Type henge dials i solsteken for å skaffe patina
I aint sayin she's a gold digger....
Nei, skal ikke si noe sånt bastant. Er bare en del selgere i Asia som har "ekstremt riktig" patinering av fryktelig mye klokker...
Type henge dials i solsteken for å skaffe patina
Har nettopp kjøpt en automatisk klokke med noe jeg tror skal være et greit kvalitetsurverk, ETA 2824... Så er det slik at minuttviseren ikke ser ut til å være "aligned" med timeviseren; dvs. at når minuttviseren er på 12, så ser det ikke ut som om timeviseren er nøyaktig rett over korresponderende timetall. Er dette normalt, eller er det en reklamasjonssak?
Er ganske nybegynner på klokker :3
ETA 2824 er forøvrig et robust og fint drivverk som brukes i tonnevis av litt billigere ur.![]()
Bare nysgjerrig - hvorfor kaller du det konsekvent drivverk, når vi har det (i mine øyne) mer presise norske ordet urverk?
...... en eller annen her på forumet som dro en direkte oversettelse fra det engelske 'movement' og kalte urverk for 'bevegelse'.
Dette er lett å fikse for en god urmaker. Det er bare viserne som er satt på litt feil, så de må tas av igjen og settes på korrekt. Det er forsåvidt en ting som de fleste merker vil fikse på garanti tror jeg. Hvilken klokke er det?
ETA 2824 er forøvrig et robust og fint drivverk som brukes i tonnevis av litt billigere ur.![]()
Det er vel kun senere utgaver av denne som de har fikset COSC-verifisering på. Er usikker på hvor mye prisforskjell det utgjør på bruktmarkedet, men sikkert en liten sparing å hente om man ikke bryr seg om det.
... kanskje litt av et understatement?though quartz is almost always more accurate, mechanical movements are preferred by some watch collectors/enthusiasts).
Holdt på å bruke opp min mulighet å spørre noe dumt i tråden ved å spørre hva som skiller en chronometer fra en "vanlig" klokke, men så kom Wiki to the rescue med termen COSC
... kanskje litt av et understatement?though quartz is almost always more accurate, mechanical movements are preferred by some watch collectors/enthusiasts).