Omega OEM natoremmer

I gamle dager var det i alle fall opplest og vedtatt at de soleklart beste Natoene er Maratac sine. Jeg har hatt en del av dem i 5-6 år, og synes de holder godt etter ganske mye og til dels tøff bruk. Jeg har pleid å kjøpe fra den litt eksentriske, men veldig hyggelige Howard Marx på Westcoastime.
 
  • Liker
Reaksjoner: KennethSK
Ser ut til å være de samme nato remmene ja @Flippin. De hadde Maratac remmer tidligere @krille, men ser ut som de kun fører Phenix sine nå. Jeg har en fem år gammel Maratac rem som er like fin den dag i dag!
 
Jag har beställt från Cheapestnatostraps.com flera gånger. Kommer rätt i brevlådan, otroligt snabb frakt då de skickas från Stockholm. Finns bra skinnremmar där också, zulu och nato.
 
Har en sort Omega OEM og kan bekrefte at kvaliteten er veldig bra. Premium natoen til TS gir klart god kvalitet for en rimelig penge, men om vil ha noe som matcher klokken ville jeg godt for en fra original Omega.

Tenker i dette tilfellet at man bare må svelge at den trolig er latterlig overpriset ift. produksjonskostnadene. Det gjelder vel forsåvidt de fleste dyre klokker også....
 
Jaggu var det kostbare natoremmer. 10 og 20 ganger "normalprisen"! Fullt på høyde prismessig med OEM skinn til Panerai!

Men jaggu er de fine også., og har man en klokke til 40K+ så bør man vel unne seg såpass.

PS: Har ingen forklaring på hvorfor jeg poster mine umiddelbare tanker om dette, annet enn at skrivekløen er i ferd med komme tilbake. Gru dere, mine venner ...
 
Vil ikke si at den er så mye tykkere, men den er laget i ett helt annet materiale som føles bedre mot huden (myk og god :) )

Edit: målte den nå å tykkelsen er ganske nøyaktig 1mm (x2 under klokka da)
 
  • Liker
Reaksjoner: flyback
Fikk tittet på Omega-NATO i dag, og kan se hvorfor disse koster betraktelig mer. En hvilken som helst rem til under 500 kr merker man strengt tatt godt at koster deretter.

Den sorte NATOen fra Omega jeg så på kostet 3400 før eventuell hyggerabatt - og den er da linet med skinn på innsiden. Tipper komforten er nydelig. Kan selvfølgelig også få den uten. Eneste grunnen til at jeg ikke kjøper er at Dark side of the moon sin karbon-rem er nesten helt lik, og jeg tror jeg foretrekker den med hårfin margin.

Må dog vurdere en nato til Planet Oceanen min. Bruker stort sett alltid lenke selv om jeg også har rubber - men Paneraien min står ofte på rubber og da orker jeg ikke styret med å bytte til rubber på PO'en. Mulig en Nato i grå / sort kan være tingen.

Uansett - veldig god kvalitet på Omega sine NATO-remmer. Vil fremdeles hevde at de er overpriset - men er heller ikke umulig at jeg går til anskaffelse av en etter hvert.
 
  • Liker
Reaksjoner: frodemannen