Omega SM300 Watchco (mange bilder)

En SM300-tråd, det er bra! Da må jeg nesten poste noen bilder av min:

1209-2-15.jpg

• Liker
Reaksjoner: fettstykket
Av det jeg vet og kan se er den 100% original 66-modell.

Forresten, kronen falt jo av, så den er ny :)

Åh... Sexy. Tenk å kjøre 66 boble med 66 seamaster da. Psst... Si ifra om atte hvis atte a?

Mener jeg har lest noe om at disse watchco SM300 klokkene har blitt stoppet i tollen, pga at Omega har gått ut og sagt at disse ikke er "ekte" nok?

Eller er jeg på bærtur?

Det er jeg veldig motivert for. Får også låne sykkel i Tryvann gratis, så kunne jo vært gøy med en downhill-tur (prøvd downhill en gang) ?

Mener jeg har lest noe om at disse watchco SM300 klokkene har blitt stoppet i tollen, pga at Omega har gått ut og sagt at disse ikke er "ekte" nok?

Eller er jeg på bærtur?

Det har visst skjedd i Tyskland, og det er en lang tråd her, og det virker ikke som siste ord er sagt: Watchco SM300 - the final verdict by Omega?

Jeg ville overhodet ikke bekymret meg om norsk toll. Men kanskje ikke sendt en WatchCo til Bienne for service.

Hm, interessant juridisk nøtt. Kunne vært artig å se noen ta noe sånt til retten ang. både varemerke og designregistrering.

Praktisk sett er det ikke så veldig interessant: Det er lov å reparere klokken sin hos andre enn Omega, og alt Omega kan bevise er vel at urkassen ikke er den originale som fulgte med klokken? Det er ikke akkurat noe å bekymre seg for.

Mye lekkert her!

Virkelig høy eyecandy-frekvens her, må jeg si! Får slenge ut noen bilder av min her og! 63-modell med stolpevisere, såvidt jeg vet. Tror dog det har blitt gjort noe utskifting/reluminering på minutt- og timeviseren, da disse har en delvis, noe lysere patina enn resten. Utover det, har glass+ krone blitt byttet ut, resten skal være original, i alle fall i følge serienr. Har også lenka, som visstnok skulle være original, en 7912(er på tynn is her, men tror denne forekom mest på speedmaster fra denne tiden?). Vet ikke om den samme lenka ble benyttet på Sm300? I alle fall et ur som jeg liker svært, svært godt! Noen som har en formening om hva denne kan være verdt? :eek:

bilde-3_zps95fb819d.jpg

bilde-7_zpsb3870e6c.jpg

bilde-5_zpsa6be6782.jpg

bilde-4_zpsb2b00b96.jpg

bilde-6_zps8f714b74.jpg

• Liker
ta en titt innom urmakeren ved manis, han har peiling på omega ;)

hahaha! og hvor tror du klokken kommer fra...? ;)

Han er vel for Omega-gud og regne, i det hele tatt alt av vintage! Synes virkelig at han både er fantastik kunnskapsrik og dyktig.
Var dessverre ikke å finne sist gang jeg var hjemme, men skal huke tak i han, så snart jeg er i traktene! :eek:
Manis kan det derimot sies mye om..

Hadde en gammel 300 på lån fra en kollega for en tid tilbake. Ikke et strøkent eksemplar, men som de fleste renoveringsobjekt: meget sjarmerende. :)

_MG_9291.jpg

• Liker