Omega Seamaster-tråden

Familien Seamaster:

IMAG0933.jpg

Den oppmerksomme leser vil sikkert minnes at jeg for en tid siden solgte min 2254.50. Hva skjedde? Jo, jeg var i kontakt med en fyr om et helt annet prosjekt, da han fristet med denne..... Hva kan jeg si? Jeg er en svak, svak mann.....

Familien Seamaster:

IMAG0933.jpg

Den oppmerksomme leser vil sikkert minnes at jeg for en tid siden solgte min 2254.50. Hva skjedde? Jo, jeg var i kontakt med en fyr om et helt annet prosjekt, da han fristet med denne..... Hva kan jeg si? Jeg er en svak, svak mann.....

Bravo Krille! Når du først sprekker vet du å velge kvalitet... ;)

Det er visstnok sommer... 2254 på gummi er bare lekkert.

029455ae-d8b6-10a6.jpg

Sent fra do med Tapatalk

Hvordan er det å bytte lenke selv på PO? Kunne tenkt meg å kjøpt en original gummirem til PO'n min slik at jeg hadde noe å bytte på, men hvordan er det å bytte ifra lenke til gummirem selv?

Her var det mye nytt! Får vel friske opp med litt gammelt ræl ;)

IMG_1051.jpg

Min originale, urestaurerte SM300 fra 1965, kal. 552, ref. 165.024.

Er endelig blitt eier av min første Omega! 2254.50:D
Kjempefornøyd med alt utenom en del slark mellom endeledd og kasse. Er dette vanlig på disse med noen års bruk? Kan en tur til AD og noen nye springbars gjøre susen?

Kan vel og være endeleddene som er litt slitt? Kan liksom vippe på endeleddet. Dette skaper en glippe mot kassen

Er endelig blitt eier av min første Omega! 2254.50:D
Kjempefornøyd med alt utenom en del slark mellom endeledd og kasse. Er dette vanlig på disse med noen års bruk? Kan en tur til AD og noen nye springbars gjøre susen?

Kan vel og være endeleddene som er litt slitt? Kan liksom vippe på endeleddet. Dette skaper en glippe mot kassen

Gratulerer! Det var slik på min GW også. Usikker på hva som ble gjort, men urmakeren fikset det på fem minutter mens jeg ventet. Sitter som støpt nå.

Jeg har opplevd dette hvis jeg setter på feil springbars (for tynne). Kan være så enkelt :)

Fra reims mobil