Omega Seamaster-tråden

IMG_4525.jpeg
Godtfolk,

Er det noen som vet hva man må ut med for service på PO med 8500-verket?

Bilde for oppmerksomhet, bilde fra arkivet her.

Hva tenker folket om denne? Synes den var meget flott.

Oj. Altså den der 007-klokka, bare uten alt jeg ikke liker - altså uten titan, uten merkelig fauxtina, uten 007-posør-tilknytning? Ja, takk, den var fin. Littebitt usikker på den kontrastfargen der hvis man tenker 1-klokke-til-alt, men hvem gjør vel det.

Edit: men jeg synes kanskje ikke den er nitti-tusen-kroner-fin. Angrer fremdeles på Speedmasteren, Seamasterene, og Railmasteren jeg ikke kjøpte for 20 år siden.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: seiltid og holmby
Klokka eg egentlig ikkje likte , som når eg åpna boksen synest så skuffende ut . Eg tenkte nok at denne nok skulle rett ut igjen . Men så prøvde eg den noken dager . Og ikkje minst bytta ut den særdeles lite flatterende brune tynne taperede skinnreimen med en nato . Ikkje det at Nato nødvendigvis er riktig her og fargene er strengt tatt til en annen klokke , men det vart uansett en helt annen klokke . Sandwich dial og et fargespekter som passer den varme kassen perfekt. For det eg trudde først var typ faux patina er vel rett og slett ikkje meir en at fargene er tilpassede. Det hadde jo sett litt dumt ut med kvite visere , tall og indexer .
Letingen etter riktig reim er i gang , for den Omega leverer med er ihvertfall helt feil.
Foruten grønne og Orange og noken gummureimer så er utvalget i 21mm ikkje så stort med meg . Men ka meiner folket kan være en god fargekombo her ?

1000030888.jpg
1000030889.jpg

1000027534.jpg

Klokka eg egentlig ikkje likte , som når eg åpna boksen synest så skuffende ut . Eg tenkte nok at denne nok skulle rett ut igjen . Men så prøvde eg den noken dager . Og ikkje minst bytta ut den særdeles lite flatterende brune tynne taperede skinnreimen med en nato . Ikkje det at Nato nødvendigvis er riktig her og fargene er strengt tatt til en annen klokke , men det vart uansett en helt annen klokke . Sandwich dial og et fargespekter som passer den varme kassen perfekt. For det eg trudde først var typ faux patina er vel rett og slett ikkje meir en at fargene er tilpassede. Det hadde jo sett litt dumt ut med kvite visere , tall og indexer .
Letingen etter riktig reim er i gang , for den Omega leverer med er ihvertfall helt feil.
Foruten grønne og Orange og noken gummureimer så er utvalget i 21mm ikkje så stort med meg . Men ka meiner folket kan være en god fargekombo her ?

Vis vedlegg 406021Vis vedlegg 406022
Vis vedlegg 406033
Helt rå den der. Rett og slett. Kunne godt eid den selv.

• Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen