Omega setter opp prisene 1. juni

Jeg er glad jeg kjøpte min PO for 14 måned siden. Betalte 34K og det var inkludert original gummiringer og spenne (nesten 5K).

Synes disse prishoppene er litt drøyt og jeg vet ikke om neste klokke blir en Omega. Fordel er at verdien stiger tilsvarende.

Desverre er Rolex ikke mye bedre, og den planlagte DJ II gikk også opp en del i det siste.
 
  • Liker
Reaksjoner: halkla
Sikkert de som følger på og betaler prisforlangende, men fra mitt ståsted fremstår denne prisgaloppen som nærmest tøysete. Spørs om ikke dette vil fremtvinge en reaksjon hvor dagens kunder i stadig større grad vil rette fokus mot alternative produsenter, som utvilsomt har mye spennende å by på. En dør som lukkes medfører oftest at andre dører åpnes....... ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: netrom71
Greit nok, men på Speedy Pro, hvor prisøkningen har vært sterkest, er det fremdeles vanskelig å se hvilke andre klokker i samme prisklasse som er like interessante. Enig i at man kan få mye annet interessant om dobler prisen til en Speedy Pro, men for 40-50k er det lite annet som frister. Sånn sett tror jeg ikke prisoppgaven vil gå for mye utover salget.
 
Jeg hadde planer om å kjøpe meg en Speedmaster nå i nærmeste fremtid, men jeg velger faktisk å stå over grunnet prisen.
Da får pengene vokse litt til så får det heller bli noe annet gøy, dette er min stille protest mot prisøkningene. :)
 
Bjerke har priset 311.30.42.30.01.005 til 40.400,-. Urverket opererer fortsatt med gamle priser 33.595,-. Hvorvidt man faktisk får gammel pris ved bestilling hos urverket er uvisst.

Man betaler vel online i det man bestiller på urverket, så vil vel tro at man får prisen som står..
 
Hvordan er ryktebørsen på prisoppgang om dagen? Vurderer en seamaster igjen av ett eller annet slag, men må si det er en del annet som frister i den prisklassen Omega har lagt seg i.
 
Står tilbudet ved lag i dagens marked også?:rolleyes:

Jeg hadde akkurat Speedmaster og Seamaster inne for verdibekreftelse hos Håkon Lian. Åpnet brevet nå i kveld å der står det at Speedmasteren(357050) har en gjenskaffelsesverdi på 27900,-. Så her i Trondheim har vi har hatt prisreduksjon :)

Hvis noen vil ha en splitter ny Speedmaster er det bare å sende meg en PM, samt overføre 31000,- (knuser fortsatt urverket.no på pris). Så henter jeg ut klokken i morgen å sender til deg;)
 
Ser tilsvarende spørsmål står ubesvart noen innlegg tilbake, men prøver allikevel.

Vet noen om det er ventet prisøkning på Omega med det første?
Vurderer å kjøpe butikkny SMP dersom det ikke dukker opp noe på K/S snart, og vil nødig risikere at prisene jekkes opp ytterligere i mellomtiden.
 
Ser tilsvarende spørsmål står ubesvart noen innlegg tilbake, men prøver allikevel.

Vet noen om det er ventet prisøkning på Omega med det første?
Vurderer å kjøpe butikkny SMP dersom det ikke dukker opp noe på K/S snart, og vil nødig risikere at prisene jekkes opp ytterligere i mellomtiden.
Hei. Vi har ikke fått beskjed om noen kommende prisøkning. Den siste de hadde var vel i oktober. Som regel får vi vite det noen uker i forveien. Grunnen til prisøkningene som har vært det siste året er den vedvarende svake kronekursen, både mot Euro og CHF (og alle andre valutaer). Merkene har justert prisene gradvis i tilfelle kronen skulle styrke seg igjen og de er redde for å ta i for mye, derfor har justeringene kommet oftere enn det som er normalt. Hvis du er interessert i en SMP til god pris vil jeg anbefale å sjekke ut denne: http://www.omegawatches.com/watches/speedmaster/moonwatch/professional-42-mm/31130423001004/ hvor veil. pris er kr. 30.200,- Av en eller annen grunn, så er den ikke blitt med på økningene.
 
Hei. Vi har ikke fått beskjed om noen kommende prisøkning. Den siste de hadde var vel i oktober. Som regel får vi vite det noen uker i forveien. Grunnen til prisøkningene som har vært det siste året er den vedvarende svake kronekursen, både mot Euro og CHF (og alle andre valutaer). Merkene har justert prisene gradvis i tilfelle kronen skulle styrke seg igjen og de er redde for å ta i for mye, derfor har justeringene kommet oftere enn det som er normalt. Hvis du er interessert i en SMP til god pris vil jeg anbefale å sjekke ut denne: http://www.omegawatches.com/watches/speedmaster/moonwatch/professional-42-mm/31130423001004/ hvor veil. pris er kr. 30.200,- Av en eller annen grunn, så er den ikke blitt med på økningene.

Takk for svar rundt evt prisoppgang. Ettersom det ikke virker å være noen prisoppgang i umiddelbar fremtid kan jeg se an bruktmarkedet litt til.
Styrer nok unna den speedmasteren, da det er Seamaster jeg er ute etter;)
 
Takk for svar rundt evt prisoppgang. Ettersom det ikke virker å være noen prisoppgang i umiddelbar fremtid kan jeg se an bruktmarkedet litt til.
Styrer nok unna den speedmasteren, da det er Seamaster jeg er ute etter;)
Dæggern. Nå skulle jeg være kul å slenge meg på en forkortelse også tar jeg feil. Så mye for å prøve å være ung og kul:)