Omega Aqua Terra

@AT8500 Har du mer info på dette med forskjellig blåfarge?
Når jeg kjøpte min 8500 sort, så hadde ikke AD den blå inne. Men han hadde GMT i blå. Jeg (og AD) antok at det var samme blåfargen. Nå kan det jo være at jeg aldri har sett blåfargen på 8500 live :eek:

@Sekund, iflg urmaker Gulbrandsen og Protid på Storo, har skiven samme farge. Kan si meg enig i dette, men den blir seende litt annerledes ut på en GMT pga mer "rot" på skiven.
 
Redigert av en moderator:
@Sekund, iflg urmaker Gulbrandsen og Protid på Storo, har skiven samme farge. Kan si meg enig i dette, men den blir seende litt annerledes ut på en GMT pga mer "rot" på skiven.

Altså jeg har sett begge live, dog ikke samtidig. Jeg mener GMTen sin blå skive så mørkere ut, men det kan jo være jeg tar feil. På OMEGA sin nettside står begge oppført som blå.
 
Redigert av en moderator:
Er det noen som har testet om det funker med 20mm Nato på AT 38,5mm?

Jess, har det, dog på min 41.5. Det går, men desidert penest på lenke. Når det kommer til 38.5'n, så er det penere. Møtte en type her om dagen som hadde den på en slags crocorem, og det er mildt sagt dritkult.
 
Jess, har det, dog på min 41.5. Det går, men desidert penest på lenke. Når det kommer til 38.5'n, så er det penere. Møtte en type her om dagen som hadde den på en slags crocorem, og det er mildt sagt dritkult.
41,5mm har vel 20mm lug width, så da er det litt enklere å finne Nato som passer:) 38,5mm har bare 19mm lug width, og da er jeg usikker på om en 20mm Nato vil gå. Vet det finnes noen remmer i 19mm, men utvalget er ikke i nærheten.
 
41,5mm har vel 20mm lug width, så da er det litt enklere å finne Nato som passer:) 38,5mm har bare 19mm lug width, og da er jeg usikker på om en 20mm Nato vil gå. Vet det finnes noen remmer i 19mm, men utvalget er ikke i nærheten.

20mm funker det, men den blir jo litt i bredeste laget. Jeg brukte 22mm på min Exp2, med 21mm lugs. Funker som smør!
 
20mm funker det, men den blir jo litt i bredeste laget. Jeg brukte 22mm på min Exp2, med 21mm lugs. Funker som smør!
Takker:) Er fortsatt i tenkeboksen angående kjøp. Det står mellom blå eller sort, 38,5 eller 41,5. Får tenke og prøve et par måneder til.
 
@lobster

Jeg skulle egentlig ha blå selv, helt jeg jeg fikk se Ryders Cup. Solgt!Tror det er muligheter for gode kjøp fremover, da mange må selge ut Omega pga nye regler for forhandlere. 15% får du veldig fort hvertfall. Jeg er imponert over AT´n, det er mye klokke for pengene. Går veldig nøyaktig, god finish, gir god følelse. Kjør på!

 
Redigert av en moderator:
@lobster

Jeg skulle egentlig ha blå selv, helt jeg jeg fikk se Ryders Cup. Solgt!Tror det er muligheter for gode kjøp fremover, da mange må selge ut Omega pga nye regler for forhandlere. 15% får du veldig fort hvertfall. Jeg er imponert over AT´n, det er mye klokke for pengene. Går veldig nøyaktig, god finish, gir god følelse. Kjør på!


Den AT'en din er så nydelig @Thomas84
 
Redigert av en moderator:
@lobster

Jeg skulle egentlig ha blå selv, helt jeg jeg fikk se Ryders Cup. Solgt!Tror det er muligheter for gode kjøp fremover, da mange må selge ut Omega pga nye regler for forhandlere. 15% får du veldig fort hvertfall. Jeg er imponert over AT´n, det er mye klokke for pengene. Går veldig nøyaktig, god finish, gir god følelse. Kjør på!
Nydelige bilder! Jeg ryker nok på en AT etter hvert, hadde jeg enda klart å bestemme meg for farge og størrelse. Skifter mening hver gang jeg kikker hos AD, så inntil jeg er fortrolig med valget får jeg bare drømme.
 
Redigert av en moderator:
Var vell kanskje ikke noe overraskelse at forfatter av denne tråden røyk på en av denne:



 
AT2.jpg


Fikk denne nettop hjem fra service hos Protid på Storo. God som ny.
Bruker den nå med blå Omega rem.
DSC_4657.jpg
 
Redigert:
Jeg blåser liv i denne tråden, fordi jeg etter å ha lett forgjeves etter 2503.80.00 i årevis endte opp med arvtakeren 231.10.39.21.03.001. Hurra!







Så hvorfor ikke kjøpe den enda nyere 231.10.39.21.03.002 som til og med er MASTER Co-axial? Vel, Master har ikke ramme rundt datovinduet, den har PCL, den er sikret opp til 15.000 Gauss og koster 10% mer. Jeg liker best utseendet på min versjon og har ikke bruk for mer enn standard magnetismemotstand.
 
Redigert: