Omega Seamaster-tråden

1000009997.jpg
Kan det være trådens minste Seamaster som landet i postkassen idag? Tenkte datteren min skulle få den som finklokke etter at den har fått ny reim og en lett polering. Relativt billig impulskjøp (1700,- på Finn), men en ganske sjarmerende liten sak.

Har alltid tenkt at det er dårlig stil å henge voksne "statussymboler" på barn, men jentungen har jo ikke noe forhold til merker allikevel. Hun synes antageligvis bare det er gøy at klokkene våre heter det samme.
:unsure:
 
Har en Aqua Terra quartz med 1538-urverk som sakker 4 minutt per dag. Noe anbefalt sted man kan anskaffe dette verket selv?
Urmaker har gitt tilbud på 8.300 kr for bytte av urverk og bytte pakninger. Ble ikke en rimelig "set and forget"-klokke, dette o_O
 
Har en Aqua Terra quartz med 1538-urverk som sakker 4 minutt per dag. Noe anbefalt sted man kan anskaffe dette verket selv?
Urmaker har gitt tilbud på 8.300 kr for bytte av urverk og bytte pakninger. Ble ikke en rimelig "set and forget"-klokke, dette o_O
Blir kanskje ikke mye billigere, men Omega tar 6.600kr for full service, og det løser kanskje problemet for en god stund?
 
Tester Artem HydroFlex på Seamasteren. "Testere" på youtube mente den var den mykeste og mest behagelige reimen de hadde prøvd, som ikke trengte innkjøringsperiode. Etter en ukes tid er den fortsatt ganske stiv og lager merker på begge sider av armen. Men synes den passer bra visuelt sett, så håper den blir mykere etter litt mer bruk.
20240218_123940_2.jpg
 
Helt kanon! En veldig fin allrounder. Mener å huske at du skrev om ønske om en ny beater - det ble denne?
Det ble helt tilfeldig denne i en byttehandel hvor jeg tok sjansen på å prøve noe helt utenfor boksen. Og den satt som et skudd, de fleste sier jo at denne latterlig stor og klumpete. Det er jo bare vas, den bærer latterlig mye bedre en enn Big Pilot f.eks.
Så tanken var å teste og eventuelt selge, men den blir. Jeg likte den såpass godt at jeg faktisk et øyeblikk tenkte at "nå kan jeg selge suben". Godfølelsen satt som et skudd.

Det må for ordens skyld nevnes at denne er ikke for de som har håndledd som hyssing. Den er jo tilstede. Men ikke umulig å bruke som man kan få inntrykk av når man leser og ser reviews.
Jeg digger den!
 
Muligens temaet har vært opp før, men hva sier panelet om denne saken? Se bort fra pris da den i beste fall er villedende...
Men hva med selve uret? Jeg er usikker på om vektskålen tipper mot uspiselig Harry, eller så rå at den faktisk klarer å komme unna med det :cool:

 
Muligens temaet har vært opp før, men hva sier panelet om denne saken? Se bort fra pris da den i beste fall er villedende...
Men hva med selve uret? Jeg er usikker på om vektskålen tipper mot uspiselig Harry, eller så rå at den faktisk klarer å komme unna med det :cool:


Lukter du på denne hos Lervik?

Vis vedlegg 361495
Gull er bare deilig!! De som synes det er Harry er de som skulle ønske de hadde en :mrgreen:
 
Lukter du på denne hos Lervik?

Vis vedlegg 361495
Registrerer at de jevnt over er satt ned med 30% i både inn- og utland. I så måte en mulig erkjennelse på at grådigheten har tatt overhånd, og at kunder vender enkelte produkter ryggen(?)
Men, som sagt var ikke intensjonen å diskutere pris, men derimot det tekniske, estetiske, og ikke minst hva dette uret som identitetsmarkør gjør med den som måtte våge seg til å bære beistet i det offentlige rom ;)
 
Hvorfor er folk så sensitive på å bære en så flott klokke i det offentlige rom? Hvis man ser bort fra muligheten for å bli ranet i lugubre strøk.
Er janteloven så sterk at man ikke kan få lov av den gemene hop å vise at man har lykkes og kan unne seg noe? Det er noen mekanismer jeg ikke forstår eller vil forstå her. Jeg gir fullstendig f... i hvilken setting jeg er i. Er jeg i humør til å sporte helgull så gjør jeg det. Fullstendig uavhengig av hva absolutt alle måtte mene om det.

For å sette ting litt i perspektiv så har jeg en nabo som synes jeg er helt gal som har så dyre klokker. Helt til jeg spurte om den nye bobilen hans til 1.2 millioner for en selvmordskiste på fiatchassis var mindre galskap. I tillegg kan jeg bruke klokkene 12 måneder i året og han og drona hans bruker den vel totalt 6 uker i året...blei stille i fjøset da gitt.
 
Hvorfor er folk så sensitive på å bære en så flott klokke i det offentlige rom? Hvis man ser bort fra muligheten for å bli ranet i lugubre strøk.
Er janteloven så sterk at man ikke kan få lov av den gemene hop å vise at man har lykkes og kan unne seg noe? Det er noen mekanismer jeg ikke forstår eller vil forstå her. Jeg gir fullstendig f... i hvilken setting jeg er i. Er jeg i humør til å sporte helgull så gjør jeg det. Fullstendig uavhengig av hva absolutt alle måtte mene om det.

For å sette ting litt i perspektiv så har jeg en nabo som synes jeg er helt gal som har så dyre klokker. Helt til jeg spurte om den nye bobilen hans til 1.2 millioner for en selvmordskiste på fiatchassis var mindre galskap. I tillegg kan jeg bruke klokkene 12 måneder i året og han og drona hans bruker den vel totalt 6 uker i året...blei stille i fjøset da gitt.
He-he! Deilig med slike perspektiver. Godt poeng :giggle:
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper