Omega Seamaster-tråden

A7C60EDD-5375-4C8C-8EF3-AA3637C0F18A.jpeg
 
88A3EDFB-A05E-468F-BE59-A877198D068C.jpeg
Jeg må slå et slag for denne som har blitt omtrent den eneste klokka jeg bruker om dagen, til tross for masse moderne snacks i klokkeboksen.
For klokkesamlere er den sikkert litt faux-pas, da den har service-skive, nye visere, bezel og vært polert. Den har til og med et donorverk Omega cal. 562, da bortimot hele klokka bortsett fra kassen og baklokk var i råtten tilstand før service.
Den sitter til og med på en lånt Speedmasterlenke.
Alt dette driter jeg i, for den er bare så digg å bruke hver dag. Konsistent +2,8 sek per dag på det gamle verket hjelper også til med den gode opplevelsen.
 
Såpass ja. Hadde vært kult å sett et bilde av den originale skiven, visere og urverk før service.

Det har jeg desverre ikke, men jeg mistenker at Naiad kronen (Omega skiftet til Screw-down kroner mot slutten av 60-tallet) har skyld i at både denne, og mange andre SM 300 fra den tiden er, eller har vært i begredelig tilstand sammenlignet med Rolex Sub.
 
Redigert:
Vis vedlegg 125529 Jeg må slå et slag for denne som har blitt omtrent den eneste klokka jeg bruker om dagen, til tross for masse moderne snacks i klokkeboksen.
For klokkesamlere er den sikkert litt faux-pas, da den har service-skive, nye visere, bezel og vært polert. Den har til og med et donorverk Omega cal. 562, da bortimot hele klokka bortsett fra kassen og baklokk var i råtten tilstand før service.
Den sitter til og med på en lånt Speedmasterlenke.
Alt dette driter jeg i, for den er bare så digg å bruke hver dag. Konsistent +2,8 sek per dag på det gamle verket hjelper også til med den gode opplevelsen.
Ser utrolig flott ut! Skjønner godt at den får mye armtid :)
 
  • Liker
Reaksjoner: JonasV
Må slå et slag for denne i 41,5 mm. Kanskje noe av det som gir mest «value for money»? For snaut 50 lapper får man in-house, anti-magnetisk urverk med 60 timers kondis - og fantastisk finish! Går like nøyaktig som min Rolex med mindre enn 1 sek. avvik pr. døgn. Andre Aqua Terra fanboys her inne? ;)
87698183-B8B4-410A-91BF-ABA76EA0074D.jpeg
 
Må slå et slag for denne i 41,5 mm. Kanskje noe av det som gir mest «value for money»? For snaut 50 lapper får man in-house, anti-magnetisk urverk med 60 timers kondis - og fantastisk finish! Går like nøyaktig som min Rolex med mindre enn 1 sek. avvik pr. døgn. Andre Aqua Terra fanboys her inne? ;)
Vis vedlegg 126657
Enig, veldig flott klokke. Balanserte mellom Aqua Terra og Speedmaster for et par år siden, men endte med sistnevnte siden de kun hadde 38mm på lager akkurat der og da. Strålende fornøyd med Speedmaster, men hadde garantert vært like happy med AT.
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Må slå et slag for denne i 41,5 mm. Kanskje noe av det som gir mest «value for money»? For snaut 50 lapper får man in-house, anti-magnetisk urverk med 60 timers kondis - og fantastisk finish! Går like nøyaktig som min Rolex med mindre enn 1 sek. avvik pr. døgn. Andre Aqua Terra fanboys her inne? ;)
Vis vedlegg 126657
Lekker klokke! Dette er noe av det fineste Omega har laget etter min mening.
 
  • Liker
Reaksjoner: EirikH og eidehelg
Må slå et slag for denne i 41,5 mm. Kanskje noe av det som gir mest «value for money»? For snaut 50 lapper får man in-house, anti-magnetisk urverk med 60 timers kondis - og fantastisk finish! Går like nøyaktig som min Rolex med mindre enn 1 sek. avvik pr. døgn. Andre Aqua Terra fanboys her inne? ;)
Vis vedlegg 126657
Liker denne veldig godt. Eldre modell med "ramme" rundt datovinduet. 38,5 mm. DSC_0373.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og eidehelg