Omega Aqua Terra

Deler et bilde til av min "Captains Watch" på Alligator reim. Denne kommer orginalt på lenke med polerte midtledd.
11870173613_ce8b8382ac_b.jpg
[/url][/IMG]
 
Noen som har 38,5mm med grå skive? Vil gjerne se bilder av den.
Pr nå er planen å kjøpe en med sort skive, men vurderer sterkt blå, og nå også grå :rolleyes:
Må dessverre vente litt til sparegrisen er fornøyd.
 
  • Liker
Reaksjoner: knb
Denne er polariserende. 38.5mm modellen ser så bra ut at jeg tror det er klokken rolex datejust 2 prøver å være, 41.5mm modellen er helt grusom.
 
Denne er polariserende. 38.5mm modellen ser så bra ut at jeg tror det er klokken rolex datejust 2 prøver å være, 41.5mm modellen er helt grusom.

Litt av en brannfakkel:)

Har selv opplevd litt den samme problemstillingen, da jeg både har eid 36 mm og 39 mm Explorer. 39 mm ble veldig mye glass og stål, mens 36 mm virket proposjnalt perfekt. Men jeg har små håndledd. På en fyr med balltrehåndledd vil jo en mindre klokke fort bli litt Mikke Mus.

AT 38.5 mm var for meg en no-brainer, men kan fort se at 41 mm vil se riktigere ut på andre. Uansett vil jeg forbeholde "grusom" til noe som dette, og ikke Omega Aqua Terra, uansett størrelse:

nixon_42_20_gold_watch_01.jpg
 
Denne er polariserende. 38.5mm modellen ser så bra ut at jeg tror det er klokken rolex datejust 2 prøver å være, 41.5mm modellen er helt grusom.

Ja, det var litt av en brannfakkel. Men skjønner allikevel hva du mener, og er delvis enig, bortsett fra at 41.5 ser grusom ut. Hadde jeg hatt 38.5 på mitt håndledd, hadde jeg sett ut som en liten jente. 41.5 er i mine øyne helt perfekt(til størrelsen på mitt håndledd).
 
Ja, det var litt av en brannfakkel. Men skjønner allikevel hva du mener, og er delvis enig, bortsett fra at 41.5 ser grusom ut. Hadde jeg hatt 38.5 på mitt håndledd, hadde jeg sett ut som en liten jente. 41.5 er i mine øyne helt perfekt(til størrelsen på mitt håndledd).

Du må ha håndledd som lecablokker.
 
Du må ha håndledd som lecablokker.

Vel, man trenger da ikke håndledd som Lecablokker. I mine øyne er størrelsen også perfekt, og i tråd med det som er riktig i dag. Hadde vi levd på 50,60 eller 70 tallet, ville 36mm vært nok, men i dag ser det rimelig malplassert ut på en mann. Jeg holder på å få restaurert en Certina DS fra midten av 60-tallet. Vi kan jo sammenligne når jeg får den tilbake;)
 
Var innom urmaker i dag, og prøvde ut både AT GMT og 41,5 mm AT. Begge med blå skive, den fargen er helt magisk!
Nå må jeg tenke litt på om jeg skal gå for en av de, eller om jeg havner tilbake på rolex. Jeg digger GMT´n, men det kan blir en litt travel skive. Samtidig liker jeg komplikasjonene, og da må jo nødvendigvis skiven bli der etter. Den kunne med fordel ha vært et lite hakk mindre, men jeg greier fint å bære en 44mm.



Noen som har noen tanker?
 
Var innom urmaker i dag, og prøvde ut både AT GMT og 41,5 mm AT. Begge med blå skive, den fargen er helt magisk!
Nå må jeg tenke litt på om jeg skal gå for en av de, eller om jeg havner tilbake på rolex. Jeg digger GMT´n, men det kan blir en litt travel skive. Samtidig liker jeg komplikasjonene, og da må jo nødvendigvis skiven bli der etter. Den kunne med fordel ha vært et lite hakk mindre, men jeg greier fint å bære en 44mm.



Noen som har noen tanker?

Synes Aqua Terra generelt har et "finere"design enn Rolex. (Nå blir jeg vel halshugd). Kvalitetsmessig står den helle ikke tilbake for Rolex. Den blå skiven er utrolig lekker og klasisk. GMTen har en annen blåfarge, men likefullt nydelig. Liker du komplikasjoner, gå for GMTen, hvis håndleddet tillater. De er jo uansett ikke like prangende som Panerai. Rolex har nok høyerer prestisje blant menigmann, men med de varslede prisøkningene hos Omega, gjør du et godt kjøp nå. Lykke til i jakten.
 
Du har jo AT med både Annual Calendar og DayDate da hvis du vil ha noen komplikasjoner som ikke roter til skiven for mye.

Er enig i at GMTen blir litt vel mye.
 
Var innom urmaker i dag, og prøvde ut både AT GMT og 41,5 mm AT. Begge med blå skive, den fargen er helt magisk!
Nå må jeg tenke litt på om jeg skal gå for en av de, eller om jeg havner tilbake på rolex. Jeg digger GMT´n, men det kan blir en litt travel skive. Samtidig liker jeg komplikasjonene, og da må jo nødvendigvis skiven bli der etter. Den kunne med fordel ha vært et lite hakk mindre, men jeg greier fint å bære en 44mm.



Noen som har noen tanker?

Som fler nevner så er jo dette et svært bra alternativ, hvis du ikke vil ha for mye komplikasjoner, men allikvel litt mer enn 8500.
BASELWORLD2013_seamaster-aquaterra_day_date231_10_42_22_03_001.jpg


Kan jeg spørre hvor du var å prøvde?
 
Synes Aqua Terra generelt har et "finere"design enn Rolex. (Nå blir jeg vel halshugd). Kvalitetsmessig står den helle ikke tilbake for Rolex. Den blå skiven er utrolig lekker og klasisk. GMTen har en annen blåfarge, men likefullt nydelig. Liker du komplikasjoner, gå for GMTen, hvis håndleddet tillater. De er jo uansett ikke like prangende som Panerai. Rolex har nok høyerer prestisje blant menigmann, men med de varslede prisøkningene hos Omega, gjør du et godt kjøp nå. Lykke til i jakten.

@AT8500 Har du mer info på dette med forskjellig blåfarge?
Når jeg kjøpte min 8500 sort, så hadde ikke AD den blå inne. Men han hadde GMT i blå. Jeg (og AD) antok at det var samme blåfargen. Nå kan det jo være at jeg aldri har sett blåfargen på 8500 live :eek:
 
Redigert av en moderator: