Ny bil: valgets kval

Siden du ikke skrev noe om budsjettet - Ferrari 458 (na)

image.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Preacher
I hvert fall ikke i8. Makan til misfoster, med sykkelhjul og motorlyden gjennom høyttalerne i kupeen.
Siden du allerede har 911 ville jeg valgt M3 da denne har fire dører, så får du jo også en litt praktisk bil.
Nye Alfaen som er nevnt ovenfor er jo helt sjef.

• Liker
Reaksjoner: komodo og Callahan
Mange gode forslag her!

I hvert fall ikke i8. Makan til misfoster, med sykkelhjul og motorlyden gjennom høyttalerne i kupeen.
Siden du allerede har 911 ville jeg valgt M3 da denne har fire dører, så får du jo også en litt praktisk bil.
Nye Alfaen som er nevnt ovenfor er jo helt sjef.

Jeg synes faktisk i8'en er kul. Den ser ut som et romskip, og kjører litt som et også. Men ja, lyden er ikke like bra som f.eks 911 eller M3/M4.
Frem til i dag lente jeg mot i8, nå lener jeg plutselig mot M3/M4! Interessant nok så liker jeg faktisk M3'en bedre enn M4, selv om de fleste coupeer er penere enn sedaner. :rolleyes:

En herlig tråd, langt utover min evne å realisere, men desto morsommere å følge med på!

@komodo Er spent på den endelige "unboxingen", sagt i vår terminologi! ;)

Unboxing blir det når ny bil er i hus! :D

• Liker
Reaksjoner: Session88
BMW i8 er vannvittig kul, men jeg tipper(?) en M3 er bedre i svingene.
Har du sett på en Audi R8? Her har du jo mulighet til V10'er også;)

Til den prisen jeg kan gi så er det enten høy km V10 eller lavere km V8 som er tilgjengelig, begge har herlige motorer, men fantastisk dårlig girkasse (R-tronic)... prøvde V8'ern for et år siden og ble skuffet og la hele R8-ønsket i skuffen. Så her velger jeg å vente til jeg har råd til den nye med dobbelklutsjkasse! :D:rolleyes:

Er selv i nesten tilsvarende situasjon. Leasingen på Q5 utløper i februar og jeg tenker å hoppe av firmabilordning og heller kjøre privat (med kompensasjon fra arbeidsgiver).
Mine krav til bil er firehjulstrekk, hengerfeste og at den skal være morsom. Har tenkt på en brukt Macan, men har også sett på 640d Gran Coupe som er en utrolig tøff bil. Har aldri eiet BMW, så nå er det vel på tide.
Kommer snart ny 5 serie og den blir spennende å se.
Har også vært inne på Tesla, men er veldig usikker om mitt kjøremønster med mange langturer vil fungere (spesielt vinterstid).

• Liker
Reaksjoner: komodo
Siden du allerede har en 911 skal du ha en skikkelig komfortcruiser nå:) MB CLS 63 AMG

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=77490479

Denne har jeg sett på tidligere (er ikke første gang den er på Finn) og jeg er absolutt tilhenger! Kun ett problem... jeg får den ikke ned i garasjen :(

Ok, så åpenbarer løsningen seg, såfremt garasjen er stor nok.

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=76339132

Digger bilen, digger ikke annenhåndsmarkedet og verditapet som kommer..:cool:

M6 blir for stor :confused:

Selg 911 og kom standsmessig på klokketreff :D
Vis vedlegg 11282

Jeg har kjørt California relativt mye og er mindre overbevist. Den nye California T derimot.. :cool::cool::rolleyes:

Litt fascinerende at ingen (med ett unntak) nevner i8'en. Må være jeg som har en "fling":oops::eek:

• Liker
Reaksjoner: Ban