Omega Seamaster-tråden

Klarer ikke å se at PO vil sette seg som et like stort ikon som forgjengeren SM300.
Har ikke tenkt så mye over det før nå, men du har kanskje litt rett i det. Litt som DSSD?
Men uansett er eldre SM300 (60-tallet) > Ny PO > "Ny" SM300, i mine øyne.. :)
 
Eneste klokken (med et par unntak ;)) som ble hjemme i juleferien. Gledelig gjensyn:cool::cool:
bbbbb_zpsc962e29a.jpg
 
Er det bare jeg som ikke har sett det før eller har Omega nå puttet Ladies PO (37.5) inn i "Gents' collection"?
Den lå vel bare i Ladies' collection tidligere?
 
Den Seamasteren er veldig fin, og veldig sjelden. Den eneste CK2913 som er mer sjelden er vel den med små triangel-timemarkører, hvis jeg ikke husker feil.

Ble vel introdusert i 1957. Mener de er mye sjeldnere enn de fra 60-tallet (165.024, 166.024), og de allere flotteste eksemplarene av de går vel for minimum 25-30 000 - før moms. Og da snakker vi ikke om MOD-issued.. :)

Hvis jeg skulle gjettet, ville jeg tippe minimum 40'. Men her kan jeg ta ganske feil :)
 
Den Seamasteren er veldig fin, og veldig sjelden. Den eneste CK2913 som er mer sjelden er vel den med små triangel-timemarkører, hvis jeg ikke husker feil.

Ble vel introdusert i 1957. Mener de er mye sjeldnere enn de fra 60-tallet (165.024, 166.024), og de allere flotteste eksemplarene av de går vel for minimum 25-30 000 - før moms. Og da snakker vi ikke om MOD-issued.. :)

Hvis jeg skulle gjettet, ville jeg tippe minimum 40'. Men her kan jeg ta ganske feil :)
Det er så herlig med slik kunnskap på sonen. Man spør om de mest intrikate spørsmål og jaggu er det ikke en klokke nerd der ute som responderer. Takk!

Mvh
Timebandit
 
Har hatt denne i over et år nå, og selvom jeg av og til drømmer om å bytte den inn i noe nytt så har den blitt værende. En keeper som de sier!

2013-02-04213729_zps69aca918.jpg
 
Stolt og fornøyd med siste kjøp, en Seamaster Chrono 25945200.

Benytter denne tråden til å legge ut et bilde til av denne:

20130206_185920_zps8d90d787.jpg


Håper ok?
 
Hmm..... Går og drømmer om en PO.
Vurderer å bytte inn GMT-Masteren min i en ny, men foretrekker å kjøpe brukt pga prisfallet....... :p
Noen som tror jeg vil angre? ;)

Er redd størrelsen på 42 mm blir for voldsom, tør nesten ikke tenke på 45,5 selv om AD mener den passer lanken....
Det er noe med dette uret som får frem godfølelsen. Viserene f.eks....

Ser det ligger et par på Finn nå. En vanlig til 16K og en Chrono til 27K Tror sistnevnte er XL.
For meg høes dette ut som greie priser. Hva sier expertene her inne??
 
Hmm..... Går og drømmer om en PO.
Vurderer å bytte inn GMT-Masteren min i en ny, men foretrekker å kjøpe brukt pga prisfallet....... :p
Noen som tror jeg vil angre? ;)

Er redd størrelsen på 42 mm blir for voldsom, tør nesten ikke tenke på 45,5 selv om AD mener den passer lanken....
Det er noe med dette uret som får frem godfølelsen. Viserene f.eks....

Ser det ligger et par på Finn nå. En vanlig til 16K og en Chrono til 27K Tror sistnevnte er XL.
For meg høes dette ut som greie priser. Hva sier expertene her inne??

16K er en bra pris. 27 K for en chrono med cal 2500 er alt for mye IMHO.
Skulle jeg kjøpt den gamle modellen ville jeg klart valgt uten chrono, da jeg synes den er penere. Den nye chronoen er fin, men voldsomt stor.

Lykke til :)
 
16K er en bra pris. 27 K for en chrono med cal 2500 er alt for mye IMHO.
Skulle jeg kjøpt den gamle modellen ville jeg klart valgt uten chrono, da jeg synes den er penere. Den nye chronoen er fin, men voldsomt stor.

Lykke til :)

Takk for det! :) Førstnevnte var med skinnrem....det har sikkert noe å si for prisen......
 
Hmm..... Går og drømmer om en PO.
Vurderer å bytte inn GMT-Masteren min i en ny, men foretrekker å kjøpe brukt pga prisfallet....... :p
Noen som tror jeg vil angre? ;)

Er redd størrelsen på 42 mm blir for voldsom, tør nesten ikke tenke på 45,5 selv om AD mener den passer lanken....
Det er noe med dette uret som får frem godfølelsen. Viserene f.eks....

Ser det ligger et par på Finn nå. En vanlig til 16K og en Chrono til 27K Tror sistnevnte er XL.
For meg høes dette ut som greie priser. Hva sier expertene her inne??

Den til 16 på Finn er kanhende en som blir diskutert i annen tråd om mulig svindel.
 
@Oyvindf - under Klokker og tråden Dagens kjøpetips blir det nevnt en Planet ocean til 16k men hvor selger "plutselig" flyttet til Tyskland og oppgitt nummer ikke eksisterer
 
Redigert av en moderator: