Omega Seamaster-tråden

Krysspost fra dagens, men det er vel innafor? Er forøvrig utrolig fornøyd med denne klokken, og syns faktisk at skjelettviserne er det som gjør klokken! Er sikkert ganske alene om å synes det, men det tar jeg ikke så tungt!

Jeg hører også til i Skjelettviserfanklubben.

Flott klokke og bilde..

Hei er ganske ny i klokke gamet men klasket til og kjøpte med en seamaster planet ocean m. chronograf i går.
Utrolig fornøyd og nydelig klokke. Men lurer på hvor det er best og kjøpe reimer ? og spenner ? (da nettbutikker )
Og passer reimer fra modellene under som ikke har chronograf ?

En pen bukett. Noe overraskende, er min favoritt på akkurat dette bildet, gode gamle Planet Ocean gen. 1. på venstre flanke.

attachment.php

Service pris?

Jeg har i lengre tid hørt en liten ulyd fra seamasteren, noe jeg mistenker kommer av at rotoren er litt løs. Har ikke gjort noe med det enda, da den fortsatt går godt, men vil ikke gå med det lengre. Noen som har anelse på hvor mye jeg må ut med for å fikse det?

Bestefars gamle klokke. Trolig 50-tallet vil jeg anta.
Noen som har peil på år og mulig verdi. Klokka er litt "herpa".... Men funker fint når den trekkes opp. Glasset må trolig byttes.

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net...=7f44d5215e0f269bf7937d4072f71637&oe=5501C6B2

Mvh Jon

Ser ut som en manuell kal 283. Sansynligvis ref. 2792. Ca. 1960. Originale visere og krone. Den trenger sikkert service og nytt glass. Ikke poler den eller skift skive/visere/krone. Og skift ut lenka til ei skinnreim, eller nato.