Nytt leasingtilbud fra Lervik.

klokkeleasing er utmerket for en som ikke har kæsj til å kjøpe klokken. typiske kjennetegn på kjøperen er manglende dømmekraft, fravær av impulskontroll og er en potensiell kandidat til luksusfellen
 
Redigert:
Hadde dette vært som et slags billån med sikkerhet i klokken og rente på tilsvarende nivå så ville det nok vært interessant for mange. Men leasing av klokker med skyhøyt rentenivå har jeg ingen tro på..
 
Tror ikke volumet av leieavtalene går på AP, PP eller Rolex. Se på brukte ur på Lervik Ur - og tror denne ordningen retter seg mer mot det segmentet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og lobergen

Pene Breitling som er til salgs brukt der.
Men til slik pris?
Det måtte jo nettopp være AP, Rolex, PP, Lange som jeg kan se "behovet" for å lease. Så, nei... dette er ikke noe anne enn skudd i foten.

Ved å kjøpe brukt hos Lervik, så kan de kanskje bli en "seriøs brukthandel ". Om Rolex etc ville like konseptet er et annet spørsmål.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: MikroKrone
Kan ikke bruke denne løsningen på Rolex og Tudor, men alt resten av utvalget til Lervik så vidt jeg har forstått. Da står man kanskje igjen med Breitling, Zenith og Omega som mest aktuelle fra merkene Lervik fører?

Tror heller ingen skal være redd for at dette vil påvirke noe som helst mtp ventelister eller annet på noen modeller, i den grad det eksisterer noe slik for nevnte aktuelle merker. Cash er nok uansett fortsatt king for AD også.
 
Markedet her er klokker fra 10-50K. Nok i massevis for en klokke, men du verden så bra for rekruttering - om de kan betjene.
 
  • Liker
Reaksjoner: Silkeswarten
klokkeleasing er utmerket for en som ikke har kæsj til å kjøpe klokken. typiske kjennetegn på kjøperen er manglende dømmekraft, fravær av impulskontroll og er en potensiell kandidat til luksusfellen

TT og Hublot-markedet, altså.

Jeg skal ringe lervik og høre om jeg kan lease en TH Formula 1 på faen.
 
Jeg har sett nesten alle episodene av Luksusfellen Norge, og Lyxfellan Sverige og det er nesten aldri noen som har noen fete klokker der. Tipper det er slikt som selges først om man har katastrofal økonomi. Lenge før man kobler inn Luksusfellen. Kanskje denne leasing ordningen kan forandre på det? Det er vel vanskeligere å komme seg ut av en leasingavtale, enn å selge lett omsettelige gjenstander man har finansiert med kreditt.
 
Jeg har sett nesten alle episodene av Luksusfellen Norge, og Lyxfellan Sverige og det er nesten aldri noen som har noen fete klokker der. Tipper det er slikt som selges først om man har katastrofal økonomi. Lenge før man kobler inn Luksusfellen. Kanskje denne leasing ordningen kan forandre på det? Det er vel vanskeligere å komme seg ut av en leasingavtale, enn å selge lett omsettelige gjenstander man har finansiert med kreditt.
Du kommer deg meget enkelt ut av avtalen - du må bare gjøre opp restsaldo. Igjen, dette er ikke leasing slik vi vanligvis kjenner det. Det er kjøp med finansiering og bytterett. Du kan selge klokken når du ønsker
 
  • Liker
Reaksjoner: Tannhjulet