Nybegynnertråden

Hei Minuteman - og takk for sist. Snart på tide med en ny skål med en ny vin:)

Jeg ønsker ikke starte en tråd med "hva som er best", men ønsker innstendig å vite :

-hvorfor mange mener det er bedre
-hvor "in-house" er egentlig et "in-house" verk?
-hvlike premisser utover nøyaktighet/stabilitet ligger til grunn for vurdering av urverk? Innovasjon osv...

Det er absolutt ikke meningen å starte en diskusjon om hva som er best (ser nå at mit forrige innlegg legger litt opp til det....sorry)

Bra!

Ta en titt på denne filmen - om du har drøye 30 minutter å avse - så får du på en meget informativ måte presentert de fleste svar.
Jeg er ikke biased mht Glashütte Original som manufaktur her (til tross for at en av mine x'er er på filmen),.... men dette er ord og bilder som på grensen til det rørende kommuniserer hva in-house står for. Og som i prinsippet kan overføres til andre 100% in-house manufakturer.

Det er håndverkskunst på høyeste nivå.

[video=youtube;ntYwiyvlhh0]http://www.youtube.com/watch?v=ntYwiyvlhh0[/video]

Det er håndverkskunst på høyeste nivå.

Tilsynelatende....

Ignoring decades of innovation is one thing ,but the ugly fact with GO , is the movements are only finished where the customer can see it . Under the dial the movements have a hard time distinguishing themsevles from ETA .Don't get me wrong I like there watches , but there is nothing original about them ,so any comparision to JLC is laughable . The fact that I work for JLC has nothing to do with either , the movements are just not as well made .( I don't mean to throw bombs but it's true ) I just noticed that was my 1000th !!

Dette er fra post nr 25 i denne tråden.

Dette var nytt for meg, og det virker som GO kutter svinger for å holde prisen nede. Men man skal ikke ta det for god fisk uten å få slik info fra flere hold. Dersom Tidemann tar service på GO selv, så er det bare å ta en telefon for å få bekreftet denne påstanden.

Takker for hyggelige svar. Da ble det tissot på meg :)

Tror jeg nesten må holde meg unna TS en liten stund nå så jeg ikke bruker opp hele lønna på klokker.

Bra!

Ta en titt på denne filmen - om du har drøye 30 minutter å avse - så får du på en meget informativ måte presentert de fleste svar.

Takk Moore - de fleste av mine spørsmål ble besvart her. Spørsmålet om hvorfor "in-house" koster så meget mer enn ETA skal herved ikke stilles:)

Må jo innrømme at filmen gjorde at mine egne ur med "in-house" verk steg i rang:cool:

Jeg har egentlig et par spørsmål til, men for at ikke Minuteman skal minne meg på at visse aspekt ikke skal diskuteres, så dropper jeg de...

Jeg har egentlig et par spørsmål til, men for at ikke Minuteman skal minne meg på at visse aspekt ikke skal diskuteres, så dropper jeg de...

Hahaha! Nå lo jeg faktisk godt, og lenge.

Det var ironisk ment det jeg skrev lenger opp her. Skal sette på en liten smiley neste gang;)

Takk for sist til deg også, forresten. Det var hyggelig. Jeg er klar for gtg, vin og klokkehandel når som helst.

Hahaha! Nå lo jeg faktisk godt, og lenge.

Det var ironisk ment det jeg skrev lenger opp her. Skal sette på en liten smiley neste gang;)

Takk for sist til deg også, forresten. Det var hyggelig. Jeg er klar for gtg, vin og klokkehandel når som helst.

.....ta det med ro - tar faktisk det meste du skriver som ironisk:p:p:p:p

GTG -er klar! Har faktisk både en ny "in-house" og en Valjoux-basert å ta med.....

Slenger meg på og stiller noen dumme spørsmål jeg også.

Hva kjennetegner egentlig et kvalitetsurverk? Hva gjør ett urverk bedre enn ett billig?

Regner selfølgelig med at det går på nøyaktighet, pålitelighet og at det "varer i hundre år", men hva er den fysiske forskjellen inne i selve urverket?

Jo flere tannhjul jo bedre?

Og ikke minst, hvordan kan jeg skille de to fra hverandre uten å måtte ty til avanserte forklaringer fra internett?

Dette kan jeg like! Det er litt av en verden dette her, og det er ikke alltid lett å henge med. Jeg begynner med et forsiktig spørsmål, det kommer sikkert fler:

Hvorfor er det prisforskjell her? Pga plassering av skrift på skiven? Jeg synes ikke det blir så mye tøffere enn dette:

http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=5970709&rid=0

http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=6010070&rid=0

Ivrig selger btw..

Den ene er litt eldre, men ganske mye mer medtatt, derfor er den litt rimeligere? Jeg aner ikke. Kjempefine klokker forresten.

Dette kan jeg like! Det er litt av en verden dette her, og det er ikke alltid lett å henge med. Jeg begynner med et forsiktig spørsmål, det kommer sikkert fler:

Hvorfor er det prisforskjell her? Pga plassering av skrift på skiven? Jeg synes ikke det blir så mye tøffere enn dette:

http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=5970709&rid=0

http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=6010070&rid=0

Ivrig selger btw..

Den til 6200$ fikk hjertet til å slå fortere med en gang. Seriøst herlig patina... En slik skal jeg ha i fremtiden en gang.

Som SoulG sier, den andre er nok billigere pga. betydelig mer riper og slitasje. Men utrolig flotte var de begge to.

Maxi dial er dyrere enn vanlig dial... (store markører).

For øvirg ville jeg vært forsiktig med å kjøpe av denne selger; ikke fordi du kan få en stein i posten o.l, men fordi vintage Rolexene han selger ofte er for "upolerte og pene i kassen til at jeg helt kan tro at de ikke er tuklet med...angivelig finnes det laserrestaurering - uten at jeg har bevis for at denne selger bedriver dette. Ville lest meg kraftig opp på VRF og TRF før jeg handlet vintage...lett å kjøpe noe "feil".

Mine
images

Er ikke han her også en av disse med usedvanlig god tilgang på "veldig patinerte" / "oi den var gulnet a gitt" klokker mon tro...