Omega Seamaster-tråden

Screenshot_20190519_213013.jpg
 
Det ble nevnt tidligere i denne tråden om bruk av Seamaster som avdelings-ur i spesialstyrke-miljøer.

Både 22nd SAS Regiment og 264 Signals sqd - underlagt 22, har fått levert avdelings-ur ifra Omega. De betyr ikke at de har vært utkvittert - "issued", men innkjøpt til privat bruk.

Forøvrig en utbredt tradisjon i Stor Britannia med slike avdelings-ur, hvor dykkermodellene til Omega har vært populære. Ikke uventet får slike ur stor oppmerksomhet hos samlere.

Legger ved to bilder av nevnte ur, med baklokk påført avdelingsmerke m.v. Slike baklokk kommer ofte med egen nummerserie. I tillegg medfølger brev og dokumentasjon på hvem uret er tilegnet.

omega-sas-communicator-seamaster-caseback.jpg
Avdelings-ur i fra 264 Signals Sqd. Bildet i fra WWW.

omega-planet-ocean-sas-22-special-air-service-caseback.jpg

Avdelings-ur ifra 22nd SAS Regiment. Bildet i fra WWW.
 
Vet ikke helt hva jeg synes om denne. Hva synes dere?

«Meet the new Seamaster PlanetOcean coming this autumn with a ceramic bezel in original orange and a bright white ceramic dial»

Vis vedlegg 147446

Sprek den, men kunne ønske Omega hadde rendyrket linjene mer konservativt som Rolex gjør. Det blir ikke fremtidige ikoner av klokker som endrer seg stadig vekk.
Mulig jeg bare er kjedelig :rolleyes:
 
Vet ikke helt hva jeg synes om denne. Hva synes dere?

«Meet the new Seamaster PlanetOcean coming this autumn with a ceramic bezel in original orange and a bright white ceramic dial»

Vis vedlegg 147446


Meget stilig. Kult at Omega klarer å ta en allerede stilig klokke og trekke den ut med en helt ny lekker vri. Slike spenstige farver er vanskeligere å vise på å bilde, men dette ser veldig lovende ut!

8
 
Jeg liker det rolige designet med sverdviserne og timemarkørene. Bytt ut den blanke bezel inserten med en blå bezel insert, så snakker vi. Eventuelt en børstet insert.
 
Diskusjonen SMP vs nyere SMPc:

Alt var nok ikkje bedre før. Dog einig i at noko var det...

2500cal verket har ikkje alltid hatt tidenes rykte. Og utseendemessig har noen av de gamle skivene altfor mye tekst. Kvalitetsmessig føles og kassene/bezel mer gjennomført på de nye IMO. Lasergraverte bølger på skiven, og 50t gangreserve på siste modell er og stort pluss . I tilegg til keramisk bezel seff. De nye lenkene er og et gigahopp opp i kvalitet

Bærecomfort på de gamle er overlegen ifht nye. Mye skyldes et mindre byggende urverk. Sverdvisere er og NAM.


Kunne eg valgt fritt: Den nye 10/10. Tar en pris med i regnestykket må mer tenking til...