Omega Seamaster-tråden

Kan gjerne legge til
B0014F2E-E38D-44D1-AB2D-43FF7267F15E.jpeg
7D9A809D-5AD0-4556-A01B-486348612333.jpeg

Å dra sammenligning med Steinhart er kanskje litt strengt, men er ikke vanskelig å se hvor de har hentet inspirasjon.

Ganske åpenbart hvor inspirasjonen kommer i fra ja. Den største forskjellen er vel at Omega sine blir mulig å få kjøpt.

Er det noen spesiell årsak til den sinnsyke prisen på 38mm Seamaster Aqua Terra? Ser på klokke til kona, og siden Rolex er relativt hardt å få ordnet så tenkte jeg en Omega kan være aktuelt. Har de rett og slett forstått at folk vil velge Omega, når de ikke får tak i Rolex? :p

Jeg erindrer at disse 38mm kostet under 40K for noen få år siden.

Hmmm, er det sånn at Rolex har tatt patent på friske farger på skivene? Da må jo f. eks. Doxa ha sovet i timen. De hadde jo et utall spenstige skiver lenge før Rolex tenkte at det var mulig.
Har Omega kopiert Rolex som på sin side kopierte Doxa, eller snakker vi om at Omega har kopier Doxa direkte...?
Nei, nå ble jeg forvirret. Kanskje det også finnes andre klokkemerker enn disse tre..
Og Speedmaster som ble lansert 6 år før Daytona har nå blitt en kopi av sistnevnte. Snakker vi da om at originalen kopierer kopien?!?
Dette var veldig forvirrende. Kanskje noen finner bedre ut av det enn meg ;)

Jeg så en film på tuben hvor han sa at det var taper på lenken.
Edit
Denne
Viser seg at det var feil info på dataark som gjorde at han sa feil

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Callahan