidene, så ville jaggu de fleste gått med 42 eller 44

Men har det egentlig noe å si da? Er ikke det viktigste at størrelsen passer deg?
Sub kommer i 43mm og kalles Sea-dweller ;) Fortsatt mange som kjøper 40mm Sub.

Er ikke alt unisex nå?:D
Jeg ser kvinner med billige 45mm kvartsklokker hele tiden...

• Liker
Reaksjoner: Grendel