Har ikke tenkt så mye over det før nå, men du har kanskje litt rett i det. Litt som DSSD?Klarer ikke å se at PO vil sette seg som et like stort ikon som forgjengeren SM300.
Men uansett er eldre SM300 (60-tallet) > Ny PO > "Ny" SM300, i mine øyne..
Har ikke tenkt så mye over det før nå, men du har kanskje litt rett i det. Litt som DSSD?Klarer ikke å se at PO vil sette seg som et like stort ikon som forgjengeren SM300.
Oioi.....her snakker vi masterpice. Er denne gammel mon tru? Samt tilgjengelighet og pris ?Mmmmmmm! Forløper til Planet Ocean anyone?
Fineste vintage Seamaster jeg har sett!
![]()
Det er så herlig med slik kunnskap på sonen. Man spør om de mest intrikate spørsmål og jaggu er det ikke en klokke nerd der ute som responderer. Takk!Den Seamasteren er veldig fin, og veldig sjelden. Den eneste CK2913 som er mer sjelden er vel den med små triangel-timemarkører, hvis jeg ikke husker feil.
Ble vel introdusert i 1957. Mener de er mye sjeldnere enn de fra 60-tallet (165.024, 166.024), og de allere flotteste eksemplarene av de går vel for minimum 25-30 000 - før moms. Og da snakker vi ikke om MOD-issued..
Hvis jeg skulle gjettet, ville jeg tippe minimum 40'. Men her kan jeg ta ganske feil![]()
Hvis jeg skulle gjettet, ville jeg tippe minimum 40'. Men her kan jeg ta ganske feil![]()
Omega gjør mye riktig i Seamaster modellene sine. Jeg har kun denne foreløpig, men håper å utvide på sikt.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
For noen bilder, ren perfeksjon & nytelse - og for en klokke
HVordan kunne du kvitte deg med denne, Thomas?![]()
Hmm..... Går og drømmer om en PO.
Vurderer å bytte inn GMT-Masteren min i en ny, men foretrekker å kjøpe brukt pga prisfallet.......
Noen som tror jeg vil angre?
Er redd størrelsen på 42 mm blir for voldsom, tør nesten ikke tenke på 45,5 selv om AD mener den passer lanken....
Det er noe med dette uret som får frem godfølelsen. Viserene f.eks....
Ser det ligger et par på Finn nå. En vanlig til 16K og en Chrono til 27K Tror sistnevnte er XL.
For meg høes dette ut som greie priser. Hva sier expertene her inne??
16K er en bra pris. 27 K for en chrono med cal 2500 er alt for mye IMHO.
Skulle jeg kjøpt den gamle modellen ville jeg klart valgt uten chrono, da jeg synes den er penere. Den nye chronoen er fin, men voldsomt stor.
Lykke til![]()
Hmm..... Går og drømmer om en PO.
Vurderer å bytte inn GMT-Masteren min i en ny, men foretrekker å kjøpe brukt pga prisfallet.......
Noen som tror jeg vil angre?
Er redd størrelsen på 42 mm blir for voldsom, tør nesten ikke tenke på 45,5 selv om AD mener den passer lanken....
Det er noe med dette uret som får frem godfølelsen. Viserene f.eks....
Ser det ligger et par på Finn nå. En vanlig til 16K og en Chrono til 27K Tror sistnevnte er XL.
For meg høes dette ut som greie priser. Hva sier expertene her inne??