Omega setter opp prisene 1. juni

Jeg skjønner godt poenget ditt @Bjarnetv at når prisene kommer opp i dette prisleiet så blir det mer luksus enn tool watch. Men når Rolex har kjørt så aggressive oppjusteringer av pris de siste årene så ville nok Omega henge seg på bølgen da "storebror" har sluppet unna med det.

En kar hos Lervik Ur fortalte ihvertfall at siden de begynte å selge Rolex i 1986, hadde det bare skjedd en gang at prisen var blitt satt ned på Rolex.

Har noen år gamle kataloger fra Omega, en fra 2007 og en fra 2003. Måneklokken uten safirglass (ref 3570.50.00) kostet i 2003 20300 kroner og i 2007 22100. Altså opp 1800 kroner på fire år, ikke verst!
Med krystallglass (ref 3573.50.00) kostet den i 2007 27300 kroner.

Kjøpte Omega Deville Tresor i begynnelsen av mars i år, nå er veiledende 11000 kroner mer. Glad jeg ikke utsatte det kjøpet.

• Liker
Reaksjoner: Chalshus
Jeg er selv på omegabølgen om dagen og vurderer et par alternativer, men hvilken modell sammenligner du med? SD/Sub leveres ikke med originalt med reim.

Mente lenke ja :(

Selv har jeg kun sammenlignet med po cronograph og div. Rolex ds og sub. de fleste litt eldre med den gamle lenka ;) Skal sies at den nye lenka er en gooo del bedre enn tidligere. Er ikke så god på modell nummer men det kan jeg komme tilbake til.
Til syvende og sist koker det jo ned til hva man selv ønsker og jeg liker store klokker og da er uansett Rolex for små bortsett fra dssd . men den mangler da cronograph ;)
Men rolex gjør seg bra på bilder da :) og ser flott ut på armen når man ser folk går med det.

• Liker
Reaksjoner: fettstykket
Ser mange skriver at den originale Speedyen nærmer seg 40k, når realiteten er at prisen gikk opp til 45.500 hos AD 1. juni.
Dermed har AD-pris økt med 50% på 7 år, noe som er ganske vilt.

Edit: Ser at det er Sapphire Sandwich som ligger på 45500. Men prosentmessig prisøkning er fremdeles 50%..

Redigert:
Hmmm...... Krevende nok å ha oversikt på nypriser, for ikke å snakke om hvordan dette påvirker bruktmarkedet?!? Hva så med vintage Speedy fra rundt 70-tallet? Påvirkes disse, eller lever de sitt eget liv uavhengig av pris og etterspørsel av de moderne utgaver og urverk? Hvor lang tid tar det å kvele en sjiraff? Mange spørsmål i dag ;)

Jeg vil tro at prisene på de få modellene som ikke oppgraderes med nytt urverk (les: original speedy) også må heves når modellporteføljen til Omega gradvis beveger seg over til mer high-end og prisnivået øker i hht. strategi (og sikkert utviklingskost). En enkel måte å løse dette på for modeller som ikke skal ha nytt urverk er vel da nye skruer i lenke, boks og litt tilbehør. Virker fornuftig fra Omegas side, selv om det er kjedelig for en Speedy-kjøper.

Ser for øvrig at min "Lunar Dust" har gått opp 13% siden jeg kjøpte den i februar, men det var jo også rett før valutajusteringen.

Det stemmer, og det har blitt ventet.
Jeg har derimot fått beskjed av AD at den blir satt opp 01.Oktober.. :)

• Liker
Reaksjoner: Heritage
Noen som har sett prisene etter 1.oktober?
Ingen endringer på Omega sine sider hvertfall... Kanskje det er 15.som er datoen?

Urmaker Christensen på Storo bekreftet 15. oktober når jeg var der på lørdag.