Omega Seamaster-tråden

https://www.omegawatches.com/planet-omega/ocean/worldsdeepestdive

omega-seamaster-ultra-deep-performance-and-style-1-large2_2.jpg


3-use-of-grade-5-titatium-omega.jpg

Holy moly :eek:. Skulle til å skrive What’s the point? Men det er vel kun for å vise hva de er teknisk kapabel til, og lage litt buzz. Regner ikke med at de forventer salg en masse på denne
 
  • Liker
Reaksjoner: Swearengen
Her er Hodinkees artikkel om den. Er usikker på om de planlegger å tilby den for salg, eller om den forblir en "one-off" konseptklokke laget spesifikt for dette rekordforsøket. Jeg får inntrykk av at det sannsynligvis er det sistnevnte?

28mm tykkelse er jo ikke akkurat praktisk i hverdagen. Men på den andre siden så er jo ikke praktikaliteten et av salgsargumentene for en klokke av denne typen, heller.

https://www.hodinkee.com/articles/o...-ultra-deep-professional-deepest-diving-watch

Uansett, den viser ihvertfall at en PO uten HE-ventil eller dato (med full 3-6-9-12) ser pen og harmonisk ut, om man ser bort fra tykkelsen og de oppblåste proporsjonene.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Ser ut som den har fått prøvd seg i Marianergropen allerede?

-I hine, hårde dager da jeg startet opp mye rart for jobben, endte jeg opp med å være litt utenfor Rio de Janeiro da vi skulle teste et nytt ROV-anlegg; etter å ha fått vite at vi skulle dykke til like under 700m og at det var lagt inn en 25% sikkerhetsmargin på dybderatingen til armbåndsur, var det veldig enkelt. POen (2201.50; 2500C; 42mm; fersk trykktest) ble stripset fast i ROV og bon voyage.

Et eller annet sted på jobben finnes det bilder av en PO som lykkelig tikker i vei på 698 meters dyp.

Bildene av dette fikset meg et eksemplar av The Speedmaster Saga fra omegabutikken på flyplassen i Hong Kong noen måneder senere; jeg spurte pent om det var mulig å få seg et av de 3-4 eksemplarene de hadde utstilt, og ble i praksis bedt om å ryke og reise.

Etter å ha vist frem bilder av POen under vann ble det plutselig lunch, drinker, The Speedmaster Saga og et sett Omega-mansjettknapper on the house istedet. Humre.
 
-I hine, hårde dager da jeg startet opp mye rart for jobben, endte jeg opp med å være litt utenfor Rio de Janeiro da vi skulle teste et nytt ROV-anlegg; etter å ha fått vite at vi skulle dykke til like under 700m og at det var lagt inn en 25% sikkerhetsmargin på dybderatingen til armbåndsur, var det veldig enkelt. POen (2201.50; 2500C; 42mm; fersk trykktest) ble stripset fast i ROV og bon voyage.

Et eller annet sted på jobben finnes det bilder av en PO som lykkelig tikker i vei på 698 meters dyp.

Bildene av dette fikset meg et eksemplar av The Speedmaster Saga fra omegabutikken på flyplassen i Hong Kong noen måneder senere; jeg spurte pent om det var mulig å få seg et av de 3-4 eksemplarene de hadde utstilt, og ble i praksis bedt om å ryke og reise.

Etter å ha vist frem bilder av POen under vann ble det plutselig lunch, drinker, The Speedmaster Saga og et sett Omega-mansjettknapper on the house istedet. Humre.

Herlig historie! Har du bildene? Hadde vært konge å sett. :)
(Var en DOF-båt dette da kanskje?)
 
Herlig historie! Har du bildene? Hadde vært konge å sett. :)
(Var en DOF-båt dette da kanskje?)

-Et eller annet sted på jobben. Burde grave litt, dette begynner å bli noen PCer og mobiler siden, men pics or it didn't happen, osv.

Ja, Skandi Fluminense. Var forresten en servicejobb og ikke en oppstart, når jeg tenker meg om. Good times uansett. Føles som vi leverte et LARS-anlegg i uken på den tiden, mange av dem til DOF.
 
  • Liker
Reaksjoner: havarduf
@Hammerfjord kjenn din besøkelsestid

Ja...Alle som ikke tåler 50mm klokker burde kjøle seg ned litt.
Ultra-Deep handler om å vise hva Omega kan gjør.
Rolex har også gjort det samme og disse skal ikke havne hos Bjerke:rolleyes:

"Let’s get this out of the way, there are three Omega Seamaster Planet Ocean Ultra Deep Professional watches in existence. This is not a watch that will be made available to the public in this form, but what we’re seeing today ushers in some serious innovation that will make its way to watches that you will eventually be able to buy. In automotive terms, think of it as a bit like “race on Sunday, sell on Monday” if you will."

"If 28mm sounds thick, it is. The Omega Seamaster Planet Ocean Ultra Deep Professional is not a small watch (diameter is 52.5mm w/o crown), but the number is significant because it bests the 28.5mm thick Rolex Deep Sea Challenge Sea Dweller that accompanied James Cameron to the bottom of the Mariana Trench at 10,916 meters deep in 2013. Oh, and the Rolex was rated to a depth resistance of “only” 12,000 meters. I smell a game of one-upmanship and, frankly, I like it. Watching two of the industry’s biggest guns duke it out on sea floor is pretty incredible and brings back thoughts of Cousteau, the Trieste, and exploration in general."

https://www.fratellowatches.com/breaking-news-omega-seamaster-planet-ocean-ultra-deep-professional/
 
God kveld. Har akkurat gått til innkjøp av en brukt Omega smpc som mitt første skikkelige ur og har lagt merke til at i det rette lyset så er det en del fine/små riper i glasset...Er dette bare overflatisk i coatingen mon tro? Flere som har opplevd dette? Og lar det seg reparere? Takker for evt svar:)

Coating kan ikke "repareres" of safirglass kan poleres med "diamond paste" men det er ikke noe enkelt.
Tåler du ikke riper kan du få glasset byttet. En del Omega safirglass selges også på nettet.
 
  • Liker
Reaksjoner: TomB
5774940C-B9C5-4AF7-85A1-D1AD1D0B99E4.jpg


Bikkje, baby og blå PO8900. Min 4. Planet Ocean etter å ha hatt en PO8500/42, PO2500/42 og PO2500/45,5. Er det PO8900/43,5 som skal bli en stayer? Mye taler for det: fete proporsjoner, fantastisk bra lenke med mikrojustering og et urverk som virkelig er i verdensklasse. Nå må det bare bli litt ordentlig badetemperatur her på Østlandet så beistet kan få kjørt seg.