Omega OEM natoremmer

krille

Støttemedlem
Medlem
29. des. 2008
Innlegg
4.315
Sted
Oslo
Disse nye natoremmene til Omega ser utrolig bra ut, synes jeg. Synes å ha hørt noe om blodpriser, men er det noen som vet om de er lagerførte hos noen urmakere i Oslo? Og hva de evt tar?

Finnes det noen pålitelige og rimelige onlinesjapper som har?
 
@Mysil

Du har vel en til POen din? Enig med @krille her, ønsker å vite mer om disse.

Stemmer det @cosmo_dud , veil pris ligger på rundt 2200,-. Jeg betalte 1600,- fra protid sandefjord. De koster men gud for en kvalitet, sitter som silke på armen og har en utrolig god søm. Er også sydd med to forskjellige mønster.
Må absolutt ta og føles på for og skjønne hva jeg mener.



 
Redigert:
Jeg synes problemet med påkostede NATO-remmer er at de bygger så forbasket høyt under klokken.
Jeg har ikke prøvd Omega sine remmer, men den fra Hirsch blir 4-5mm høy, og det er i mine øyne for mye.
Men skal absolutt svinge innom og teste en slik, for de ser jo utrolig gode ut - på tross av tykkelsen.
 
Jeg synes problemet med påkostede NATO-remmer er at de bygger så forbasket høyt under klokken.
Jeg har ikke prøvd Omega sine remmer, men den fra Hirsch blir 4-5mm høy, og det er i mine øyne for mye.
Men skal absolutt svinge innom og teste en slik, for de ser jo utrolig gode ut - på tross av tykkelsen.

Jo, de bygger alt for mye - i hvert fall på en 9300 som bygger mye i utgangspunktet. Blir nesten ubrukelig til "vanlig bruk" i mine øyne. Kunne kanskje vært greit å nevne, ja, men har stort sett brukt min på fjellet etc. med mer klær og utstyr så det ikke merkes så godt.
 
Jeg har akkurat vært hos Ad å besstilt den sorte og den i lyst skinn, venter i spenning. De skal brukes på en 41mm railmaster, klokken er veldig slank i kassen så jeg håper Resultatet blir bedre enn dere beskriver på 9300 en. Den eneste grunnen til at jeg gikk for originale omega natos er for de Railmaster 41 mm er 21 mm mellom lugsene. Umulig å oppdrive 21 mm billig natoer.
 
  • Liker
Reaksjoner: andeei, FMS og krille
Jeg har akkurat vært hos Ad å besstilt den sorte og den i lyst skinn, venter i spenning. De skal brukes på en 41mm railmaster, klokken er veldig slank i kassen så jeg håper Resultatet blir bedre enn dere beskriver på 9300 en. Den eneste grunnen til at jeg gikk for originale omega natos er for de Railmaster 41 mm er 21 mm mellom lugsene. Umulig å oppdrive 21 mm billig natoer.
Det er slett ikke umulig, det!
Crown & Buckle
Strapcode
 
  • Liker
Reaksjoner: Preben Lidi
Takk for alle svar, forresten. Får ta en tur til Christensen og se litt. Veeeldig lyst på den sorte med oransje kant til PO-en!
 
  • Liker
Reaksjoner: Preben Lidi og FMS
Jeg har akkurat vært hos Ad å besstilt den sorte og den i lyst skinn, venter i spenning. De skal brukes på en 41mm railmaster, klokken er veldig slank i kassen så jeg håper Resultatet blir bedre enn dere beskriver på 9300 en. Den eneste grunnen til at jeg gikk for originale omega natos er for de Railmaster 41 mm er 21 mm mellom lugsene. Umulig å oppdrive 21 mm billig natoer.

Samme med min Speedy, 21mm - mye av grunnen til at jeg valgte OEM Nato.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preben Lidi
Jeg har akkurat vært hos Ad å besstilt den sorte og den i lyst skinn, venter i spenning. De skal brukes på en 41mm railmaster, klokken er veldig slank i kassen så jeg håper Resultatet blir bedre enn dere beskriver på 9300 en. Den eneste grunnen til at jeg gikk for originale omega natos er for de Railmaster 41 mm er 21 mm mellom lugsene. Umulig å oppdrive 21 mm billig natoer.

Om du er på jakt etter flere Skinn-NATOs til 21mm lugs er tidssonens egne i 22mm et godt alternativ.

IMG_20150307_175453_zps62743b98.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Preben Lidi
Ok, så si at jeg ikke gidder bruke 2000,- på den sorte natoreimen til Omega. Er det noen som har et tips om hvor jeg skal kjøpe den beste sorte 20mm natoen på normalprismarkedet? Har noen fra ebay men syns hardware'en er for skranglete.