Omegakafe – Løst og fast om, ja dere vet...

Hvis baksiden av en klokke er et problem (lol), sett på et annet fra standardutgaven :)
Nydelig klokke!
Hahaha ja tenkte på det. Men kjære deg Mikke, alt kan være et problem. Her kan jo logogreiene være på selve kassen..

Omega er så på rett spor for tiden. Med design og teknologi. Hvis de som du og tidligere har nevnt kan lage et inhouse urverk som er mindre enn dette her så er alt som det skal være
 
Morsomme de da, prisen du betaler for stålet er vell lavere enn prisen du betaler for stålet i en klokke fra samme leverandør :)
 
Hahaha ja tenkte på det. Men kjære deg Mikke, alt kan være et problem. Her kan jo logogreiene være på selve kassen..

Omega er så på rett spor for tiden. Med design og teknologi. Hvis de som du og tidligere har nevnt kan lage et inhouse urverk som er mindre enn dette her så er alt som det skal være

Akkurat derfor jeg flippet PO til fordel av en 2531.80 med ETA 1120.
 
Tykkelsen av en klokke og urverket sitt, har lite sammenheng der.

Omega Cal 8500/8501: 29mm diameter 5.5mm thickness (5.6mm for Cal 8501)
http://www.watchdoctor.biz/Media/Files/Watch Specs/8500-8501.pdf
600m-Planet.O = 15.7mm thickness

Omega Cal 1120: 25.6mm diameter 3.6mm thickness
http://www.phfactor.net/wtf/Omega/767_Omega 1120.pdf
300m-Seamaster 2531.80 = 10mm thickness

Omega Cal 2500: 25.6 diameter 4.1mm thickness
http://www.watchdoctor.biz/Media/Files/Watch Specs/2500c.pdf
600m-Planet.O = 14.2mm thickness


Rolex Cal 3135: 28.5mm diameter 6mm thickness.
http://www.phfactor.net/wtf/Rolex/1055_Rolex 3135 NEW.pdf
300m-Sub.16616 = 12.7mm thickness
1220m-SD.4000 = 14.8mm thickness

Rolex Cal 4130: 30.5mm diameter 6.5mm thickness
http://www.phfactor.net/wtf/Rolex/1849_Rolex 4130.pdf
100m-Daytona 1165VW = 11.2mm thickness

Omega(og andre) bruker bare tykkere kasser på en 600m enn de(eller andre) gjør på en 300m klokke.
Ja den PO er litt overdimensjonert(+0.9mm) for 600m hvis man skulle sammenligne med den SD4000(1220m).
 
@Chronodiver @petterhg - sett noen bilder på baksiden? Linken der viser som jeg ser det kun forsiden.

Skille

@Hammerfjord vet ikke om du argumenterer for eller emot at Omega gjør tykke ur, men at deres 600m PO er 1mm tykkere en Seadweller som også er bestandig til dobble dybden vil jo se ut som et argument for at Omega gjør "unødvendig" tykke ur.
Men det har kanskje noe med flere ting å gjøre, en 8mm tynn Omega 2531.80 ville kanskje blitt "petit"?
 
@Chronodiver @petterhg - sett noen bilder på baksiden? Linken der viser som jeg ser det kun forsiden.

Skille

@Hammerfjord vet ikke om du argumenterer for eller emot at Omega gjør tykke ur, men at deres 600m PO er 1mm tykkere en Seadweller som også er bestandig til dobble dybden vil jo se ut som et argument for at Omega gjør "unødvendig" tykke ur.
Men det har kanskje noe med flere ting å gjøre, en 8mm tynn Omega 2531.80 ville kanskje blitt "petit"?

Jeg sier det som det er @adamskater :
"Ja den PO er litt overdimensjonert(+0.9mm) for 600m hvis man skulle sammenligne med den SD4000(1220m)."

Omega har nok overdimensjonert den PO fra starten: Når den hadde en caliber-2500 var den bare 0.6mm slankere en den SD4000.
0.6mm er peanøtter...
Og når Omega gikk over til caliber-8500 ble den PO 1.5mm tykkere.
Ja vi kan anklage den caliber-8500 for det: Fordi den er 1.4mm tykkere enn den caliber-2500.
Konkludert som: Det er ikke den caliber-8500 som har gjort at den PO er tykk. Den var tykk ifra før.
Det der er viljen Omega hadde å lage en stor "tool-watch" kontra Rolex som prøver mest mulig å holde seg på sine eldre dimensjoner.
For eksempel, den Speedmaster Pro. er ikke akkurat en små klokke for sin tid.
Ikke den Plo-Prof eller...Tvert imot.
Omega liker det stor på "tool-watch" tror jeg;)
Smak og behag. Men ja, i hverdags kontor jobb er det greit å ha en slank klokke...
 
  • Liker
Reaksjoner: Wangensten og Matrix
@Chronodiver @petterhg - sett noen bilder på baksiden? Linken der viser som jeg ser det kun forsiden.

Skille

@Hammerfjord vet ikke om du argumenterer for eller emot at Omega gjør tykke ur, men at deres 600m PO er 1mm tykkere en Seadweller som også er bestandig til dobble dybden vil jo se ut som et argument for at Omega gjør "unødvendig" tykke ur.
Men det har kanskje noe med flere ting å gjøre, en 8mm tynn Omega 2531.80 ville kanskje blitt "petit"?
Linken viser kun forside ja. Ikke sett bilder av baksiden så jeg forholder meg til det faktum at det i den og andre artikler om klokken refereres til at uret har 007/Bond/Spectre dill på baksiden.


@Hammerfjord ; jeg er en enklokkesmann. Min klokke er med på alt. I min verden er en toolwatch en klokke med lav profil. Store klokker treffer mer dritt. Uansett om ens håndledd er 9 eller 99 cm. Hatt divere i størrelse din aldeles nydelige og altfor lite eksponerte Sea Hawk. De gikk ut. Bare i veien for enklokkesmenn som aldri tar klokka av.

Nei jeg har aldri hatt en jobb som innebærer kontor, skrivebord og sko en ikke kan forsvare seg i.
 
Linken viser kun forside ja. Ikke sett bilder av baksiden så jeg forholder meg til det faktum at det i den og andre artikler om klokken refereres til at uret har 007/Bond/Spectre dill på baksiden.


@Hammerfjord ; jeg er en enklokkesmann. Min klokke er med på alt. I min verden er en toolwatch en klokke med lav profil. Store klokker treffer mer dritt. Uansett om ens håndledd er 9 eller 99 cm. Hatt divere i størrelse din aldeles nydelige og altfor lite eksponerte Sea Hawk. De gikk ut. Bare i veien for enklokkesmenn som aldri tar klokka av.

Nei jeg har aldri hatt en jobb som innebærer kontor, skrivebord og sko en ikke kan forsvare seg i.

Enklokkesmann kan jeg ikke bli... Hva gjør du hvis den skal til vanlig service eller reparasjon?
En 1000m tool-watch kan ikke bli slank som en mynt for å si det sånn.
Jeg har alt mulig. Fra tynn dress Zenith til tykk Helberg 6000m.
Med (fortsatt) over 30 klokker blir det nok valg. Jeg velger klokken med dagens lyst og følelse.
Akkurat nå holder jeg på den Citizen Promaster 1000m fordi jeg kjører med et "eksperiment" på tids avvik.
Tykk klokker har aldri vært et problem for meg men jeg brukte de når jeg hadde fri fra oljeindustri de siste 10år.
Ett år på kontor fikk jeg også: Med alle klokker jeg har på banen. Det gikk bra det med en 6000m på kontor:D
Ut på anlegg brukte jeg home-made-cheapos med ultra billig Hong-kong "Rolex" kasse og ETA urverk: De har aldri feilet meg. Det fordi jeg hadde ikke lyst å skadde noen "dyre" klokker på unødvendig måte: Mitt valg...
1mans dame kan jeg bli men 1mans klokke er det nok umulig: Jeg har fått for mye blod på tann...
 
"Litt" off topic, best å ikke prøve en til dame da, fare for å få blod på tann....

Å "prøve" damene rundt er en sport jeg har gitt opp lenge siden.
Ble mer skuffet enn fornøyd i ettertid. Livet er en fest men festen er noe man kan ikke leve av.

En dame kan skifte antrekk, skifte oppførsel, skifte mening, skifte frisyre...
En klokke forbli det samme dag etter dag og den "patina" skifter ikke rett under øynene for å si det sånn.
Rembytting er noe, men hva heller? Å bytte tallskive og visere er ikke en løsning til alt fordi kassen og urverket er alt for avgjørende.
Derfor man kan få større behov for å bytte klokker;) Enklere er det også.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: sommerlyst