Omega Seamaster-tråden

Har folk eksperimentert med ulike reimer på Omega Seamaster 300M? Kunne tenkt meg å prøve noe annet enn gummi/lenke. Har forøvrig prøvd nato som var en gøy vri.

Nysgjerrig på hvordan denne ser ut på croco/alligator, sailcloth o.l.

Del gjerne bilder og erfaringer :)

Hei,

Er ute etter en "forest green" lærreim i type "semsket skinn" eller lignende til min Aqua Terra. Se bilde for referanse. Noen som vet om noen steder jeg kan finne slike reimer i Norge, eventuelt utlandet. Ønsker litt kvalitet på den.

Vedlegg

• Forest green strap.PNG
    Forest green strap.PNG
    219,5 KB · Visninger: 0
"To be sold exclusively on 7 separate Swatch Barges that will be circumnavigating each body of water." ;)
Det skulle Ikke forundre meg.
Uansett blir sannsynligvis min neste Omega fra Constellation familien, en undergruppe av den. Flere Seamaster fra tidlig 2000 tall blir det nok også.
Swatch Group blir ikke kvitt meg så lett.

• Liker
Reaksjoner: chrbir
Teamet i Omega har gjort så mye riktig siste 15 årene. Rart at de nå lager en så stor ripe i merkevaren. Tenker ikke bare på Moonswatch, men også de siste lanseringene hvor de prøver å etterligne Rolex. Hvorfor ikke fortsette på veien de allerede hadde laget?

Heritage serien til Omega har ekstremt potensialet. Speedmaster 321 og ikke minst Seamastere. De har såvidt skrapt overflaten.

Venter fortsatt på remakes av flere Seamastere med plongeur viserne:love:

Redigert:
Prøver de å etterligne Rolex? Håper ikke det betyr at de også skal slutte å selge klokker direkte til forbruker.

Omega åpner vel snart nettbutikk :LOL:

Edit: de har jo det for utvalgte remmer og kanskje andre produkter også.

Veldig generelt spørsmål fra forvirret sjel:

Jeg har i grunn ignorert Seamaster på grunn av "umoderne og glorete" design, unødvendig heliumsventil og ja, generell forutinntatthet. Og ganske mye på grunn av dumme Bondutgaver med begrenset opplag og 007 over det hele :)
Men ting skjer. Jeg har smått om senn fått øynene opp for Seamaster Diver 300M. Den er sin egen greie og holder på nittitallslooken på en sjarmerende måte. Det er jo mer enn man kan si om mye annet nå om dagen. I tillegg synes jeg de med "gjennombrutte" visere er kule.

Men det er jo en veritabel jungel der ute. Et utall av varianter og en skog av referanser. Og ikke mindre når jeg ikke har utelukket mid-size modellene heller. Og jeg har ikke noe i mot quartzklokker heller (dukker) så det er mulig å gå helt tilbake til Bond og pre-Bond. Så her snakker vi altså bruktkjøp. Eller titting på brukt for å være presis.

Finnes det en krok på nettet som holder orden på dette virvarret, eller en reference points-artikkel ala det Hodinkee har på f.eks Explorer?
Både for å snevre inn tittingen litt, for å lære og for å kunne sjekke at "gode kjøp" er korrekte.

Forhåpningsfullt
Lars Birger

Mulig du kan dra nytte av denne: