Ny klokke bestillt - fraranet klokke savnet

Gratulerer med ny klokke, trist å høre om ranet.

Om du vil ha litt variasjoner finnes det masse flotte nato remmer som passer perfekt til den klokken der.
 
Gratulerer med ny klokke, trist å høre om ranet.

Om du vil ha litt variasjoner finnes det masse flotte nato remmer som passer perfekt til den klokken der.

Jeg har sett noen bilder på nett av de remmene. Er de behaglige, eller blir klokken sittende litt rart på armen?
 
Spørsmål? Klokken kommer om ikke allt for lenge (er i paris med Fedex nå). Men jeg må jo få lenken i passe lengde. Er det noe jeg fikser selv, eller er det urmaker tjeneste som er løsningen?
 
De sitter veldig fint og er behagelige.
Opphavet dems er at de ble laget som en Nato-artikel ("G10").
De har en kjempefordel at klokken blir sittende selv om ene "baren" løssner - og så har den jo en historikk fra Bond-filmenes verden hvor dener sett på en Rolex.
 
Nato er helt fantastisk! Min hilser:)
_MAT3345.jpg
 
Hehe.. Ikke meningen å le, men det er litt ironisk. Det var et overfall og ran som skulle vekke min klokkeinteresse også. Kjipe greier og jeg vet følelsen.
Kjøpte en TAG Aquaracer og er veldig fornøyd med den.

Det som er enda litt mer ironisk er at jeg også er på jakt etter en Seiko diver :) Kule ur til rimelig penge.
 
Hehe.. Ikke meningen å le, men det er litt ironisk. Det var et overfall og ran som skulle vekke min klokkeinteresse også. Kjipe greier og jeg vet følelsen.
Kjøpte en TAG Aquaracer og er veldig fornøyd med den.

Det som er enda litt mer ironisk er at jeg også er på jakt etter en Seiko diver :) Kule ur til rimelig penge.


Ja, jeg var egentlig happy med min Tag 4000 (forgjengeren til Aquaracer). Den var vel ikke "inn" på noen som helst måte lenger. Men det var en sabla god klokke som gjorde jobben i 21 år :) Den fikk service hvert 4 år, så kjærligheten var det ikke manko på.

Nå var Aquaracer oppe til vurdering, men budsjett mangel gjør at det må vente. Ser vel egentlig på en Submariner i stål når aksjene stiger og tippekupongen slår inn :)

Frem til da blir det en Diver "Pepsi" :) (og etter hva jeg hører fra brukere, så kansje det blir et langt forhold :))

Nå er den på fly fra Paris, er vel på gardemoen i morgen, men får vel ikke den før etter 17, da det skal gjennom tollen og lages litt papirarbeid (mva) på den. Men det er ikke farlig, jeg har ikke dårlig tid, jeg har ikke tid :)
 
Dette blir spennende

Hei, helt nytt medlem på forumet, og det første man "detter" borti er denne skremmende historien om overfall og ran.Skremmende. Men ved nærmere ettertanke: Klokker er jo fascinerende greier, så overveldende interessant at noen er villige til å begå overfall for å få tak i noe som frister.
Håper disse forbryterspirende får seg en lærepenge, så de ikke bare fortsetter sin ekle aktivitet- - - .
 
Noen som har innspill?

Enhver juveler, urmaker kan fikse det.
Hvis denne er som min lenke på monstret SKX781 så må du slå ut noen stift. Ser er greit å se enn urmaker gjøre første gang så kjøper du verktøy til en hyndrings og gjør det sen selv. Jeg betalte 50 hos Bjørklund (eller hva de heter som selger smykker og klokker men ikke Bjerke)
 
Det er sykt når Politiet må komme med generelle anbefalinger om å ikke ferdes på opplyste, offentlige steder midt i Oslo. Man er opptatt av å bekjempe rasisme og fremmedfrykt, men å bekjempe kriminaliteten som fyrer opp under den er man ikke interessert i, det er mye billigere å skjelle ut de som klager, og da slipper man å gjøre noe slemt mot noen det er synd på.

Uff.


Forskjellige varianter av stoffremmer kan fungere veldig bra. Natovarianten bygger to lag under selve kassen på grunn av det ekstra stykket som skal sørge for at klokken ikke glir av remmen, men har man en litt stiv og solid rem skjer ikke det uansett. Den ekstra lengden på nato reduserer risikoen for å miste klokken når den skal på. Flettede remmer som ikke har hull er lette å få til å sitte perfekt.

Edit: Hmm, ser ut som om 22mm tropisk/flettet ikke er så lett å finne
 
Enkel boks i papp, matcher vel verdien på dette uret :)
IMG_7174copy.jpg


Pute var det dåg :)
IMG_7172copy.jpg

IMG_7186copy.jpg


Og en liten plastik lapp på spenne og bak :)
IMG_7175copy.jpg


Uten plastic
IMG_7176copy.jpg


Bare et kult bilde :)
IMG_7196copy.jpg


Så kom den på armen, og da ble det slik
IMG_7182copy.jpg


Så et bilde i sort hvit, det liker vi :)
IMG_7231copy.jpg