Omega Aqua Terra

Medlem
31. mars 2013
Innlegg
24
Heisann.

Jeg tenkte at denne klokken trengte litt oppmerksomhet. Jeg lurer rett og slett på hvorfor denne har fått så lite av det?

Jeg må ærlig innrømme at dette er blandt de aller peneste klokkene jeg vet om <60K. Den er så klassisk, kan brukes til både dress og til hverdags. Og ikke minst sitter jo Co-Axial-verket i disse.

Her er versjonen med 8605-verket(GMT). Syntes forøvrig at GMT'n er veldig morsom på denne, da den går halvparten så fort som den ordentlige timesviseren.
23110432203001-20_1.png

ACE_3985.jpg


Her er 8500-verket (min favoritt, spesielt i blå).
omegaaquaterra4.jpg

tumblr_mulwu11uRB1royoxho1_500.png

omega_image.3065448.jpg


9300-verket (Kronografer+GMT).
Omega-Aqua-Terra-Chronograph-GMT-13.jpg



SÅ, spørsmålet mitt er som nevnt; hvorfor har denne fått så lite oppmerksomhet? Er det bare jeg som er helt forelsket i denne?
 
Redigert:
Har også falt for denne. Stilren klokke, som i mine øyne legger seg et sted mellom Explorer og Datejust: sporty og elegant.

Endte opp med blå 38.5 mm og dette har blitt min daglige beater. Superbehagelig på armen, og nydelig finish.

743C5BC3-09A8-4903-9834-488B3F646906_zpsypjupboa.jpg
 
Skal ha en av disse etterhvert. Forhåpentligvis i løpet av våren/forsommeren, men det er mulig økonomien ikke tillater det før til høsten.

Alt avhenger egentlig av om det dukker opp en pent brukt en til en fornuftig penge.

Var egentlig fast bestemt på blå, men tror jeg må ta en tur og se på de ulike utgavene.
 
Nå har jeg nettopp bestilt en Explorer 2 Polar, men om jeg noen gang skal kjøpe en klokke i de høyere prisklasser igjen ville jeg nok valgt denne.

 
  • Liker
Reaksjoner: Frost
Har også falt for denne. Stilren klokke, som i mine øyne legger seg et sted mellom Explorer og Datejust: sporty og elegant.

Endte opp med blå 38.5 mm og dette har blitt min daglige beater. Superbehagelig på armen, og nydelig finish.

743C5BC3-09A8-4903-9834-488B3F646906_zpsypjupboa.jpg

Helt enig, en bra kombo mellom røff og pen. Ja, ser ut til at 38.5 passet håndleddet ditt bra. For min del ble det 41.5, da jeg har ganske store håndledd. Bra valg!

Skal ha en av disse etterhvert. Forhåpentligvis i løpet av våren/forsommeren, men det er mulig økonomien ikke tillater det før til høsten.

Alt avhenger egentlig av om det dukker opp en pent brukt en til en fornuftig penge.

Var egentlig fast bestemt på blå, men tror jeg må ta en tur og se på de ulike utgavene.

Hva slags pris forventer du å finne på disse? Veldig usikker på bruktprisen på disse, ligger ingen på finn. Ligger noen på Chrono, men er vanskelig å bruke det som et mål syntes jeg.

Kan ihvertfall anbefale 8500 i blå (Ø 41.5 for min del) som kom ut nå i 2013.

Jeg endte med 38.5 sort skive. Meget fornøyd

GMT'n synes jeg er utrolig flott. Men blir for stor for meg.

Helt enig med deg, syntes både gmt og kronografene gjør klokken litt røffere og "større" enn det 8500 er.

Nå har jeg nettopp bestilt en Explorer 2 Polar, men om jeg noen gang skal kjøpe en klokke i de høyere prisklasser igjen ville jeg nok valgt denne.

Gratulerer, er jo ikke akkurat noen kjedelig klokke det heller!
Ja, den er utrolig pen den også, spesielt på den remmen. Det blir vell da 8501 verk i den om jeg ikke tar feil. Rotor og broen er i gull, ikke bare kassen.


Jeg lurte også på om dere har noen tanker om hvilken remmer som passer denne klokken? Spesielt med blå skive. Har sett noen med sjokoladebrun croco, men syntes ikke det er kjempepent.
 
Redigert:
Den der er meget lekker @Tutto!

Når det gjelder rem til AT med blå skive så ville jeg nok heller ha brukt den på lenke. IMO er det det som passer best. Mulig du kunne kommet unna med sort croco også @Krizziii
 
Redigert av en moderator:
Er det få Aqua Terra modeller på sonen? Det er virkelig svært sjeldent det dukker opp noen til salgs, og på finn er dukker de heller ikke så hyppig opp.

Ser derimot at det er flere som legger ut WTB tråder rettet mot Aqua Terra.
 
Er det få Aqua Terra modeller på sonen? Det er virkelig svært sjeldent det dukker opp noen til salgs, og på finn er dukker de heller ikke så hyppig opp.

Det er flere på Sonen som har AT, men kan tenke meg at de som har den ønsker å beholde den? Ikke så rart, den er jo knallfin:mrgreen:
 
Er det få Aqua Terra modeller på sonen? Det er virkelig svært sjeldent det dukker opp noen til salgs, og på finn er dukker de heller ikke så hyppig opp.

Ser derimot at det er flere som legger ut WTB tråder rettet mot Aqua Terra.

Jeg tror nok ikke at det er så veldig få, men det er derimot veldig få til salgs. Det samme gjelder finn, som du sier.

Den der er meget lekker @Tutto!

Når det gjelder rem til AT med blå skive så ville jeg nok heller ha brukt den på lenke. IMO er det det som passer best. Mulig du kunne kommet unna med sort croco også @Krizziii

Ja, det jeg var redd for - er glad i rem.
 
Redigert av en moderator:
Aqua Terra er en helt nydelig klokke. Det vet jeg, siden jeg har en selv:)
Jeg gikk for Captains watch, og elsker de nydelige blå viserne. Ikke lås deg fast mot en spesiell farge på skiven (blå slik mange på USA forum gjør). Prøv å få sett de forskjellige versjonene live. Du vil bli overrasket over hvor mye bedre flere ser ut i virkeligheten. Vurderte selv flere modeller fra Rolex, men ville ha noe litt mere uvanlig hvis vi kan kalle den det. Uten at jeg på noen måter "disser" Rolex.
 
Aqua Terra er en helt nydelig klokke. Det vet jeg, siden jeg har en selv:)
Jeg gikk for Captains watch, og elsker de nydelige blå viserne. Ikke lås deg fast mot en spesiell farge på skiven (blå slik mange på USA forum gjør). Prøv å få sett de forskjellige versjonene live. Du vil bli overrasket over hvor mye bedre flere ser ut i virkeligheten. Vurderte selv flere modeller fra Rolex, men ville ha noe litt mere uvanlig hvis vi kan kalle den det. Uten at jeg på noen måter "disser" Rolex.

Synd captains watch ikke kommer i 38.5 :( Den er lekker!
 
Det er definitivt en lekker klokke. Kjøpte selv en AT 41,5mm med hvit skive og mørkebrun skinnrem. Nydelig klokke med fantastisk kvalitetsfølelse. Den passer til de aller fleste anledninger og jeg syns den bare blir penere og penere. I og med at dette var min første ordentlige mekaniske klokke så blir den nok aldri solgt.
 
Har hatt 41,5 i sort var strålende fornøyd. Skjønner ikke hvorfor den ble solgt. Gikk over til PO og Breitling i tre mnd før jeg røyk på en AT GMT blå. Den er en keeper. Fantastisk skive, lenke, verk og str for min del.