Omega Seamaster-tråden

EB15EE4E-E613-4699-9ED1-FE5F43CA2065.jpeg
C3B235F1-580A-46AC-82AB-6BD1A27F4D92.jpeg


Bytta fra gummi til lenke idag.
 
Jaggu savner jeg et Omega-underforum. Og Panerai. I gamledager var alt bedre:)

Uansett. Syns denne klokken, utgående modell av SMPc er superflott, men syns jeg ser lite til den her, tar jeg feil eller hvorfor?
9BE836E7-8FA4-47A2-A021-7EA8F63961A3.png
 
Jaggu savner jeg et Omega-underforum. Og Panerai. I gamledager var alt bedre:)

Uansett. Syns denne klokken, utgående modell av SMPc er superflott, men syns jeg ser lite til den her, tar jeg feil eller hvorfor?
Vis vedlegg 128292

Er jo en del av de her? Blir jo omsatt en del på "brukten" også. :)
Jeg har hatt både den sorte og den blå. Flotte klokker, men mange som ikke liker lenken. Jeg synes ikke den er så verst. På lanken kan den føles litt "tung" med en lenke som er 20/20.

Ser jo unektelig bra ut på lær også!

20170319_114808.jpg
 
3DC3720D-9CD3-4435-95C4-6C5CE2D34455.jpeg

Av alle iterasjoner av Seamaster pro omega har kommet med opp gjennom årene, mener jeg den originale er den mest vellykkede. Dette designet var i utgangspunktet noe overdesignet (som mye på 90-tallet) med sine korte twisted lugs, scaloperte bezel, bølgeskive, skeleton visere, heliumventil, fire rader med tekst på skiva....OG tidenes mest flashy og kompliserte lenke (kanskje sett bort i fra beads of rice). Istedet for å tone ned i tiårene som har gått, bare fortsetter de å pynte på brura. Jeg har gitt opp omega og innser at 2531.80 og Speedmaster pro er de to eneste omegaene jeg behøver.
 

Vedlegg

  • 34D5562B-0AAC-442E-A001-007DBA223294.jpeg
    34D5562B-0AAC-442E-A001-007DBA223294.jpeg
    134,7 KB · Visninger: 0
Vis vedlegg 128525
Av alle iterasjoner av Seamaster pro omega har kommet med opp gjennom årene, mener jeg den originale er den mest vellykkede. Dette designet var i utgangspunktet noe overdesignet (som mye på 90-tallet) med sine korte twisted lugs, scaloperte bezel, bølgeskive, skeleton visere, heliumventil, fire rader med tekst på skiva....OG tidenes mest flashy og kompliserte lenke (kanskje sett bort i fra beads of rice). Istedet for å tone ned i tiårene som har gått, bare fortsetter de å pynte på brura. Jeg har gitt opp omega og innser at 2531.80 og Speedmaster pro er de to eneste omegaene jeg behøver.

Veldig enig!
Bortsett fra at jeg må ha Seamaster med sverdvisere og har derfor landet på en 2230.50 og Speedmaster Pro (hesalite).
Og en f300 hummer til spesielle anledninger.
IMG_2072.JPG
 
Vis vedlegg 128525
Av alle iterasjoner av Seamaster pro omega har kommet med opp gjennom årene, mener jeg den originale er den mest vellykkede. Dette designet var i utgangspunktet noe overdesignet (som mye på 90-tallet) med sine korte twisted lugs, scaloperte bezel, bølgeskive, skeleton visere, heliumventil, fire rader med tekst på skiva....OG tidenes mest flashy og kompliserte lenke (kanskje sett bort i fra beads of rice). Istedet for å tone ned i tiårene som har gått, bare fortsetter de å pynte på brura. Jeg har gitt opp omega og innser at 2531.80 og Speedmaster pro er de to eneste omegaene jeg behøver.

Enig, "MÅ" være med bølger!
 
Vis vedlegg 128525
Av alle iterasjoner av Seamaster pro omega har kommet med opp gjennom årene, mener jeg den originale er den mest vellykkede. Dette designet var i utgangspunktet noe overdesignet (som mye på 90-tallet) med sine korte twisted lugs, scaloperte bezel, bølgeskive, skeleton visere, heliumventil, fire rader med tekst på skiva....OG tidenes mest flashy og kompliserte lenke (kanskje sett bort i fra beads of rice). Istedet for å tone ned i tiårene som har gått, bare fortsetter de å pynte på brura. Jeg har gitt opp omega og innser at 2531.80 og Speedmaster pro er de to eneste omegaene jeg behøver.
Åssen fikk du speedy-lenka på Seamasteren? Mente bestemt å huske at endestykkene ikke matcher..
Edit: Låsen ligner ikke på Speedmasteren min heller når jeg ser nærmere etter :)
 
Vis vedlegg 128525
Av alle iterasjoner av Seamaster pro omega har kommet med opp gjennom årene, mener jeg den originale er den mest vellykkede. Dette designet var i utgangspunktet noe overdesignet (som mye på 90-tallet) med sine korte twisted lugs, scaloperte bezel, bølgeskive, skeleton visere, heliumventil, fire rader med tekst på skiva....OG tidenes mest flashy og kompliserte lenke (kanskje sett bort i fra beads of rice). Istedet for å tone ned i tiårene som har gått, bare fortsetter de å pynte på brura. Jeg har gitt opp omega og innser at 2531.80 og Speedmaster pro er de to eneste omegaene jeg behøver.

Enig, men jeg syns ikke de nye er sååå ille jeg da. Har på følelsen at jeg kommer til å ende opp med en enten i år eller neste år. Liker det de har gjort med lenka, men liker ikke økning i størrelse og den nye fasongen på heliumventilen er rett og slett grusom.

Fotor_154719027030015.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Enig, men jeg syns ikke de nye er sååå ille jeg da. Har på følelsen at jeg kommer til å ende opp med en enten i år eller neste år. Liker det de har gjort med lenka, men liker ikke økning i størrelse og den nye fasongen på heliumventilen er rett og slett grusom.

Vis vedlegg 128660
Har prøvd denne mange ganger nå. Den nye Helium-ventilen, størrelsen og de rotete minuttmarkørene på skiva er show-stopper for meg. Dessverre, for mye flott ellers. Endte opp med å kjøpe utgående modell + PO43,5 som jeg har skrevet en liten review av her: https://www.tidssonen.no/forum/threads/familiebilde-hva-har-dere-i-boksen.4435/page-51#post-699343

POn kjøpte jeg brukt for å teste. Stor sannsynlighet for at den kommer for salg slik at jeg kam kjøpe ny med mitt navn i sert:)
 
Har prøvd denne mange ganger nå. Den nye Helium-ventilen, størrelsen og de rotete minuttmarkørene på skiva er show-stopper for meg. Dessverre, for mye flott ellers. Endte opp med å kjøpe utgående modell + PO43,5 som jeg har skrevet en liten review av her: https://www.tidssonen.no/forum/threads/familiebilde-hva-har-dere-i-boksen.4435/page-51#post-699343

POn kjøpte jeg brukt for å teste. Stor sannsynlighet for at den kommer for salg slik at jeg kam kjøpe ny med mitt navn i sert:)

Skjønner, jeg må se til å få prøvd den nye snarest.

Fin review. Jeg er dog ikke enig i at Hulk/sub/40mm og PO 43.5 bærer likt - i alle fall ikke på min arm. Min mening er også at oyster lenke og lås er bedre, men at PO (og forsåvidt Smpc) er myyyye klokke for pengene, er det ingen tvil om. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Skjønner, jeg må se til å få prøvd den nye snarest.

Fin review. Jeg er dog ikke enig i at Hulk/sub/40mm og PO 43.5 bærer likt - i alle fall ikke på min arm. Min mening er også at oyster lenke og lås er bedre, men at PO (og forsåvidt Smpc) er myyyye klokke for pengene, er det ingen tvil om. :)

Tror ikke jeg sier de bærer likt, for POn er en kraftigere klokke, men det er ikke 40 vs 43,5mm som utgjør forskjellen. Det er høyde og tyngd, og da spesielt tyngde med bruk av en kraftig lenke. Jeg syns begge lenkene (R og O) er like behagelige, og iom at det er mulig å få glitrende originale gummireimer til Omegaen så er det en god mulighet til å gjøre POs lettere. Jeg presiserer også at SMPc er Subs direkte konkurrent, POn er en litt mer bøllete klokke:)
 
  • Liker
Reaksjoner: havarduf
Enig i at lenken er en smakssak, personlig synes jeg den ser bra ut selv om de eldre versjonene kanskje ser enda bedre ut. Den kan også kle nato, som den har fått være på en stund nå, men lurer på om den ikke må tilbake på lenken i løpet av helgen :)
IMG_0985.jpg
 
Åssen fikk du speedy-lenka på Seamasteren? Mente bestemt å huske at endestykkene ikke matcher..
Edit: Låsen ligner ikke på Speedmasteren min heller når jeg ser nærmere etter :)

Godt spørsmål ;)
Lenken er en speedmaster ref:1498. Den er 16mm mot låsen og gir derfor lenken en pen innsnevring og overlegen komfort. Endlinksene kommer fra en 1610 lenke (den som følger seamaster ref:2254)

IMG_0339.jpg
IMG_0334.jpg
 
Hei godtfolk. Som ny klokkeentusiast setter jeg stor pris på dette forumet og alt jeg har lært av medlemmene. Nå trenger jeg litt hjelp. Fikk et ur av min mor, som jeg ikke klarer å finne på nett. Har funnet flere ur som ligner ganske mye på den jeg har, men finner ikke en som har de samme viserne. Hvis noen her vet litt om denne klokken, eller har en link, så er jeg evig taknemlig. På forhånd takk!
 
Hei godtfolk. Som ny klokkeentusiast setter jeg stor pris på dette forumet og alt jeg har lært av medlemmene. Nå trenger jeg litt hjelp. Fikk et ur av min mor, som jeg ikke klarer å finne på nett. Har funnet flere ur som ligner ganske mye på den jeg har, men finner ikke en som har de samme viserne. Hvis noen her vet litt om denne klokken, eller har en link, så er jeg evig taknemlig. På forhånd takk!

Er det denne?
 
Hei! Og takk for svar. Men det er desverre ikke den. Den jeg eier har et automatisk verk. Og hvis du ser på viserne på min, så legger du merke til at de er tykkere. Sekund hånden er i tillegg rød på tuppen. Vet ikke om det kommer klart fram på bilde. Viserne ligner mer på det som er i en nyere omega seamaster. Se nytt bilde. Er helt forvirret:)
 

Vedlegg

  • 5C675056-0F80-4822-A205-00AB3489F427.jpeg
    5C675056-0F80-4822-A205-00AB3489F427.jpeg
    80,6 KB · Visninger: 0
Jaggu savner jeg et Omega-underforum. Og Panerai. I gamledager var alt bedre:)

Uansett. Syns denne klokken, utgående modell av SMPc er superflott, men syns jeg ser lite til den her, tar jeg feil eller hvorfor?
Jeg synes det er en veldig pen SMPc. Jeg er unormalt glad i blå skiver da. Jeg har chrongraph-versjonen i samme farge (den som BURDE ha kallenavnet SMPc :p ) og ville ikke hatt den nyere varianten. De bølgene er etter mitt syn alt for mye på en chrono-skive der det naturlig nok allerede skjer litt. Og sev på den vanlige varianten synes jeg den er penere uten bølger.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta