Omega setter opp prisene 1. juni

Bjerke har oppdatert nettbutikken også nå: http://www.nettbutikk.urmaker-bjerke.no/butikk/omega-klokker/omega-speedmaster-moonwatch-3/

Koster henholdvis 40.400 og 47.800 for plexi og safir. Plexi kostet 27.900 før de gikk over til ny boks i fjor sommer (
http://www.lervikur.no/blogg/omega-gjor-endringer-pa-omega-speedmaster-moonwatch-konseptet/). En prisøkning på 45% på litt over et år må jo sies å være friskt. Hvis man ikke har lyst til å sammenligne ny og gammel, er det 25% prisøkning siden de introduserte den nye boksen.

edit: Med tanke på at Omega ønsker å slå ned på store rabatter og har kuttet ned på antall forhandlere, er det mulig at den reelle prisøkningen er enda større.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Frost og RELOX
Urverket(dot)no, som fortsatt har 11% avslag på gamle veiledende priser begynner å bli veldig interresant for en som er i markedet for en ny Omega...

Ser min PO koster 47.800,- nå, mot 45.500,- tidligere.
Hørt at det var et prishopp tidligere også...?

Det har vel vært 3 stk i år? 1 tidlig på året, 1 i juni og 1 nå. Speedmaster Pro har jo gått opp fra rundt 28k til 40k. Syke priser nå. Det er vel noe vi må venne oss til tenker jeg.

Det har vel vært 3 stk i år? 1 tidlig på året, 1 i juni og 1 nå. Speedmaster Pro har jo gått opp fra rundt 28k til 40k. Syke priser nå. Det er vel noe vi må venne oss til tenker jeg.
Helt vanvittig. Kjøpte en helt ny for 1,5 år siden til 25 blank!

• Liker
Reaksjoner: fettstykket
Urverket(dot)no, som fortsatt har 11% avslag på gamle veiledende priser begynner å bli veldig interresant for en som er i markedet for en ny Omega...

Hvis noen har gått med planer om å kjøpe "Golf"-versjonen av Aqua Terra er det svært god pris på denne på urverket nå ser jeg...

Omega lager mange fine ur, ingen tvil om det. Men, har priset seg helt ut i forhold til andre merker jeg nå vurderer i stedet...

Jeg er glad jeg kjøpte min PO for 14 måned siden. Betalte 34K og det var inkludert original gummiringer og spenne (nesten 5K).

Synes disse prishoppene er litt drøyt og jeg vet ikke om neste klokke blir en Omega. Fordel er at verdien stiger tilsvarende.

Desverre er Rolex ikke mye bedre, og den planlagte DJ II gikk også opp en del i det siste.

• Liker
Reaksjoner: halkla
Sikkert de som følger på og betaler prisforlangende, men fra mitt ståsted fremstår denne prisgaloppen som nærmest tøysete. Spørs om ikke dette vil fremtvinge en reaksjon hvor dagens kunder i stadig større grad vil rette fokus mot alternative produsenter, som utvilsomt har mye spennende å by på. En dør som lukkes medfører oftest at andre dører åpnes....... ;)

• Liker
Reaksjoner: netrom71
Greit nok, men på Speedy Pro, hvor prisøkningen har vært sterkest, er det fremdeles vanskelig å se hvilke andre klokker i samme prisklasse som er like interessante. Enig i at man kan få mye annet interessant om dobler prisen til en Speedy Pro, men for 40-50k er det lite annet som frister. Sånn sett tror jeg ikke prisoppgaven vil gå for mye utover salget.

Jeg hadde planer om å kjøpe meg en Speedmaster nå i nærmeste fremtid, men jeg velger faktisk å stå over grunnet prisen.
Da får pengene vokse litt til så får det heller bli noe annet gøy, dette er min stille protest mot prisøkningene. :)