Omega OEM Nato-reimer (Baselworld 2014)

FMS

Støttemedlem
Medlem
8. jan. 2015
Innlegg
984
Sted
Oslo
NatoStrap_teaser_571x159.jpg

Jeg vet ikke om det er nok interesse for dette her, men da jeg oppsøkte litt informasjon om dette fant jeg en del tråder, f.eks. på watchuseek, så jeg gir det et forsøk: Omega lanserte en kolleksjon med Nato-reimer på Baselworld 2014, og disse ble vel tilgjengelig i enkelte butikker her til lands i november en gang. Omega har også en egen nettside for disse reimene.

De fleste vil nok synes at prisene er litt stive, veilendende priser før en evt. prisøkning er vel rundt 1900 for nylon og 3200 for skinn - da skal det riktignok være god kvalitet, og "hardware" i rustfritt stål.
nato-bracelet-vuec.png


Hva tenker vi om disse? Overpriset idioti eller fullstendig verdt det, eller kanskje noe midt i mellom? Noen som har anskaffet noen av disse? Ser for meg at den mer oransje kant kan være fristende for de med en fin PO. Her er de modellene som finnes i dag, mulig det kommer flere i mars:

031ZSZ002065-20.png


031CUZ002061-20.png


031ZSZ002052-20.png


031ZSZ002049-20.png


031ZSZ002054-20.png


031ZSZ002050-20.png


031ZSZ002055-20.png


031ZSZ002053-20.png
 
Bør være særs bra kvalitet/ følelse, for prisen er jo helt vanvittig! Noen av reimene så jo veldig bra ut på bildene, så jeg ser jo ikke bort i fra at jeg kunne falt for fristelsen:cool:

Likte forøvrig nettsiden med mulighet til å se de forskjellige klokkene med de respektive reimene!
 
Har de jekka opp prisen betraktelig i Norge ?
Leste en tråd på tz-uk I dag der det ble betalt £98 for disse i boutique Fremdeles høy pris, men begynner å nærme seg noe jeg kanskje kunne vurdert.
http://forum.tz-uk.com/showthread.php?t=325382

Tror ikke prisen har blitt jekket opp, prisen var den samme de to stedene jeg sjekket, og jeg fikk høre at de hadde kommet inn først i november. Den skal visst imidlertid jekkes opp, i følge de jeg snakket med det ene stedet, selv om det vel er et populært salgstriks i disse dager. :D
 
De virker veldig gjennomførte når jeg så dem på Christensen, og ingen tvil om det er god kvalitet. Men jeg kommer nok aldri til å kjøpe en OEM skinn-nato til den prisen. heller flere av Hodinkee sine kenguru-natoremmer. :)
 
Har sett på et par av disse på Gjertsen i Bergen. Fine i kvaliteten, men du kan jo kjøpe ti forskjellige på TS Webshop for prisen av en "original" Omega. NATO blir jo fort slitt og frynsete rundt hullene til spennpinnen, og det var ingenting i veven på Omegaene som tydet på at de skal være veldig mye bedre enn de Ministry of Defence variantene du finner på TS Webshop i alle fall. Men litt fetere spenner og ringer, det skal de ha, og kudos for at de følger i Tudor sitt fotspor. Dumper de prisen kan det jo være interessant. Kan forøvrig nevne at det er mulig å få kjøpt reimen som er på DSOTM for en kurant pris (i området 2000+spenne), og denne er det i alle fall ikke noe å si på kvaliteten på.
 
Jeg må innrømme at jeg endte med å kjøpe en av disse, til en litt redusert pris, men det var mest fordi jeg hadde veldig lyst på en Nato-reim før vinterferien og fordi den med grå kant så ut til å passe ganske greit. Skal innrømme at kvalitetsfølelsen er upåklagelig, og vil ikke forundre meg om jeg unngår de vanlige problemene med slitasje - men det er klart at det gjorde vondt i lommeboken...

Noen bilder som dessverre er litt kjipe pga. gråvær og som gjør at jeg ser behovet for en makrolinse (og som er postet i Dagens og Lume shots allerede):





 
S***n sprette den klokka er rå @FMS!
Kledde godt den natoen, men prisen er jo helt vill i mine øyne.
 
Redigert av en moderator:
Har sett på et par av disse på Gjertsen i Bergen. Fine i kvaliteten, men du kan jo kjøpe ti forskjellige på TS Webshop for prisen av en "original" Omega. NATO blir jo fort slitt og frynsete rundt hullene til spennpinnen, og det var ingenting i veven på Omegaene som tydet på at de skal være veldig mye bedre enn de Ministry of Defence variantene du finner på TS Webshop i alle fall. Men litt fetere spenner og ringer, det skal de ha, og kudos for at de følger i Tudor sitt fotspor. Dumper de prisen kan det jo være interessant. Kan forøvrig nevne at det er mulig å få kjøpt reimen som er på DSOTM for en kurant pris (i området 2000+spenne), og denne er det i alle fall ikke noe å si på kvaliteten på.

Jeg kjøpte DSOTM-remmen for 1200-ish. Gjertsen :)
 
Ser det nevnes at nato reimen for blir slitt i hullene. Og at det ikke ser ut til at Omega har gjort noe for å forhindre dette.
Jeg har en MOD nato fra TS webshopen som ble fort slitt. Men det som derimot er interresant er at jeg også har en flere år gammel Maratac nato som jeg bruker på jobbklokken. Blir dusjet med og. Her er det faktisk nesten umulig å se hvilket hull jeg bruker mest. Meget imponert over Maratac. Det ser heller ikke ut med første øyekast at de har gjort noe spesielt her.
 
Enig i at det er ville priser. Spesielt for skinnreimen. Er heller ikke helt sikker på om jeg likte skinnreimen så veldig godt, synes det er en litt for lys og litt for orangsje-aktig farge på den. Kunne kanskje også vært stål-"hardware" på skinnreimen.

Når jeg først falt for fristelsen og endte med en overpriset reim, skal det i hvert fall sies at den gir en del godfølelse - og det er i hvert fall bra shine i stålet (har ikke trikset med de "lys-stjernene" på reimen, det bare ble sånn....):

 
  • Liker
Reaksjoner: kjetil_s
Når jeg så denne tråden, så får jeg vel kanskje dele min Omega med Nato.
Kan vel si meg enig som de fleste andre her inne, at det er en stiv pris å betale for en nylon Nato, men som trådstarter nevner så virker hvert fall kvaliteten så langt og være upåklagelig, så får vi jo se med tiden hvordan den holder seg.

Men nok snakk, over til litt bilder.

image3_zps1039a0be.jpg


image6_zps2b65e780.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: kjetil_s