Omega Seamaster-tråden

Gratulerer med kjempekul klokke.
Står ingenting på hjemmesiden om tilbud.
Godt tilbud, eller ?
Utenfor butikk må man sende e-post til de om spesifikke modeller dessverre. Ja jeg synes hvertfall at det var godt nok med 20% på en såpass ny modell, så 75k. Mye aqua terra og planet ocean på salg. KJ hadde også begge 300 heritage i stål nedsatt. De har for øvrig flatt 10% på omega, tag, longines og breitling på ikke nedsatte modeller ifølge selger.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: El Gringo
IMG_9356.jpeg
 
Etter mye googling og mange runder med meg selv, landet jeg på denne som min første «ordentlige» klokke. Helt borti natta dyrt, men den varer jo forhåpentligvis en del år:) artig å lese litt i denne tråden!
Velkommen til TS, og ikke minst gratulerer med en knallfin klokke!

For meg startet det hele også med en Seamaster. Ja, det er dyrt. Og ja, du kommer til å ha den lenge :cool:

Men du skal ikke være medlem lenge her før du blir litt fartsblind om hva en dyr klokke kan være. For min del er dette fortsatt dyre saker, også etter flere år i boblen.
 
  • Liker
Reaksjoner: chauxdefonds
:geek:Etter mye googling og mange runder med meg selv, landet jeg på denne som min første «ordentlige» klokke. Helt borti natta dyrt, men den varer jo forhåpentligvis en del år:) artig å lese litt i denne tråden!
Velkommen :) Og gratulerer med den fineste varianten av modellen! Den blir du glad i og det kommer garantert ikke til å bli den siste alt for dyre klokken I ditt eie :cool:
 
Jeg har sett at det vises mye til modellnummer, 2xxx.xx eller lignende. Hvor kommer disse fra? Og hvilket nummer har den som selges «i dag»? Prøvde å finne en oversikt på nett, men det var ikke lett
 
Noen med erfaringer med den originale gummireima til SMP, ser litt stiv ut?
Kan den påmonteres foldespenne?
Uten navn.jpg




@Watcher Er det foldespenne på Mesh-lenka? Merker jeg er blitt nesten like gammel som min far, har startet å like pensjonist-lenka...
Nyervervelse som dukket opp i dag. En Omega 1948 LE med en meget behagelig mesh rem/lenke :D Beklager mannehår på bildene....

Vis vedlegg 366651Vis vedlegg 366652
 
  • Liker
Reaksjoner: Phenix
Noen med erfaringer med den originale gummireima til SMP, ser litt stiv ut?
Kan den påmonteres foldespenne?
Vis vedlegg 367070




@Watcher Er det foldespenne på Mesh-lenka? Merker jeg er blitt nesten like gammel som min far, har startet å like pensjonist-lenka...
Omega foldespenner krever egne remlengder, gjerne hvor begge deler er omtrent like lange (f.eks. 100/100mm). På en vanlig rem vil lengdene være mer ulike, f.eks. 120/80mm..
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Det er 2 ulike varianter av remmer avhengig av om man vil ha foldespenne eller ikke ja, som ser nesten like ut.

Det er disse 2:
Jeg har den med vanlig c-spenne, og er veldig fornøyd med den. Gummien var ganske stiv de første 3-4 ukene, og klemte langs siden av håndleddet. Men den myknet opp etter det. Min favorittreim på SMP300.

Edit: og her er Mesh, med foldespenne: https://www.omegawatches.com/omega-two-piece-strap-stainless-steel-mesh-bracelet-020z019173w
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Noen med erfaringer med den originale gummireima til SMP, ser litt stiv ut?
Kan den påmonteres foldespenne?
Vis vedlegg 367070




@Watcher Er det foldespenne på Mesh-lenka? Merker jeg er blitt nesten like gammel som min far, har startet å like pensjonist-lenka...
@Genta Ja, det er foldespenne på den. I og med at mesh'en er så tett så blir det (nesten) reim feeling med den rundt lanken.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Hvordan oppleves tykkelsen på den nye foldespenna for mesh?

Etter å ha prøvd i butikk synes jeg den bygget ganske kraftig sammenlignet med den eldre modellen..