Omega De Ville Trésor

Medlem
15. sep. 2011
Sted
Oslo
Jeg var nylig noen dager i Singapore.
Et mekka for klokkeinteresserte med et enormt utvalg fra de de mest prestisjefylte merkene. Når det blir så mange flotte klokkebutikker så var det så vidt jeg gadd å gå innom en av de utallige Omega-butikkene.

Men, jeg er utrolig glad for at jeg tok turen innom til slutt:)
De siste årene så har ikke Omega klart å lage en eneste klokke som har fått frem "vil-ha" følelsen. Denne derimot....endelig en Omega på ønskelisten.

Er dette den peneste Omegaen siden Pie Pan?

Nyt bildene ... bare nyt:eek:

stillframe_00034.jpg

OmegaDeVilleTreacutesorBaselworld20143_zps5dd9fd33.jpg~original

OmegaDeVilleTreacutesorBaselworld20142_zps4899deaf.jpg~original

Omega-De-Ville-Tresor-BaselWorld-2014-Ace-Jewelers-3.jpg

Den der er penere enn mange Calatravaer, det er sykt hva merkevarenavnene gjør med oss. Det hadde sittet langt inne å kjøpt den der framfor Patek selv om denne på mange måter er den perfekte dressklokke i gull. Jeg er jo megafan av Omega og allikevel føler jeg det slik.

Omega har vært veldig heldig med designet på den. 40mm? Nydelig verk også. Men tror den koster litt. I rose er vi nok godt over 100 tipper jeg.

Den var lekker. Anelse om $ :confused:

Klokken ligger på ca 80 000 hos Urverket.no - det står også en note om at det går å forhandle pris. Usikker på hva det betyr? 75 000?

Til denne prisen så kan det da ikke være mange reelle konkurrenter?

Mer info :
60 timers gangreserve, manuelt ur, Ø40mm og 10,6mm tjukk.

Veiledende pris på denne i gult og rødt gull er 89100 kroner, den i hvitt gull mener jeg var 96-97000.
Jeg har denne i bestilling, skal poste noen bilder i denne tråden når jeg får den.

Det er en meget pen klokke, og prisen er heller ikke så aller verst til gull å være. Nå skal det sies at alle gullklokker er overpriset, men totalt sett kommer denne meget godt ut!

Nyydelig klokke, denne hadde jeg levd godt med i rødt gull.

I følge Hodinkee ligger den på 13800 USD i YG eller RG, 15000 USD i WG. Så da er jo de norske prisene plutselig "rimelige" inntil valutakorreksjonen kommer.

Nyydelig klokke, denne hadde jeg levd godt med i rødt gull.

I følge Hodinkee ligger den på 13800 USD i YG eller RG, 15000 USD i WG. Så da er jo de norske prisene plutselig "rimelige" inntil valutakorreksjonen kommer.

Hvis man bestiller den via England - se http://www.chrono24.com/en/omega/de-ville-tresor--id3108771.htm?query=Omega+De+Ville+Tresor&dosearch=true&searchexplain=1&goal_suggest=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm - trekker fra VAT og legger på MVA så blir jo dette en svææært trivelig pris:cool:

...nå kjenner jeg det rykker i kjøpefoten:eek:

Denne Omegaen kunne jeg lett ha kjøpt!

Venter bare på at noen av de legendariske flipperne på forumet kjøper den, utroper den til den eneste ene og keeperen, for så å selge den videre med tap et par uker etter.

Navn kan nevnes; det er imidlertid helt unødvendig :mrgreen:

Sånn ja, Omega!

Det er dette som skulle vært Constellation.

Vil nesten tro at de kan finne på å sette pie pan-skive på denne i fremtiden. Da snakker vi! :)

Da var den endelig kommet i hus. Måtte vente noen ekstra uker på den svarte remmen. Noen bilder til tåler sikkert denne tråden :)

5ANK1Q.jpg

3aJAbx.jpg

BVm4Ri.jpg

Rett og slett fantastisk. Selve skiven er jo et eventyr i seg selv! Gratulerer så mye! Denne går rett inn på ønskelisten! Takk for at du deler nydelige bilder med oss!